Μουδιασμένη Πολιτεία θα θερίσει τώρα τον σπόρο που δεν έσπειρε στα σχολεία μας για δεκαετίες

Αν δεν είσαι μαθητής ή γονιός, θα μπορούσε να χαμογελάσεις ακούγοντας σήμερα το μεσημέρι την υπουργό Παιδείας να ανακοινώνει ότι οι τελικές ανακοινώσεις θα βγουν σε μια εβδομάδα. Μετά ακούσαμε και μια ειδικό μέσα σε όλα να ανοίγει και το παράθυρο οι καθηγητές να επιτρέπουν στους μαθητές για λίγο να αφαιρούν τη μάσκα.

Του Στρατή Μαζίδη

Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως σε τάξεις δίχως συστήματα εξαερισμού όπου όλα επαφίενται στο αν θα ανοίξει κάποιος τα παράθυρα, θα ανταπεξέλθουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Πως τα παιδιά θα είναι συγκεντρωμένα και δε θα πασπατεύουν τη μάσκα αλλά και πως θα ακούνε ο ένας τον άλλο, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Ας ελπίσουμε στο καλύτερο.

Ωστόσο σήμερα είδαμε μια κυβέρνηση μουδιασμένη, του βλέποντας και κάνοντας, που από κάθετη στο "ανοίγουμε στις 7/9" φτάσαμε στο "θα σας πούμε στις 1/9". Η κυβέρνηση φοβάται έχοντας υπόψη ότι και οι οδηγίες του ΠΟΥ ως προς τη χρήση μασκών στα σχολεία είναι πολύ προσεκτικές και όχι οριζόντιες.

Εντούτοις η κυβέρνηση θερίζει αυτά που και η ίδια ως πολιτικός χώρος αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα έσπειραν στα σχολεία όλα αυτά τα χρόνια. Τι;

Πρώτον παμπάλαιες ως επί το πλείστον σχολικές μονάδες με σοβαρά θέματα στη συντήρησή τους και έλλειψη χώρων, δίχως χώρους και αίθουσες για να διασφαλίζουν τη δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων ως 15 άτομα και με σύγχρονες εγκαταστάσεις ως προς πχ τον εξαερισμό τους..

Δεύτερον την έλλειψη διδακτικού προσωπικού, ώστε τα παραπάνω τμήματα να μπορέσουν εκτός του να δημιουργηθούν και να λειτουργησούν. Όμως πώς στην ευχή κάθε χρόνο ξεκινούν με κενά τα σχολεία της χώρας;

Τρίτον την όλο και διογκούμενη διδακτέα ύλη, με ένα Λύκειο που έχει μετακομίσει στο Γυμνάσιο, κι ένα Γυμνάσιο στο Δημοτικό. Μια σε πολλές περιπτώσεις σαβούρα, που όπως έχει πει κι ο Χρήστος Γιανναράς μαθαίνεται σήμερα για να ξεχαστεί αύριο. Μια Παιδεία που δε μορφώνει αλλά φορτώνει με περιττή ύλη, διαρκή τεστς και διαγωνίσματα, αγχωμένους εκπαιδευτικούς να τρέξουν να προλάβουν αλλά στο τέλος παιδιά, που ενώ διαβάζουν και περνούν στα ΑΕΙ, τα βλέπουμε να εκτίθενται σοβαρά σε μια στοιχειώδη ερώτηση γεωγραφίας ή ιστορίας.

Ο κορωνοϊός μπορεί να εξυπηρέτησε την κυβέρνηση για να φορτώσει εκεί το χάλι της ελληνικής οικονομίας, όμως εξέθεσε σοβαρά τις δομές του κράτους που...δεν έχουμε. Μετά τη διαλυμένη Υγεία, τώρα βλέπουμε και την Παιδεία. Όσο για τη σύγχρονη διδασκαλία, που άκουσα, αν κρίνω από όσα είδα πριν λίγουμε μήνες, κρατώ μικρό καλάθι.

Πού είναι τα σύγχρονα σχολικά κτίρια, τα φιλικά στο περιβάλλον με τους πολλούς και άνετους χώρους; Πού είναι τα τμήματα των 15 το πολύ μαθητών για καλύτερο μάθημα; Πού είναι τα προγράμματα μαθημάτων εκείνα που θα έδιναν αξία στο απολυτήριο του Λυκείου παραδίδοντας στην κοινωνία νεαρούς αλλά διαμορφωμένους σκεπτόμενους νέους πολίτες έτοιμους είτε να βγουν σε αυτή είτε να προχωρήσουν ακαδημαϊκά σε κάτι περισσότερο;

Αν είχαμε την Παιδεία που οφείλαμε ως κοιτίδα του πολιτισμού και των επιστημών, αν προσέχαμε τα σχολεία μας σε όλα τα επίπεδα, δε θα παρακολουθούσαμε σήμερα ενημερώσεις του τύπου "περάστε την 1η του μηνός". Θα ήμασταν σε πολύ καλύτερη θέση και λιγότερο μουδιασμένοι διότι θα είχαμε διασφαλίσει πως όσα μπορούσαμε από την πλευρά μας να έχουμε πράξει άριστα, τα κάναμε.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.