«Κόλαση» αερομαχιών στο νοτιοανατολικό Αιγαίο μετά την προσγείωση των F-16 στην Πάφο: Αναζητά το ατύχημα η Άγκυρα

Ξημερώνει η πιο επικίνδυνη ημέρα της Ελληνοτουρκικής κρίσης, διότι η Τουρκία δεν μπορεί να δεχτεί ότι η Αθήνα νικά στα σημεία, πολιτικά, διπλωματικά αλλά κυρίως επιχειρησιακά.

 
Η Πέμπτη αποτελεί την ημέρα που ρίχνει αυλαία η navtex της Τουρκίας. Ήδη την Κυριακή το βράδυ η Άγκυρα προκλητικά επέκτεινε τις έρευνες του Oruc Reis έως τις 27 Αυγούστου.

Θα συνεχίσει στο ίδιο προκλητικό μοτίβο ή θα επιδιώξει να φορέσει ξανά το προσωπείο του καλού γείτονα και θα πει ένα «ναι» στην κα. Μέρκελ ώστε να προχωρήσει ο διάλογος ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία; Τα πάντα κρέμονται σε ένα ιδιαίτερα τεντωμένο σχοινί και ιδιαίτερα στον «τόπο του εγκλήματος» στα νερά της Αν. Μεσογείου αλλά και στον αέρα του Αιγαίου όπου η Άγκυρα εμπράκτως δεν σταματά τις έκνομες ενέργειες.
  • «Κόλαση» στον ουρανό του Αρχιπελάγους, με τους νησιώτες να μην προλαβαίνουν να μετρούν τα Ελληνικά μαχητικά που έκαναν τη δική τους επίδειξη της αεροπορικής σημαίας πάνω από τα ακριτικά μικρά και μεγάλα νησιά.
Τα κεφάλια των νησιωτών στράφηκαν πολλές φορές στον ουρανό στη Ρόδο, την Κάρπαθο, το Καστελόριζο. Ανάμεσα από αυτά τα νησιά οι Τούρκοι επιδίωκαν να βρουν διόδους προς τις περιοχές ασκήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Παράλληλα τα Ελληνικά γεράκια από σχεδόν όλες τις πολεμικές μοίρες δεν άφησαν σε ησυχία τους προκλητικούς Τούρκους πιλότους που επιχειρούσαν να χαλάσουν την Ελληνική άσκηση στη Μεσόγειο.

Το Τουρκικό Επιτελείο κατάφερε να συγκεντρώσει και να οπλίσει δεκαοκτώ μαχητικά και με αυτά εισέβαλε στο FIR Αθηνών και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο. Επιχείρησαν και πάλι μια ρεβάνς για την αποδόμηση της Τουρκικής αεράμυνας από τα μαχητικά της 336 Μοίρας «Όλυμπος» όπου κάτω από την μύτη τους πέταξαν αθέατα έως την Κύπρο. Επιχείρησαν για τη ρεβάνς όλων αυτών των ημερών που στο πεδίο η αλήθεια και οι απαντήσεις είναι σκληρές.
  • Η αποστολή απ’ ότι φαίνεται της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι αυτή που συνήθως παίρνει, δηλαδή οι προκλήσεις αλλά και η ενδεχόμενη πρόκληση αεροπορικού ατυχήματος.
Όσο βλέπουν στην Τουρκία ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αποφύγει τις παγίδες που στήνει κατά καιρούς, οι οποίες είναι ικανές να οδηγήσουν σε ατύχημα, τόσο περισσότερο το επιδιώκει να προκληθεί κάτι στο Αιγαίο. Φάνηκε πολύ πρόσφατα αυτό με τις δυο φρεγάτες, ΛΗΜΝΟΣ και KEMAL REIS, αλλά και με την απόρριψη θερμοβολίδων από καταδιωκόμενο τουρκικό F-16.
Ανώτατοι Αξιωματικοί αποκρυπτογραφώντας τη νευρικότητα της Τουρκίας τόσο σε επίπεδο ρητορικής, όσο και στις πράξεις τους, αντιλαμβάνονται ότι η Άγκυρα είναι αιφνιδιασμένη από το ανάστημα που επιδεικνύει με ψυχραιμία η Αθήνα.
  • Τρία στα τρία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο
Η ισχυρή παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων σε τόσο νότιο σημείο, εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, εκεί δηλαδή που κινείται παράνομα το Oruc Reis και μάλιστα για τρίτη φορά μέσα στο καλοκαίρι, έχει αποσυντονίσει την Τουρκία, η οποία αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει ήδη το πράσινο φως από την πολιτεία προς τη στρατιωτική ηγεσία για την υπεράσπιση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Από την 21η Ιουλίου, που απέπλευσε το σύνολο του Τουρκικού στόλου με προορισμό το Αιγαίο και τη Μεσόγειο για να προστατεύσει το ερευνητικό Oruc Reis που τελικά δεν απέπλευσε ποτέ, μέχρι αυτές τις ημέρες στα τέλη Αυγούστου, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται χωρίς μια ημέρα απουσίας στην Αν. Μεσόγειο.

Και δεν ήταν μόνο αυτό καθώς την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου το Γενικό Επιτελείο ήταν περίπου στην ίδια περιοχή, σχεδόν 100 ναυτικά μίλια από την Κάρπαθο, τότε όπου η βολή τορπίλης από το 214 «ΠΙΠΙΝΟΣ» ήταν το πρώτο σαφές μήνυμα για όποιον επιχειρεί να αμφισβητήσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και στη συγκεκριμένη περιοχή.
  • Μάλιστα είχε προηγηθεί για όλο τον στόλο ένας ολόκληρος μήνας ναυτικών εκπαιδεύσεων σε κάθε σενάριο ναυτικού πολέμου, με τα πληρώματα να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Επιτελείς σημειώνουν ότι και τις επόμενες ημέρες οι κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων δεν θα σταματούν να ενισχύουν την παρουσία τους στην Αν. Μεσόγειο, ιδίως όσο το ερευνητικό δεν εγκαταλείπει τις παράνομες ενέργειες που του έχουν ανατεθεί.

Εκεί ακριβώς έχει εστιαστεί η επικίνδυνη συμπεριφορά της Τουρκίας η οποία επιδιώκει πάντοτε να παρενοχλεί. Το έκανε στην θάλασσα και το ένα μάθημα της ήταν αρκετό ενώ τώρα πηγαίνει σε πιο ασφαλείς για εκείνη τρόπους, που είναι στον αέρα.

Μάλιστα για να μην απαιτηθεί να απογειώσουν επιπλέον αεροσκάφη οι Τούρκοι- κάτι που αποτελεί και ερωτηματικό, αν έχουν την ικανότητα- διατήρησαν πολλές ώρες το KC-135 το ιπτάμενο τάνκερ στον αέρα ώστε ν’ ανεφοδιάζει τα τουρκικά μαχητικά.

Σχεδόν ισάριθμη ήταν η απάντηση της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά το Τουρκικό Επιτελείο καταλάβαινε ότι αυτή τη φορά τα μπλε φτερά δεν απογείωσαν ως συνήθως τον διπλάσιο ή τριπλάσιο αριθμό διότι τα μαχητικά όλων των τύπων είναι «φορτωμένα» για οποιαδήποτε αποστολή τους δοθεί.
  • ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 26η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ :11 (10×2 F-16 και 1×3 F-16),
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ:5 (3 CN-235 και 2 Ε/Π),
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ: 28, ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ:18,
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ:33,
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ:47 (43 από τα μαχητικά και 4 από τα Ε/Π),
ΕΜΠΛΟΚΕΣ:14,
ΠΕΡΙΟΧΗ:Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο1.

Τέσσερις εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν οι υπερπτήσεις που πραγματοποίησαν τουρκικά ζεύγη F-16.2.Τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.