Αναβάθμιση για 600 τουλάχιστον F-16 της USAF, στην “πιάτσα”… δυο δεκαετιών μαχητικό

Η Διεύθυνση του Προγράμματος F-16 που έχει συστήσει η USAF (F-16 SPO/System Program Office) ανακοίνωσε στις 28 Απριλίου την αποδέσμευση του προγράμματος Μ-series 7.2+ (F-16 Operational Flight Program (OFP) M-series 7.2+) προς υλοποίηση. Πρόκειται για πρόγραμμα εφαρμογής δομικών αναβαθμίσεων (SLEP) που περιλαμβάνει και αντικατάσταση συστημάτων αποστολής μαζί με αναβάθμιση λογισμικού σε περισσότερα από 600 μαχητικά F-16 της USAF που ανήκουν στα Block 40/42/50 και -52 (κινητήρες F110 της GE για τα Block 40/50 και F100 της PW για τα 42/52…).


Το πρόγραμμα ύψους 455 εκατομμυρίων δολαρίων (αυτό το ποσό δαπανήθηκε μέχρι τώρα…), αναπτύχθηκε από την ίδια την USAF η οποία απασχόλησε για το σκοπό αυτό 300 εξειδικευμένους τεχνικούς σε εφτά διαφορετικά κέντρα της. Προς το παρόν στόχος είναι η εφαρμογή του συνόλου των αναβαθμίσεων σε 841 συνολικά μαχητικά του τύπου τα οποία θα παραμείνουν έτσι αξιόμαχα για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια.

Σε ό,τι αφορά στην δομική αναβάθμιση, εξασφαλίζει την αύξηση του ωφέλιμου ορίου δομικής ζωής του μαχητικού από τι 8.000 στις 14.000 ώρες πτήσης!

Από εκεί και πέρα περιλαμβάνει την αντικατάσταση του μηχανικής σάρωσης ραντάρ AN/APG-68 από το AESA AN/APG-83 της Northrop-Grumman, την πιστοποίηση του νέου όπλου μακρού πλήγματος, AGM-158B Joint Air-To-Surface Standoff Missile Extended Range (JASSM-ER) και της νέας έκδοσης του AMRAAM, τον AIM-120D. Τα αεροσκάφη θα διατηρήσουν την ίδια διάταξη οθονών στο πιλοτήριο, ενώ ο υπολογιστής αποστολής δεν θα αντικατασταθεί. Θα αναβαθμιστεί μέσω νέας έκδοσης λογισμικού.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό τα εκατοντάδες F-16 της USAF για λόγους κόστους δεν θα υποστούν την έκταση του εκσυγχρονισμού που αντιπροσωπεύει η διαδικασία αναβάθμισης σε επίπεδο -V όπως στην περίπτωση των ελληνικών Block 52 και Block 52+ Advanced. Πράγμα που σημαίνει ότι στην ανάγκη, ένα αντίστοιχο πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί και στα ελληνικά F-16C/D Block 50.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών αξιολόγησης και πιστοποίησης της αναβάθμισης συνολικά, με το F-16 System Program Office συνεργάστηκαν η 309η Σμηναρχία Ανάπτυξης Λογισμικού (Software Engineering Group – SWEG), μία επιλεγμένη ομάδα δοκιμών απαρτιζόμενη από ιπτάμενους και τεχνικούς (OFP Combined Test Force – CTF) το Κέντρο Δοκιμών – Αξιολογήσεων Προγραμμάτων Ανάπτυξης της USAF (Air Force Test Center Developmental Test), η 53η Πτέρυγα Επιχειρησιακών Αξιολογήσεων (53 Wing Operational Test), και το Κέντρο Δοκιμών της Εθνοφρουράς (Air National Guard Air Force Reserve Test Center).

Στο πλαίσιο του εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών του F-16 Operational Flight Program (OFP) M-series 7.2+, συμπληρώθηκαν συνολικά 4.600 ώρες πτήσης σε 4.200 εξόδους.

Σε ό,τι αφορά στην ελληνική διάσταση του ζητήματος, είναι σημαντική όχι μόνο γιατί καταδεικνύει το πόσο αναγκαίος είναι ο εκσυγχρονισμός των Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας, μια ορθή απόφαση στο επίπεδο της στρατηγικής, ασχέτως επιμέρους διαφορετικών απόψεων για το μέλλον του στόλου των F-16 είχαν εκφραστεί.

Επίσης, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το μονοκινητήριο μαχητικό θα παραμείνει αξιόμαχο και σε υπηρεσία για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια… Κάτι που με τη σειρά του συνεπάγεται την απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών και την διάθεση υπηρεσιών υποστήριξης και εκπαίδευσης.

Οι Αμερικανοί επομένως θα συνεχίσουν να βασίζονται επιχειρησιακά στο F-16, που θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της USAF για αρκετά ακόμη χρόνια και θα είναι το βασικό συστατικό των συνεργιστικών της επιχειρήσεων με τα F-35A, αλλά και με τα δικινητήρια F-15E και F-15EX.

Στη φωτογραφία της USAF που δημοσιεύουμε, εικονίζεται ένα από τα F-16 δοκιμών που έχει υποστεί τις τροποποιήσεις της αναβάθμισης, φορτωμένο με ατρακτίδια SNIPER και HTS, δύο AGM-158B JASSM-ER και ισάριθμους AIM-120D AMRAAM στις ακροπτερύγιες ράγες εκτόξευσης.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.