Μετά την ΑΟΖ, μήπως έφτασε η στιγμή για ιταλικά όπλα; Από όλα έχει ο ιταλικός μπαχτσές!

Η υπογραφή της συμφωνίας για ΑΟΖ με την Ιταλία ήταν η ευχάριστη είδηση του μήνα, για να μην πούμε, του πρώτου εξαμήνου του έτους. Ήταν η σειρά του Υπουργείου Εξωτερικών να γράψει μια νίκη, μετά την νίκη του Υπουργείου Αμύνης και της ΕΛ.ΑΣ/Λιμενικού-ΕΛΛΑΚΤ σε Έβρο και νησιά. Και όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι ελληνικές νίκες, όσο κι αν κάποιοι προσπάθησαν να της αμαυρώσουν.


Μετά από 43 χρόνια, ο Νίκος Δένδιας έκοψε τον Γόρδιο Δεσμό της ΑΟΖ μαζί με τον επίσης εξαιρετικό Ιταλό ομόλογό του Ντι Μάιο. 43 χρόνια, μεταξύ δυο φίλων και συμμάχων, να βρουν κοινή λύση και να σταματούν από ανόητα μικροσυμφέροντα. Τελικά, όχι μόνο έκλεισε η συμφωνία, αλλά έκλεισε με απόλυτη αναγνώριση της ΑΟΖ των ελληνικών νησιών και νησίδων, ένα ξεκάθαρο μήνυμα της Ιταλίας στην Τουρκία.

Τώρα, πολλές φορές έχουμε διαβάσει διάφορα σχόλια, είτε στη δική μας ιστοσελίδα, είτε στο ελληνικό διαδίκτυο, κατά της Ιταλίας και των Ιταλών φίλων μας, λόγω της ειδικής σχέσης της χώρας με την Τουρκία. Πολλοί σκέφτονται είτε τα Τ129 ΑΤΑΚ που αγόρασε η Τουρκία, είτε κάποιες επενδύσεις που έγιναν από την Ιταλία στην Τουρκία; Μα καλά, δουλευόμαστε;

Καταρχάς, είναι ατελείωτος ο κατάλογος των χωρών που έχουν επενδύσει στην Τουρκία. Η Τουρκία μάζεψε όλες τις επενδύσεις της περιοχής, όταν εμείς τις διώχναμε. Συνεπώς, από την στιγμή που είναι νόμιμο, γιατί οι Ιταλοί βιομήχανοι να μην επενδύσουν στην Τουρκία; ας προσφέρουμε κι εμείς αντίστοιχο επενδυτικό πλαίσιο στη χώρα μας, και θα δείτε για το πότε έρχονται επενδύσεις. Αλλά με φορολογικούς συντελεστές Σουηδίας, και φορολογία-λόττο που αλλάζει κάθε τρίμηνο, ποιος θα έρθει στην Ελλάδα;

Επίσης, οι Ιταλοί πούλησαν ένα σχέδιο σε μια χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, και μάλιστα χωρίς να κρατήσουν τίποτε κρυφό. Ας το είχαμε κάνει κι εμείς, ας ενδιαφερόμασταν για ένα επιθετικό ελικόπτερο Made in Greece, και θα μας το έδιναν κι εμάς. Κι αυτό ισχύει και για όλα τα σχέδια που έχει αποκτήσει η Τουρκία από την Ιταλία. Ή μήπως δεν θεωρούμε φίλους τους Κορεάτες, επειδή πούλησαν το σχέδιο του Altay; Με τους Ισπανούς, που πούλησαν τα σχέδια του Anadolu; Μερικά θέματα και σύνδρομα που έχουμε είναι εξαιρετικό θέμα για παγκόσμιο ψυχιατρικό συνέδριο…

Τώρα, η Ιταλία θα λέγαμε πως είναι “στην άκρη” σε ότι αφορά τις ελληνικές αμυντικές προμήθειες. Αυτό είναι πραγματικά περίεργο, καθώς η Ιταλία έχει να προσφέρει εξαιρετικές λύσεις σε όλο το φάσμα των Ελληνικών ΕΔ, και μάλιστα σε ανταγωνιστικές τιμές. Και στην τελική, πολλές προμήθειες της Ελλάδας περνούν ή θα περάσουν μέσω Ιταλίας. Ας το δούμε λίγο περισσότερο αυτό…

Καταρχάς, αν αγοράσουμε F-35, είτε την έκδοση Α είτε την Β, τα αεροσκάφη θα κατασκευαστούν στην Ιταλία. Επίσης, θα κάνουν εργοστασιακή συντήρηση στην Ιταλία. Επίσης, θα εκπαιδεύονται τεχνικοί στην Ιταλία. Συνεπώς, το μέλλον της ΠΑ περνάει από την Ιταλία. Και δεν αναφερόμαστε καν στα Μ346 που “γλυκοκοιτάει” εδώ και χρόνια η ΠΑ.

Επίσης, το ΠΝ, αν πάρει Belh@rra, θα είναι από τον όμιλο Naviris, που ανήκει και στην Ιταλία! Αν αγόραζε FREMM, είναι και ιταλικό σχέδιο! Αν αγοράσει FFG(X), είναι επίσης ιταλικό σχέδιο, ενώ αν αγοράσει LCS/MMSC είναι ξεκάθαρα ιταλικό σχέδιο! Σε ότι αφορά τις EPC, η Ιταλία είναι ιδρυτικό μέλος…

Ρωτάμε λοιπόν, πολύ ήρεμα, γιατί οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν αρχίσει συνομιλίες με την Ιταλία για μια διευρυμένη διμερή αμυντική συνεργασία, τη στιγμή που οι δυο χώρες έχουν τόσο πολλά συμφέροντα, ενώ και οι δυο χώρες φαίνεται πως έχουν να κερδίσουν η μία από την άλλη. Γνωρίζουμε από δημοσιογραφικές πηγές, πως η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Ιταλία, Leonardo, έχει έρθει στην Ελλάδα με πολλές προτάσεις, που περιλαμβάνουν από βιομηχανική συμπαραγωγή μέχρι και ανάπτυξη νέων συστημάτων. Δυστυχώς, καμία απάντηση δεν έχει υπάρξει από ελληνικής πλευράς.

Αν θελήσουμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, είναι τελείως ακατάληπτο για εμάς το γεγονός ότι “χάσαμε” τις δυο ιταλικές FREMM-IT, τη στιγμή που τις πήρε η Αίγυπτος σε εξαιρετική τιμή! Θυμίζουμε πως τα δυο πλοία είχαν προσφερθεί και στη Βραζιλία, μαζί με τροχοφόρα Centauro, ένα όχημα που θα άλλαζε πολλά στον Έβρο και τα νησιά.

Τυχόν αμυντική συνεργασία με την Ιταλία, θα μας έφερνε πολύ κοντά και στη μεγάλη δεξαμενή μεταχειρισμένου υλικού των Ιταλών, με κορυφαία συστήματα που θα μας ενδιέφεραν τα ελικοπτεροφόρα San Giorgio, πλοία που θα είχαν να προσφέρουν τα μέγιστα σε μια διευρυμένη ελληνική ΑΟΖ.

Μιλώντας για ΑΟΖ, θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ΠΝ χρειάζεται εκτός από φρεγάτες, και περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και τα OPV Cassiopea, που αν και παλιά, αποσύρονται από το Ιταλικό ΠΝ, και θα μπορούσαν να δώσουν άμεσες λύσεις στο ΠΝ. Φυσικά το ΠΝ θα μπορούσε να ρίξει μια ματιά στο ETNA, αλλά και σε άλλα πλοία του Ιταλικού ΠΝ, που οι Ιταλοί θα χαιρόντουσαν να μας προσφέρουν στο πλαίσιο μιας μεγάλης αμυντικής συνεργασίας.

Είναι κοινό “μυστικό” πως η IVECO ενδιαφέρεται σφόδρα για το Ελληνικό Εθνικό Όχημα, και σίγουρα θα “έρθει” με την σειρά των οχημάτων της, ενώ και το Εθνικό Τυφέκιο θα προσελκύσει την Beretta με τα ARX160/200. Αλλά δεν σταματά εκεί το όποιο ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς η Ιταλία παράγει από όπλα χειρός, μέχρι και δορυφόρους. Μια καλή αρχή θα μπορούσε να γίνει με τις τορπίλες για τα υποβρύχια, που οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως οι ιταλικές τορπίλες είναι μακράν οι φθηνότερες.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να γίνει είναι επανεξέταση της αμυντικής μας σχέσης με την Ιταλία. Οι Ιταλοί έχουν να προσφέρουν πολλά, αλλά και να κερδίσουν πολλά σε/από εμάς. Με κίνδυνο να γίνουμε κουραστικοί, αν είχαμε “επικεντρωθεί” στις ιταλικές FREMM, σήμερα θα ετοιμαζόμασταν να παραλάβουμε ένα εξαιρετικά ισχυρό πλοίο. Αν το πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση, θα πούμε πως η Ιταλία έχει αρκετές τράπεζες που θα ήθελαν να χρηματοδοτήσουν αμυντικά Projects με την Ελλάδα.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.