Ο «Νικηφόρος Φωκάς», το ντου του «Barbaros», η επέμβαση του Λιμενικού και τα «κανόνια» των ελληνικών φρεγατών!

Ας είμαστε κατ’ αρχήν ξεκάθαροι. Σε οποιαδήποτε χώρα, το «άπλωμα» των καλωδίων ενός ξένου πλοίου στον βυθό υφαλοκρηπίδας άλλου κράτους, θεωρείται «αιτία πολέμου». Με λίγα λόγια, κανένα σοβαρό κράτος δεν πρέπει να επιτρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο. Εάν συμβεί, τότε πάει «περίπατο» η εθνική κυριαρχία. Και επειδή μιλάμε για την Τουρκία, εάν συμβεί κάτι τέτοιο στο Καστελόριζο, τότε η Αθήνα να έχει «παραδώσει» την εθνική κυριαρχία στην Άγκυρα!


Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το «Oruc Reis» θα έρθει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα με σκοπό φυσικά να ρίξει αυτά τα καλώδια.

Δεν θα έρθει μόνο του! Θα συνοδεύεται από τουρκικά πολεμικά πλοία!

Ποια είναι η… διαδικασία εφόσον επιχειρήσει να «ρίξει» τα καλώδια; Εάν αυτό συμβεί τότε θα σταλεί για να το αποτρέψει να συνεχίσει την πορεία του σκάφος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Και εάν αυτό δεν «υπακούσει», τότε αναλαμβάνει «δράση» πλοίο του ΠΝ.

Θυμίζουμε πως κάτι ανάλογο είχε συμβεί και πριν από δύο χρόνια. Τον Οκτώβριο του 2018 όταν και πάλι η γειτονική χώρα είχε εκδώσει Navtex και ακολούθως είχε στείλει το «Barbaros» για έρευνες νότια του Καστελόριζου και πάλι εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Τότε έσπευσε η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» (F-466) με αποτέλεσμα να αποχωρήσει το ερευνητικό σκάφος.

Όταν το Barbaros βρέθηκε εντός των ορίων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας η Αθήνα απέστειλε ένα υποβρύχιο Type 214 και την φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς κλάσης “S” αν και χωρίς αεροπορική προστασία για να το εκδιώξουν από την περιοχή.

Ακολούθησε μεταξύ τους ένας διάλογος ο οποίος είναι διαφωτιστικός για το τι επιδιώκουν οι Τούρκοι να προκαλέσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα

«ΩΡΑ, 03.00 π.μ. Φ/Γ Νικηφόρος Φωκάς: RV Barbaros, καλείσαι να εξέλθεις αυτή τη στιγμή από την περιοχή. Δεν διαθέτεις άδεια για την διεξαγωγή ερευνών στην ελληνική υφαλοκρηπίδα».

Η απάντηση ήρθε με ηχογραφημένο μήνυμα Barbaros: (χωρίς ανακοίνωση ονόματος δηλαδή Φ/Γ Νικηφόρος Φωκάς): «Δεν αποχωρούμε. Βρισκόμαστε εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.”

Όπως παρατηρήσατε η απάντηση από το Barbaros ήταν ίδια με την σημερινή του τουρκικού ΥΠΕΞ.

Eν τέλει το «Barbaros» αποχώρησε από την ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Να θυμίσουμε πως το «Οruc Reis» είχε εισβάλει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και στις 31 Ιανουρίου του 2020. Τότε το τουρκικό πλοίο είχε απλώσει δύο καλώδια μήκους 8 χιλιομέτρων, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και στην Αθήνα έκαναν πως δεν το… είδαν και πως είχε… παρασυρθεί από τον κακό καιρό.

Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος ORUC REIS εισήλθε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια της περιοχής του νησιωτικού συμπλέγματος του Καστελόριζου με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί στο σύνολό του ο μηχανισμός των Ενόπλων Δυνάμεων προς πλήξη και καταβύθισή του σε περίπτωση που αποτολμήσει έρευνες.

Η φρεγάτα κλάσης “S” F466 ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ απέπλευσε από την Κάρπαθο όπου εκτελούσε αποστολή σκοπούν και πήγε προς συνάντησή του.

Μετά από δώδεκα ώρες το τουρκικό σκάφος «αποφάσισε» να εξέλθει απο την ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Τώρα έχει ανακοινωθεί η επιστροφή του, επισήμως από την Άγκυρα με NAVTEX.

Είναι το πλέον πιθανό σενάριο να συνοδεύεται το «Oruc Reis» από τουρκικά πολεμικά.

Καταρχήν θα σπεύσει ισάριθμος αριθμός σκαφών του ΠΝ και που θα αποτελείται από φρεγάτες, πυραυλακάτους, κανονιοφόρους και υποβρύχια. Αυτή θα είναι η φάση της κλιμάκωσης.

Ήδη αρκετά σκάφη του ΠΝ έχουν μεταβεί από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας στην Σούδα.

Εδώ υπάρχουν δύο λογικές: Είτε οι Τούρκοι υποχωρούν βλέποντας την ελληνική αποφασιστικότητα, είτε δεν υποχωρούν διαγιγνώσκοντας ακριβώς το αντίθετο, αναποφασιστικότητα.

Εάν δεν υποχωρήσουν, η Αθήνα θα πρέπει να είναι έτοιμη ακόμα και για το «δύσκολο» σενάριο που είναι η έναρξη πυρός. Πάντως, πριν το σημείο αυτό, υπάρχει και η λύση της σύγκρουσης ενός πλοίου με το «Οruc Reis» το οποίο διαθέτει ευπαθή επιστημονικό εξοπλισμό. Το πλοίο μπορεί να είναι οτιδήποτε και όχι πολεμικό, αρκεί να διαθέτει το κατάλληλο εκτόπισμα.

Όλα αυτά στην θεωρία βέβαια, αλλά για να γίνουν θα πρέπει να υπάρχει η ανάλογη θέληση…
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.