Η Ρουμανία με 1,2 δις ευρώ ναυπηγεί τέσσερις κορβέτες Gowind (και όχι μόνο)

Freepen.gr - Η Ρουμανία φαίνεται έτοιμη να υπογράψει συμφωνία για τέσσερις κορβέτες με τη γαλλική εταιρεία Naval Group, η οποία ανέρχεται σε €1,2 δισ., παρά το γεγονός ότι αμφισβητήθηκε δικαστικά από την Ολλανδική Damen.

"Υπάρχει μια διαφορά, στην πραγματικότητα όχι μία, υπήρξαν αρκετές αγωγές που έχουν κινηθεί από έναν ανταγωνιστή κατά της απόφασης ανάθεσης της σύμβασης που έλαβε η Επιτροπή Διαγωνισμού. Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι διαφορές στο δικαστήριο, από την άποψή μας, είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε τη σύμβαση. Για εμάς, είναι απαραίτητο να υπογράψουμε και να εκπληρώσουμε αυτή τη σύμβαση. Η κατασκευή των τεσσάρων κορβετών είναι κρίσιμη για τον στρατηγικό μηχανισμό της Ρουμανίας στον Εύξεινο Πόντο", ανέφερε σύμφωνα με πληροφορίες του Mediafax ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας Λούντοβιτς Ορμπάν στις 26 Οκτωβρίου.

Η Naval Group (Γαλλία) απομάκρυνε τους Ficantieri (Ιταλία) και Damen (Ολλανδία) οι οποίοι επίσης εγγυήθηκαν για τη σύμβαση για να κερδίσουν το mega-deal, αρχικά εκτιμώμενο σε €1,6 δισ.

Η επιλογή της γαλλικής εταιρείας καλύπτει μια δραματική διαδικασία ανταγωνισμού στη Ρουμανία. Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, η Romtehnica, η κρατική εταιρεία που διοργάνωσε το διαγωνισμό για να αγοράσει τέσσερις κορβέττες πολλαπλών ρόλων για το Πολεμικό Ναυτικό, σημείωσε τη σύνδεση μεταξύ της Naval Group και του Constanţa Naval Shipyard ότι έχει κερδίσει το διαγωνισμό.

Τον Οκτώβριο του 2019, το δικαστήριο του Βουκουρεστίου απέρριψε έφεση που κατέθεσε η Damen, μετά την ανάθεση της σύμβασης από το Υπουργείο Άμυνας στον συνεταιρισμό μεταξύ Naval Group και Constanta Shipyard. Σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν από τα μέσα ενημέρωσης και επιβεβαιώθηκαν εν μέρει από τον Υπουργό Άμυνας Gabriel Leş, η Naval Group υπέβαλε προσφορά ύψους €1,2 δισ., ενώ οι άλλες προσφορές ήταν υψηλότερες: €1,25 δισ. (Damen) και €1,34 δισ. (Fincantieri).

Η σύμβαση περιλαμβάνει την κατασκευή τεσσάρων κορβέτων Gowind και τον εκσυγχρονισμό των δύο φρεγατών T-22 της χώρας και την κατασκευή ενός κέντρου συντήρησης και εκπαίδευσης.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.