Διπλή γαλλική αυτοψία στην 114 Πτέρυγα στην Τανάγρα: Θέλουν να δουν τις φωλιές των 18 Rafale αλλά και τα Mirage 2000

Την ώρα όπου τα Ελληνικά πληρώματα της 347 Μοίρας «ΠΕΡΣΕΑΣ» βλέπουν από κοντά μια εικόνα βγαλμένη από το μέλλον, δηλαδή Ελληνικά F-16 Block 50, φτερό με φτερό με τα Rafale της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, η Τανάγρα και η 114 Αεροπορική Βάση αυτή την εβδομάδα υποδέχονται την πολυμελή Γαλλική αντιπροσωπεία που έχει στρατοπεδεύσει στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τρέχει τις διαδικασίες με στόχο τις υπογραφές μέσα στο Δεκέμβριο.

Από: hellasjournal.com

Ο σκοπός αυτής της Γαλλικής αυτοψίας διπλός: δηλαδή να δουν από κοντά τις εγκαταστάσεις κυρίως της 332 Μοίρας όπου θα υποδεχτεί τα νέα Γαλλικά φτερά, αλλά και να έχουν μια εκ του σύνεγγυς εικόνα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα Mirage 2000, τα οποία όπως γράψαμε προχθές, οι Γάλλοι θα τα πάρουν πίσω έναντι κάποιου ποσού το οποίο θα συμψηφιστεί με το συνολικό κόστος των 18 νέων Rafale και των υπέρ-πολύτιμων όπλων που θα φτάσουν στο Ελληνικό οπλοστάσιο.

Οι Γάλλοι θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις «φωλιές», που θα φιλοξενηθούν τα επόμενα χρόνια τα νέα μαχητικά, οι οποίες τώρα κρύβουν τα θρυλικά για τον ουρανό του Αιγαίου Mirage 2000, τον παλαιότερο δηλαδή τύπου του Γαλλικού μαχητικού που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Πολεμική Αεροπορία και που παραμένει λειτουργικός και πάντοτε έτοιμος ν’ απογειωθεί και να δώσει αποστομωτικές απαντήσεις στο Αιγαίο, κυρίως σε αποστολές ναυτικής κρούσης.

Όπως γίνεται γνωστό, τόσο οι Γάλλοι, αλλά κυρίως οι Μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας θέλουν να εστιάσουν την προσοχή τους στο τεχνικό κομμάτι και στα υπόστεγα της Τανάγρας, τα οποία θα φιλοξενούν τα νέα αεροσκάφη και εκεί θα γίνεται η συντήρησή τους από τα αρμόδια και πιστοποιημένα συνεργεία των Ελλήνων τεχνικών.

  • Πολλά όπως επισημαίνουν πηγές από την Πολεμική Αεροπορία αλλάζουν με την έλευση των Rafale στο τεχνικό κομμάτι της Τανάγρας. Η 4,5 γενιά και τα συστήματα του Rafale σε πολλά απαιτούν ακόμη και ειδικά γάντια για να τα συντηρήσει κανείς ενώ τα ηλεκτρονικά του δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με εκείνα του Mirage 2000.

Πολλές φορές ξεκινάμε τις αναβαθμίσεις στα μαχητικά λένε εμφατικά πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, αφήνοντας ωστόσο τη συντήρηση των υπόστεγων χωρίς εκσυγχρονισμό σε επίπεδο κτιριακής εγκατάστασης, με το προσωπικό να συντηρεί και αυτό το κομμάτι.

Πάντως η Ελληνική πλευρά δεν έχει σκοπό να περιηγήσει μόνο στην 332 Μοίρα το Γαλλικό κλιμάκιο, αφού και η 331 Μοίρα, με τα υφιστάμενα Mirage 2000-5, είναι αυτή η οποία βρίσκεται υπ’ ατμόν, ώστε να ξεκινήσει η διάθεση των ανταλλακτικών και των αναλώσιμων τα οποία στα «χρυσά χέρια» των μηχανικών θα δώσουν νέα πνοή στο Δελταπτέρυγο της Μοίρας του «ΘΗΣΕΑ».

Οι Γάλλοι η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν συνηθίσει το Αεροπορικό Επιτελείο σε τέτοιου είδους αυτοψίες, σε αντίθεση με τους Αμερικανούς οι οποίοι πάντοτε βλέπουν από κοντά τι νεότερο απαιτείται για τα νέα μαχητικά, ενώ πολλές φορές στο παρελθόν έχουν φροντίσει οι ίδιοι να τοποθετήσουν προσθήκες στον τομέα της ασφάλειας και των εγκαταστάσεων με πιο πρόσφατο παράδειγμα τα έργα για την ασφάλεια στην 116 Πτέρυγα Μάχης του Αράξου, μετά την έλευση των F-16 Block 52 Adv.

  • Τα «γεράκια» της 347 Μοίρας πετούν με Rafale στη Γαλλία

Η «Επανάσταση» στην Πολεμική Αεροπορία και το «ξεψάχνισμα» των Rafale ξεκινά από την 118 αεροπορική βάση του MontdeMarsan, όπου οι Έλληνες ιπτάμενοι (σ.σ. και δεν είναι λίγοι όσοι πήγαν στην αποστολή, μαζί με 40 και πλέον μηχανικούς) βρέθηκαν στο πίσω κάθισμα του Γαλλικού Cockpit, όπου είχαν την ευκαιρία να συλλέξουν πολύτιμες πληροφορίες για το νέο τύπο που θα φτάσει στην Πολεμική Αεροπορία.

Για τους ίδιους αποτελεί αναμφισβήτητα μια διαφορετική και ιδιαίτερη εμπειρία η οποία αγγίζει το όριο του «προσηλυτισμού», κυρίως από την στιγμή που τα 8 από τα 12 Rafale τα οποία θα λάβουν Ελληνικά χρώματα βρίσκονται ήδη εκεί, στο MontdeMarsan.

Οι αποστολές στην άσκηση Volfa, τον Γαλλικό Ηνίοχο δηλαδή, δεν είναι λίγες με τα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας να έχουν την ευκαιρία να δείξουν πολλές από τις ικανότητες που έχουν αποκτήσεις μέσα από τις εκατοντάδες ή χιλιάδες ώρες στον συγκεκριμένο τύπο του μαχητικού.

Ως «αναχαιτιστές», δεν υπάρχει σύμμαχος που να μην θέλει να βιώσει την εμπειρία να πετά και να προβαίνει σε εικονικές αερομαχίες με Έλληνα πιλότο, κάτι το οποίο οι αεροπόροι των άλλων χωρών το επιδιώκουν κυρίως στο ΝΑΤΟϊκό σχολείο του TLP εκεί όπου τα τελευταία χρόνια οι πιλότοι της ΠΑ σαρώνουν τις διακρίσεις.

Αλλά οι ιπτάμενοι της 347 Μοίρα «ΠΕΡΣΕΑΣ» ως πιστοποιημένοι από το ΝΑΤΟ δίνουν κι ένα ακόμη μάθημα επί Γαλλικού εδάφους κι αυτό έχει να κάνει με τις νυχτερινές πτήσεις κρούσης σε ιδιαίτερα χαμηλό ύψος, εκμεταλλευόμενοι το ανάγλυφο του εδάφους.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.