Πως εξηγείται ότι η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ άνοιξε σαν κονσέρβα την Kemal Reis

Η φωτογραφία της τουρκικής φρεγάτας Kemal Reis που σήμερα έχει ανέβει σε όλα τα ΜΜΕ, κυκλοφόρησε πριν τρεις ημέρες από την ιστοσελίδα της εφημερίδας "Στόχος". Καμία αμυντική ιστοσελίδα δεν την αναπαρήγαγε, εκτός από μια και αυτή όχι στη ναυτική της έκδοση. Σε κάθε περίπτωση, έχοντας δει βίντεο διετίας να ξανασερβίρονται ως φρέσκα, φωτογραφίες της νορβηγικής φρεγάτας Χέλγκε Ινγκσταντ να πλασάρονται ως της Kemal Reis κ.ο.κ., προτίμησα να μη γράψω κάτι και να περιμένω. Η ποιότητα της αρχικής φωτογραφίας είχε πολλά σκοτεινά σημεία και δημιουργούσε απορίες. Όλα αυτά πλέον λύθηκαν και η καθαρή φωτογραφία δημοσιεύεται σε όλα τα μέσα.

Του Στρατή Μαζίδη

Αυτό που με προβλημάτιζε από την Κυριακή ήταν το σκίσιμο της τουρκικής φρεγάτας και πως μπορούσε να αιτιολογηθεί. Είναι δυνατό να έγινε τέτοια ζημιά από πάνω ως κάτω; Ευτυχώς όλες αυτές τις απορίες, είχε την καλοσύνη να μου εξηγήσει ο καλός φίλος, υποναύαρχος ε.α., Δημήτρης Τσαϊλάς.

Η πρώτη ερώτηση που του έκανα, ήταν πως είναι δυνατόν η ΛΗΜΝΟΣ να έχει κάνει τέτοια ζημιά στο τουρκικό σκάφος και η δική της πλώρη να είναι άθικτη.

"Μα τη δουλειά δεν την έκανε η πλώρη, αλλά η άγκυρα. Φρεγάτες όπως η Kemal Reis έχουν πάχος λαμαρίνας 13 χιλιοστά, η ΛΗΜΝΟΣ, τύπου S, 7 χιλιοστά, καταλαβαίνεις τώρα τι γίνεται αν πέσει επάνω εκεί η άγκυρα". Τον ερωτώ "εννοείτε ότι κατέβασε τη λαμαρίνα με τον στύπο;". Ακριβώς, ήταν η απάντηση.


Η άγκυρα φαίνεται ότι μάλλον έμεινε σουβενίρ στην Kemal Reis

Και τώρα πάμε στη δεύτερη απορία. Πώς στην ευχή το σκίσιμο που θυμίζει ανάποδο τρίγωνο ξεκίνησε από ένα σημείο πολύ υψηλότερο της πλώρης της ΛΗΜΝΟΣ. 

Όπως μου εξήγησε ο υποναύαρχος στο σημείο υπήρχε έντονος κυματισμός έμπροσθεν της πλώρης της ελληνικής φρεγάτας, η οποία είχε κάνει ανάποδα, στέλνοντας τα απόνερα μπροστά τα οποία δημιουργούν έντονο κυματισμό. Όλοι άλλωστε έχουμε δει τον ισχυρό κυματισμό που προκαλείται όταν τα πλοία κάνουν ελιγμούς στα λιμάνια. Επιπλέον μου εξήγησε ότι οι προπέλες των φρεγατών τύπου S είναι μεταβλητού βήματος, δηλαδή μπορούν να αλλάζουν από το να κινούν το πλοίο πλώρα-πρύμα χωρίς να σταματά να κινείται ο άξονας. Συνεπώς η ΛΗΜΝΟΣ έχασε ελάχιστο χρόνο για να κινηθεί πάλι μπροστά και λόγω του κυματισμού καβάλησε την Kemal Reis.

"Δηλαδή σε απλά λόγια την καβάλησε και την άνοιξε σαν κονσέρβα" μονολόγησα στο τηλέφωνο και να λάβω την καταφατική απάντηση του υποναυάρχου.

Ο Δημήτρης Τσαϊλάς όμως δε μάσησε τα λόγια του. Αν η μπαμπεσιά του Τούρκου κυβερνήτη είχε επιτυχία, η ΛΗΜΝΟΣ θα ερχόταν αντιμέτωπη με σοβαρά θέματα. Όπως όμως σημειώνει ο ίδιος, με μεγάλη εμπειρία ως κυβερνήτης τορπιλακάτων, η ναυτοσύνη του Ελληνα κυβερνήτη και όλου του πληρώματος, η καθαρή του σκέψη, η επιβεβαίωση των νόμων της Φυσικής στην πράξη και ο Αγιος Νικόλας μετέτρεψαν μια δόλια κίνηση σε νίλα του Δράμαλη.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.