Όλο το χρονικό της υγειονομικής βόμβας του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: από το Τσεσμέ ως το Καντίζ, τη Μάλτα και τον Πειραιά

Τα 120 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού άγγιξε πλέον το ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που βρίσκεται από τα τέλη του Μαρτίου στη Ράδα Πειραιά επιβεβαιώνοντας δυστυχώς τα άρθρα μας [εδώ και εδώ] των τελευταίων ημερών στα οποία μιλούσαμε για εν δυνάμει υγειονομική βόμβα η οποία συναρμολογήθηκε και πυροδοτήθηκε στην Τουρκία και τελικά εισήχθη - άγνωστο γιατί - στη χώρα μας για να εκραγεί.

Του Στρατή Μαζίδη

Ας δούμε λοιπόν βήμα προς βήμα πως φτάσαμε σε αυτό που σήμερα απασχολεί πλέον όλα τα ΜΜΕ. Πριν όμως το κάνουμε αυτό, να ευχαριστήσω κάποιους άνθρωπους. 

Καταρχήν τον κ. Δημήτρη Σουσούδη, Territory Manager EMEA, της Marinetraffic.com. Τόσο ο ίδιος όσο και η εταιρεία ανταποκρίθηκαν ταχύτητα στο αίτημά μου να μου δώσουν το χάρτη και το itinerary του πλοίου μολονότι δεν έχω συνδρομητική υπηρεσία. Με εξυπηρέτησαν και με το παραπάνω.

Ευχαριστώ επίσης το δημοσιογράφο από τη Σάμο, κ. Ιωάννη Νέγρη για την εικόνα με την πορεία του πλοίου πριν έρθει στον Πειραιά

Ευχαριστώ επίσης κι αυτούς που δεν μπορώ να κατονομάσω αλλά με βοήθησαν για να μαζέψουμε κάποια κρίσιμα δεδομένα, άσχετα αν κάποια δεν μπορούν να δημοσιευθούν.

Full Ahead λοιπόν.

Το ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ναυλώθηκε στην τουρκική τουριστική εταιρεία  Miray Cruise International στα τέλη Φεβρουαρίου - αρχές Μαρτίου για να χρησιμοποιηθεί ως πλωτό ξενοδοχείο στα ναυπηγεία της Navantia στην ισπανική πόλη Καντίζ [κανονικά είναι Καντίθ αλλά στο γραφείο χρόνια το λέγαμε Καντίζ].

Στις 3 Μαρτίου 2020 το βράδυ το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ απέπλευσε από τη Σούδα προς το λιμάνι του Πειραιά όπου έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας. Το πλοίο παρέμεινε στον Πειραιά και τελικά απέπλευσε στις 7 Μαρτίου 2020 το βράδυ για το λιμάνι του Τσεσμέ στην Τουρκία απέναντι από τη Χίο. Πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Μαρτίου το πλοίο ήταν στο Τσεσμέ όπου σύμφωνα με το ferryshippingnews.com θα επιβιβαζόταν το προσωπικό που θα απασχολείτο στη λειτουργία του πλοίου ως ξενοδοχείο καθώς επίσης και τεχνίτες που θα απασχολούνταν στα ναυπηγεία της Navantia στα πλαίσια μετασκευών του κρουαζιερόπλοιου "Carnival Victory" της γνωστής εταιρείας του κλάδου όπως αναφέρει το puentedemando.com.

Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ στο Τσεσμέ επρόκειτο να λάβει επίσης τροφοδοσία [τρόφιμα, στόρια κ.ο.κ.]. Οι έχοντες εμπειρία από τον κλάδο της ναυτιλίας τουλάχιστον σε θέματα εμπορικής ναυτιλίας γνωρίζουν ότι οι τροφοδοσίες γίνονται με ορίζοντα τριμήνου ή διμήνου και πάντα να υπάρχει ένας αέρας ασφαλείας κάποιων ημερών διότι όπως έλεγε ένας συνάδερφος κάποτε στο γραφείο, με το Θεό δεν μπορείς να κάνεις συμφωνίες.

Το λογικό είναι ότι το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που ναυλώθηκε για περίπου 45 ημέρες, πρέπει να έλαβε διμηνία.

Το πλοίο απέπλευσε από το Τσεσμέ στις 9 Μαρτίου 2020 το απόγευμα και έφτασε στη Ράδα του Καντίζ [δηλαδή στο αγκυροβόλιο] στις 14 Μαρτίου του 2020 το πρωί. 

Μια ημέρα νωρίτερα, στις 13 Μαρτίου 2020 [ημέρα Παρασκευή] η Νavantia αναρτούσε στο facebook φωτογραφίες από το "Carnival Victory" και τη δέσμευσή της να ανταποκριθεί στις ανάγκες του έργου στα ναυπηγεία στο Καντίζ παρά τις ιδιάζουσες συνθήκες λόγω του κορωνοϊού:



Οι ισπανικές αρχές όπως αναφέρει το puentedemando.com δεν επέτρεψαν στο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ να πέσει δίπλα, δηλαδή να δέσει.

Ταυτόχρονα με το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ήταν στο Καντίζ για παρόμοιους σκοπούς και το εκ Τυνησίας ΤΑΝΙΤ.

φωτογραφία ANGEL BUIGAS - Tα δύο πλοία στο Καντίζ [Barcos por Cádiz (@BarcosporCadiz)]

Σύμφωνα πάλι με δημοσίευμα της puentedemando.com [14/3/2020] υπήρχε διχογνωμία αν θα έπρεπε να επιτραπεί στα δύο πλοία να δέσουν εξαιτίας των περιορισμών της ισπανικής κυβέρνησης που είχε απαγορεύσει τον κατάπλου στους ισπανικούς λιμένες για κρουαζιερόπλοια. Ωστόσο κρίθηκε ότι τα εν λόγω πλοία δε λειτουργούσαν ως τουριστικά αφού επρόκειτο να φιλοξενήσουν περί τους 3000 εργαζόμενους, οι περισσότεροι από την Ανατολική Ευρώπη και την Ασία.

Κρίθηκε όμως απαραίτητο πριν την άδεια αποβίβασης, το πλήρωμα να προσκομίσει ιατρικό πιστοποιητικό της καλής κατάστασης της υγείας των επιβαινόντων.

Τελικά το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ δεν έδεσε και θα αποπλεύσει την Κυριακή 15 Μαρτίου 2020 το απόγευμα από το αγκυροβόλιο του Καντίζ ενώ το puentedemando.com στις 16 Μαρτίου 2020 [δηλαδή την επόμενη ημέρα] δημοσιεύει ανακοίνωση της Navantia όπου λόγω της πορείας των γεγονότων με τον κορωνοϊό αναστέλει όλη τη δραστηριότητά της στα κέντρα εργασίας στον κόλπο του Καντίζ από την ίδια ημέρα.

Ανέφερε μάλιστα το δημοσίευμα ότι ήδη τα μεγάλα πλοία ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και ΤΑΝΙΤ απέπλευσαν. Το μεν πρώτο με προορισμό τη Μάλτα, το δεύτερο τη Λα Γουλέτ της Τυνησίας.

Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ στις 18 Μαρτίου 2020 το μεσημέρι θα προσεγγίσει off port limits της Μάλτας δηλαδή εκτός ράδας αλλά σε νερά όπου μπορεί να αγκυροβολήσει για πετρέλευση. Η τροφοδοσία σε καύσιμα κρίνεται λογική. Το πλοίο είχε κάνει υπολογισμούς ότι θα παραμείνει στο Καντίζ για αρκετές ημέρες και ότι θα ανεφοδιαζόταν εκεί είτε με μπάριζα είτε με φορτηγά. Το Καντίζ είναι κέντρο πετρέλευσης όπως και τα γειτονικά Αλτζεσίρας και Γιβραλτάρ.

Ακολουθούν ο χάρτης [πατήστε για πλήρη μεγέθυνση] του πλού του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ από τον απόπλου από το Τσεσμέ έως να φτάσει στη Ράδα του Πειραιά και το itinerary από το Marinetraffic.com:



Μετά τη Μάλτα το πλοίο θα κινηθεί ξανά προς το Τσεσμέ [όπως φαίνεται και από την πορεία του στο χάρτη παρακάτω] αφού πρώτα πέρασε νοτίως της Σάμου, όπου όμως η γειτονική Τουρκία, δέχθηκε μόνο την αποβίβαση των Τούρκων υπηκόων όπως αναφέρει και το diariodecadiz.es, οι υπόλοιποι περίπου 380 επιβαίνοντες παρέμειναν στο πλοίο. Το οποίο πλέον συνέχισε προς τα βορειοανατολικά της Χίου στις 21 Μαρτίου 2020.


Την ίδια ημέρα δημοσιεύεται στο ΦΕΚ ότι από τις 23:59 της 21ης Μαρτίου 2020 απαγορεύεται ο κατάπλους συγκεκριμένων πλοίων λόγω του κορωνοϊού Covid-19:



To ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ δεν είναι κρουαζιερόπλοιο. Το γνωρίσαμε όταν μας ήρθε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ως ένα πολυτελές και υπερμεγέθες οχηματαγωγό - επιβατηγό. Ωστόσο οι 300+ επιβαίνοντες επ' αυτού, του πληρώματος εξαιρουμένου, δεν παύουν να είναι αλλοδαποί επιβάτες, οι οποίοι ως τέτοιοι θα πρέπει τελικά να αποκτήσουν κάποιο προορισμό.

Το πλοίο ωστόσο όμως είπαμε αποβίβασε στα ανοικτά του Τσεσμέ μόνο τους Τούρκους πολίτες. Το τι ισχύει με τη ναύλωση είναι μια μπλεγμένη ιστορία μιας και το συμβόλαιο της τουρκικής Miray Cruise International πιθανότατα με την Carnival και το αντίστοιχο της Carnival με τη Navantia πρέπει να γίνονται φύλλο και φτερό από δικηγόρους και ασφαλιστές.

Κι ενώ λοιπόν στις 21 Μαρτίου 2020 το μεσημέρι βρισκόταν έξω από τη Χίο, το πλοίο ήρθε στις 22 Μαρτίου του 2020 το πρωί στη Ράδα του Πειραιά με την απαγόρευση να ισχύει. 

Ένα ερώτημα είναι γιατί πχ δεν προσέγγισε σε κάποιο λιμάνι πριν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση; Πχ στα Μεστά της Χίου. Υπήρξαν τέτοιες ιδέες και απορρίφθηκαν; Ή προτιμήθηκε εξαρχής ο Πειραιάς λόγω των δημοσίων νοσοκομείων του Λεκανοπεδίου;

Το αν το πλοίο βρίσκεται αρόδο ή δεμένο στο λιμάνι έχει ελάχιστη σημασία όταν πλέον μετρά... 120 επιβεβαιωμένα κρούσματα, τα οποία πολύ φοβάμαι ότι θα αυξηθούν. Μόνο τα νούμερα του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ επηρρεάζουν σημαντικά τα στατιστικά της χώρας και την κατάταξή της στον πίνακα του Johns Hopkins σχετικά με τον κορωνοϊό. Έχει ελάχιστη σημασία διότι όλοι αυτοί οι νοσούντες, οι σήμερα 120 και αύριο 120+Χ και μεθαύριο 120Χ+Ψ, μπορούν να επαναπατριστούν; Σε ποιες χώρες; Γίνονται πτήσεις προς αυτές; Κι αν ναι, μπορούν να ταξιδέψουν, αφού νοσούν κι είναι σε καραντίνα; Κι αν επιδεινωθεί η κατάστασή τους; Θα τους αφήσει η ελληνική κυβέρνηση στην τύχη τους; Δε θα τους περιθάλψει στα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία στο Λεκανοπέδιο; 

Κι εδώ τίθεται ένα ερώτημα. Όλη η χώρα έχει κλειστεί στο σπίτι της, για να βοηθήσει το σύστημα υγείας να αντέξει και το ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό μας να σταθεί όρθιο. Και το κάνουμε όλοι μας αυτό. Αλλά όταν η ίδια χώρα δίνει το πράσινο φως για να έρθει ένα πλοίο - υγειονομική βόμβα, που θα το επαναλάβουμε, συναρμολογήθηκε και πυροδοτήθηκε στην Τουρκία, για να εκραγεί τελικά στην Ελλάδα, δε δίνει μια και τα σκορπά όλα;

Διότι είναι προφανές ότι ο ιός δε φύτρωσε μέσα στο πλοίο. Μπήκε στο πλοίο στο Τσεσμέ. Η Τουρκία είναι αυτή που πρέπει να υποδεχθεί κανονικά το πλοίο. Αυτή όφειλε να διεξάγει ελέγχους για να μην κολλάει τώρα ο ένας τον άλλο μέσα στο σκάφος. Το πότε ανακάλυψε ο 72χρονος Ελβετός ότι νοσεί και πότε ενημέρωσε τη γέφυρα κι αυτή το γραφείο, είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί. Είχε συμπτώματα προ του απόπλου από την Τουρκία; Υπάρχει ιατρός επί του πλοίου;

Για αυτό χθες σημειώναμε στον τίτλο μας ότι "Το ΥΕΝ οφείλει εξηγήσεις για την υγειονομική βόμβα του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ". Τελικά λίγο κατά τη συνηθισμένη ενημερώση των 18:00 ακούσαμε τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας να αναφέρει: 

"Στις 23 Μαρτίου, η Τουρκία αρνήθηκε την επιστροφή του και αυτό κατέπλευσε αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι του Πειραιά, όπου επιτρέψαμε ως Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τον ανεφοδιασμό του"

Να ανεφοδιαστεί σε τι ακριβώς όμως; Προμήθειες έλαβε πριν 20 ημέρες στην Τουρκία, δεδομένου μάλιστα ότι αποβιβάστηκαν οι Τούρκοι πολίτες [δεν ξέρουμε τον αριθμό τους] και ήδη το 1/3 νοσεί, λογικά θα καταναλώνει λιγότερα τρόφιμα. Κι αν ακόμη έπρεπε να ανεφοδιαστεί, μια λάντζα στα ανοικτά μπορούσε να το ανεφοδιάσει κι όχι απαραίτητα στην Ελλάδα. Η χώρα μας θα μπορούσε κι αυτή απλά να μεριμνήσει για τον επαναπατρισμό των Ελλήνων επιβαινόντων. Αυτό έπραξε η Τουρκία βγάζοντας την ουρά της απέξω.

Το τι θα απογινόταν το πλοίο ως πλοίο, αυτό δεν αφορά ούτε την ελληνική κυβέρνηση ούτε τους Ελληνες πολίτες που έχουν κλειδωθεί στα σπίτια τους. Και γιατί κάποιοι το αποφάσισαν αυτό, να έρθει στον Πειραιά ενώ καθημερινά μας μιλούν για ατομική ευθύνη; Ποια είναι η δική τους ευθύνη για ό,τι τυχόν, ο μη γένοιτο, ακολουθήσει; Δε ναυλώσαμε εμείς το πλοίο σε Τούρκους ναυλώτες μεσούσης της κρίσης στον Εβρο, ούτε το στείλαμε στην Τουρκία ενώ βοούσε το σύμπαν ότι θα εκραγεί υγειονομικά λόγω κορωνοϊού, ούτε βέβαια θα εισπράτταμε το ναύλο αν δεν κατέβαζε ρολά η Navantia. Αφού λοιπόν δε θα μοιραζόμασταν τα κέρδη, γιατί να μοιραστούμε τη ζημιά;

Κι ο Θεός βοηθός...
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail