“Ολλανδική μέση λύση” για το Στόλο μέχρι να ληφθεί απόφαση για τη νέα φρεγάτα; Το εξετάζουμε…

Οι εξοπλισμοί της Ελλάδος άνοιξαν την όρεξη πολλών Κρατών, λόγω του πακτωλού χρημάτων που θα διατεθούν. Όποιο ναυτικό έχει οτιδήποτε για ξεπούλημα κάνει την εμφάνισή του. Ακούμε για Ticonderoga class, Type 23 class, Anzac class, Adelaide class κ.λ.π.

Από: militaire.gr

Πέραν της εισαγωγής, μέχρι να αποφασίσουμε (οι αναποφάσιστοι) την απόκτηση και τον τύπο της νέας A/A φρεγάτας, το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να βρει ετοιμοπαράδοτα επιχειρησιακά Πλοία με fast track διαδικασίες παράδοσης (π.χ. Hot transfer) για να αντιμετωπίσει την παρούσα κατάσταση στην περιοχή και να ισορροπήσει κατά το δυνατόν το ισοζύγιο ισχύος.

Αυτά μπορεί να είναι είτε μεταχειρισμένα είτε με μέθοδο leasing, τα οποία πρέπει να είναι επιχειρησιακά και με λογικές τιμές.

Έτσι, αποκτήσαμε γρήγορα και έξυπνα με πρωθυπουργό τον  Κ. Μητσοτάκη (πατέρα σημερινού πρωθυπουργού) τις φρεγάτες S (ΑΙΓΑΙΟ-ΑΔΡΙΑΣ-ΝΑΒΑΡΙΝΟ) το 1993 από την Ολλανδία με την υπογραφή του ΚΥΣΕΑ να γίνεται πάνω στη φρεγάτα ΛΗΜΝΟΣ το έτος 1982.

Οι εν λόγω φρεγάτες είναι ακόμα επιχειρησιακές και προστατεύουν τα γαλανά νερά του Αιγαίου. Επίσης, πολλές  συζητήσεις έχουν γίνει, από το 2013, για leasing των φρεγατών  FREMΜ, χωρίς θετικά αποτελέσματα.Το θέμα αυτό έχει επανέλθει αυτές τις ημέρες προς συζήτηση.

Οι πληροφορίες μας λένε ότι οι Ολλανδοί είναι στην Αθήνα για να συζητήσουν τυχόν ενδιαφέρον από το Π.Ν. για Πλοία του Ολλανδικού Ναυτικού. Μετά από μία προσεκτική προσέγγιση τα πλοία αυτά δεν μπορεί να είναι άλλα από τις φρεγάτες  Μ class ή τα ναρκαλλιευτικά  Tripartite-class. 

Οι φρεγάτες Μ class ήταν υποψήφιες για αγορά (ανταγωνισμός) μαζί με τις αντίστοιχες Φ/Γ ΜΕΚΟ που έχει σήμερα το πολεμικό Ναυτικό, αλλά η τότε Ελληνική Κυβέρνηση προτίμησε την αγορά της Γερμανίας.

Οι συγκεκριμένες φρεγάτες έχουν εκσυγχρονιστεί στις αρχές της δεκαετίας και είναι σε καλύτερη επιχειρησιακή κατάσταση από τις Φ/Γ ΜΕΚΟ του Π.Ν. Έχουν ομοιότητες (commonality) με τις ΜΕΚΟ, αλλά καλύτερο ραντάρ πυροβολικού (αναβάθμιση του MW-08) συμπεριλαμβανομένου και παθητικού συστήματος ανίχνευσης. Είναι μία εξαιρετική προσέγγιση υπό την προϋπόθεση ότι οι ομοιότητες είναι ίδιες (εξαιρετικές) με τις αντίστοιχες του 1993, που οι πληροφορίες μας λένε ότι είναι. Σε αυτή τη περίπτωση το Π.Ν. θα αναβαθμιστεί πολύ φθηνά και θα υπάρχει, ίσως, η ευκαιρία στο εγγύς μέλλον να αποκτήσει και τις άλλες δύο φρεγάτες Μ Class του Βελγίου (πανομοιότυπες), έως ότου αρχίσει το νέο ναυπηγικό πρόγραμμα (πρέπει να γίνει άμεσα). Σημειωτέον, τα πλοία του στόλου μας θα παροπλιστούν στο εγγύς μέλλον απότομα, καθόσον οι φρεγάτες τ. S Class είναι ήδη 40 ετών, σχεδόν έτοιμες για έκθεση σε Ναυτικά μουσεία.

Οι δυνατότητες των ολλανδικών φρεγατών περιγράφονται στη φωτογραφία:

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.