Βιταμίνη Κ: Τα οφέλη της για την καρδιά και πού θα τη βρείτε

Στο πλαίσιο μετα-ανάλυσης, εξετάστηκαν τρεις μεγάλες μελέτες στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 4.000 άνθρωποι ηλικίας 54 έως 76 ετών.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης Κ, αντιμετώπιζαν 19% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου.

Η σύνδεση μπορεί να οφείλεται, σύμφωνα με τους ερευνητές, στο γεγονός ότι η βιταμίνη Κ είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των αιμοφόρων αγγείων.

Όλες οι βιταμίνες και τα μέταλλα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού, η βιταμίνη Κ όμως, είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ηλικιωμένους. Αυτό συμβαίνει γιατί καθώς μεγαλώνουμε, μειώνεται η ικανότητα απορρόφησης των θρεπτικών ουσιών των τροφίμων.

Εκτός από την υγεία της καρδιάς, η βιταμίνη Κ ωφελεί και την οστική πυκνότητα. Για να επιτευχθεί όμως η μέγιστη ισορροπία ασβεστίου, πρέπει να συνδυάζεται με βιταμίνη D.

Πηγές βιταμίνης Κ

Για να ενισχύσετε την πρόσληψη της βιταμίνης Κ, εντάξτε στη διατροφή σας τα σκούρα πράσινα φυλλώδη και τα σταυρανθή λαχανικά. Οι καλύτερες επιλογές περιλαμβάνουν τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κέιλ, το μαρούλι, το λάχανο, τα σπαράγγια αλλά και το μπρόκολο.

Η συγκεκριμένη κατηγορία τροφών εκτός από βιταμίνη Κ περιέχει επίσης φυτοχημικά, τα αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, που έχουν πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.

Από: onmed.gr
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.