Εγκεφαλικό: Η βιταμίνη που σας προστατεύει και πού θα τη βρείτε

Το φυλλικό οξύ, βιταμίνη του συμπλέγματος Β, προστατεύει από το εγκεφαλικό επεισόδιο ή μειώνει τις σοβαρές επιπλοκές που προκαλεί στα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Έρευνες έχουν βρει ότι η επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος σε συνδυασμό με την απαραίτητη αντιυπερτασική αγωγή είναι απαραίτητη για τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με υπέρταση.

Σύμφωνα με ειδικούς του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, το φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9), όπως και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμβάλλει στη διάσπαση της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που προκαλεί βλάβες στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών. Μακροπρόθεσμα, η αύξηση των επιπέδων ομοκυστεΐνης στον οργανισμό μπορεί να οδηγήσει στο έμφραγμα ή το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Πού βρίσκεται το φυλλικό οξύ

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι καλύτερες πηγές φυλλικού οξέος στη διατροφή μας. Θα το βρείτε επίσης σε ορισμένα ενισχυμένα προϊόντα, κυρίως δημητριακά.

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση φυλλικού οξέος για τους ενήλικες είναι τα 400 μικρογραμμάρια (mcg). Κατά την εγκυμοσύνη και τον θηλασμό η πρόσληψη πρέπει να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (500-600 mcg).

Δείτε ενδεικτικά μερικές από τις τροφές που παρέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητες φυλλικού οξέος:

- Σπανάκι (ωμό, 1 φλιτζάνι): 58 mcg φυλλικού οξέος

- Φασόλια γίγαντες (μισό φλιτζάνι βρασμένα): 90 mcg φυλλικού οξέος

- Σπαράγγια (βρασμένα, τέσσερις βλαστοί): 89 mcg φυλλικού οξέος

- Μπρόκολο (μισό φλιτζάνι): 84 mcg φυλλικού οξέος

- Αρακάς (βρασμένος, μισό φλιτζάνι): 50 mcg φυλλικού οξέος

- Πορτοκάλι (1 μέτριο): 48 mcg φυλλικού οξέος

- Μάνγκο (μισό φλιτζάνι): 35 mcg φυλλικού οξέος

Πηγή: Harvard Health

Από: onmed.gr

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.