Τι πραγματικά συνέβη με το γερμανικό ρεσάλτο στα ανοικτά της Λιβύης

Ας δούμε το χρονικό του περιστατικού με την επιχείρηση «Ειρήνη» στη Μεσόγειο, και τον έλεγχο που θέλησε να διενεργήσει η Ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη σε Τουρκικό φορτηγό πλοίο, ύποπτο για παράνομη μεταφορά όπλων στη Λιβύη. 

Κρικόρ Τσακιτζιάν

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ και πολύ ασφαλείς πηγές, η διοίκηση της Ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης που εδρεύει στη Ρώμη, είχε την πληροφορία ότι το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο με Τουρκική σημαία, προερχόμενο από την Κωνσταντινούπολη, μεταφέρει όπλα με προορισμό τη Μισράτα της Λιβύης.
Η διοίκηση της Ρώμης ειδοποίησε την Τουρκία, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, ενώ αυτό έπλεε σε διεθνή ύδατα, ότι ήθελε να προχωρήσει σε έλεγχο του συγκεκριμένου πλοίου. Η χώρα στην οποία απευθύνεται το αίτημα υποχρεούται εντός 4 ωρών να απαντήσει εάν αρνείται τον έλεγχο. 

Σε περίπτωση που δεν απαντήσει, θεωρείται ότι συναινεί.
Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις που το πλοίο πλέει σε διεθνή ύδατα.
Αφού πέρασαν 3 ώρες και 50 λεπτά, τότε εμφανίστηκε ο επιτετραμμένος της Τουρκίας και είπε ότι εξετάζει το θέμα. 

Η διοίκηση της Ρώμης, του έδωσε άλλη μια ώρα παράταση. Πέρασε και η παράταση και δεν απάντησε κανείς από Τουρκικής πλευράς, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί ως είθισται, ότι συναινεί στο να γίνει ο έλεγχος. 

Τότε δόθηκε εντολή από το στρατηγείο της Ρώμης, προς τον Έλληνα διοικητή της ναυτικής δύναμης «Ειρήνη», Αρχιπλοίαρχο Θοδωρή Μικρόπουλο, να προχωρήσει στην επιχείρηση ελέγχου.
Ο Έλληνας διοικητής, έδωσε με τη σειρά του εντολή στη Γερμανική φρεγάτα «Αμβούργο», που ήταν αυτή που έπλεε πιο κοντά στο Τουρκικό πλοίο, να προχωρήσει σε έλεγχο. Ενημερώθηκε ο καπετάνιος του Τουρκικού πλοίου ότι πρόκειται να ανέβουν σε αυτό οι Γερμανοί κομάντος. Απονηώθηκε στρατιωτικό ελικόπτερο με τους Γερμανούς κομάντος και έγινε το ρεσάλτο. 

Οι εικόνες που ακολούθησαν στα βίντεο που προβλήθηκαν, με το πλήρωμα του Τουρκικού πλοίου να θέτει τα χέρια πίσω από το κεφάλι, υπάγονται στους κανόνες εμπλοκής, και είναι νόμιμοι για την ασφάλεια των στρατιωτών που διεξάγουν την έρευνα. 

Πέρασαν τέσσερις ώρες, ώστε να διαπιστώσουν οι Γερμανοί στρατιώτες αν είναι ασφαλές το πλοίο για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε έλεγχο χωρίς απρόοπτα, γιατί υπήρχε ο φόβος να ήταν παγιδευμένο με εκρηκτικά. 

Αμέσως μετά ξεκίνησαν να ελέγχουν ορισμένα από τα κοντέινερς. Να σημειωθεί ότι πάνω στο πλοίο βρισκόντουσαν 457 κοντέινερς και ελέγχθηκαν μόλις και μετά βίας τα 7. 

Ήταν αδύνατο να ελεγχθούν όλα τα κοντέινερς του πλοίου. Απλά αυτό που έγινε, ήταν ουσιαστικά μια προειδοποίηση στην Τουρκία, ότι γνωρίζουν όλοι τι ακριβώς κάνει και πρέπει να σταματήσει τις παραβατικές της συμπεριφορές. 

Εξ’ άλλου είναι γνωστές οι καθημερινές στρατιωτικές πτήσεις προς τη Λιβύη, με τις οποίες μεταφέρονται παράνομα όπλα από την Τουρκία και δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανένα.
Αμέσως έγινε το διάβημα της Τουρκικής κυβέρνησης προς τη Γερμανία και διατάχθηκε από τη Γερμανία προς τη Ρώμη η διακοπή της επιχείρησης. Οι στρατιώτες είχαν ανέβει το μεσημέρι και ήδη, όταν δόθηκε η εντολή αποχώρησης, είχε νυχτώσει. 

Λόγω του ότι στην περιοχή επικρατούσε κακός καιρός, με αρκετά μποφόρ, δεν ήταν ασφαλής η επιχείρηση αποχώρησης μέσα στη νύχτα. Για λόγους ασφαλείας των στρατιωτών, συμφωνήθηκε με τον πλοίαρχο του Τουρκικού πλοίου να διανυκτερεύσουν σε αυτό κι έτσι αποχώρησαν το πρωί με το πρώτο φως της μέρας.

Η Τουρκία βρήκε πάτημα ότι την εντολή για το ρεσάλτο στη Γερμανική φρεγάτα την έδωσε Έλληνας και ανήγαγε το ζήτημα σε Ελληνοτουρκική διένεξη. 

Τώρα ο Ερντογάν απειλεί με αντίποινα τα Ελληνικά εμπορικά πλοία. Στον Τουρκικό τύπο εμφανίζουν τον Έλληνα διοικητή της Ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης, λίγο πολύ ως καταζητούμενο.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.