Τι θα γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Με τη χώρα ουσιαστικά σε μερικό lock down λόγω κορονοϊού, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα συνεχίσουν τα δρομολόγια τους, αλλά με αυστηρούς όρους για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.


Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει πλάνο έκτακτης ανάγκης ώστε να συνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία λεωφορειακών γραμμών, μετρό, ηλεκτρικού, τρένων, προαστιακού, αεροδρομίων και αυτοκινητοδρόμων σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο μπορεί να προβλεφθεί για το επόμενο διάστημα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τους επικεφαλής κρίσιμων υποδομών και ιδίως την ΥΠΑ, της ΕΥΔΑΠ, του ΟΑΣΑ, του ΟΣΕΘ, του ΟΣΕ, του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, καθώς και με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου που είναι υπεύθυνες για την λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, συγκροτήθηκε συντονιστικό όργανο υπό την εποπτεία του ΓΓ Μεταφορών Νίκου Σταθόπουλου, ενώ έχει προετοιμαστεί επιχειρησιακό σχέδιο ώστε το υπουργείο να είναι έτοιμο να λειτουργήσει με μειωμένο προσωπικό, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν.

Ήδη την τελευταία εβδομάδα η κίνηση του επιβατικού στα ΜΜΜ έχει μειωθεί σημαντικά και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω καθώς κλείνουν μπαρ, εστιατόρια, καφετέριες, καφενεία, θέατρα, κινηματογράφοι, μουσεία, προποτζίδικα, κέντρα αισθητικής, εμπορικά κέντρα κλπ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όμως λαμβάνει μέτρα όχι μόνο για την προστασία των επιβατών αλλά και προκειμένου να αποφευχθούν κρούσματα στο προσωπικό των ΜΜΜ, το οποίο θα εργάζεται με μειωμένες βάρδιες.

Το υπουργείο έχει προμηθευτεί αντισηπτικά, αποκλειστικά για χρήση από τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Σημειωτέον ότι οι ειδικοί του ΕΟΔΥ δεν συνιστούν γάντια ή μάσκες. Αντισηπτικά τοποθετήθηκαν σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και όλους τους χώρους στους οποίους βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, ενώ έχουν δοθεί επίσης σε όλους τους οδηγούς.

Οι συρμοί και τα οχήματα απολυμαίνονται εξάλλου καθημερινά, με έμφαση στα σημεία που οι επιβάτες ακουμπούν συστηματικά, δηλαδή τις μπάρες και τις χειρολαβές.

Επιπλέον, έχουν γίνει πολύ πιο εντατικά τα μέτρα καθαριότητας σε σταθμούς, χώρους αναμονής του προσωπικού, σταθμαρχεία, αμαξοστάσια.

Σημειωτέον ότι ο καθαρισμός των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς γίνεται με ειδικά βιολογικά απολυμαντικά, τα οποία είναι ελεγμένα από τον ΕΟΔΥ και απολύτως ασφαλή για προσωπικό και επιβάτες. Το υλικό ψεκάζεται στις επιφάνειες, στις οποίες παραμένει για ένα τέταρτο προκειμένου να διασφαλιστεί απολύμανση, η οποία διαρκεί για τουλάχιστον ένα 24ωρο. Την επόμενη μέρα, επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία.

Παράλληλα, αναστέλλεται η εφαρμογή του μέτρου της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, απόφαση που έλαβε η διοίκηση του ΟΑΣΑ μετά από αίτημα των εργαζομένων. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου η λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι υπό την ευθύνη του υπουργείου.

Πλάνο ασφαλείας για τα αεροδρόμια

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκπονεί πλάνο για όλους τους οργανισμούς υπ ευθύνη του ώστε να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας. Στην περίπτωση των ΜΜΜ αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο, γιατί απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός εργαζομένων σε όλους τους τομείς για να λειτουργούν εύρυθμα και με ασφάλεια, καθώς άλλωστε επιτελούν κοινωνικό έργο.

Κρίσιμο είναι το ερώτημα τι θα γίνει με τα αεροδρόμια, εφόσον δεν υπάρχει απόφαση να σταματήσουν όλες οι πτήσεις και είναι πρακτικά αδύνατον να κρατήσει κανείς σε "καραντίνα" τους επιβάτες και το προσωπικό για 14 ημέρες. Εξετάζεται η δυνατότητα να γίνονται τακτικά και άμεσα τεστ για κορονοϊό στο προσωπικό που εργάζεται για παράδειγμα στον πύργο ελέγχου του Ελ. Βενιζέλος, αλλά και να υπάρχει εναλλακτικός χώρος λειτουργίας. Και αυτό καθώς ο πύργος ελέγχου ενός αεροδρομίου δε γίνεται να σταματήσει να λειτουργεί σε περίπτωση κρούσματος για προφανείς λόγους ασφαλείας. Στο Ελ. Βενιζέλος ειδικότερα εξετάζεται η δυνατότητα προσωρινής λειτουργίας σε άλλο όροφο μέχρι να γίνει απολύμανση στο χώρο του πύργου ελέγχου, εάν χρειαστεί.

Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που για λόγους δημόσιας υγείας ανέστειλε όλες τις πτήσεις από και προς βόρειο Ιταλία. Πλέον έχουν σταματήσει όλες οι πτήσεις από και προς την Ιταλία, ωστόσο κατά τα λοιπά τα αεροδρόμια λειτουργούν, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ να έχουν αναλάβει όλους τους αναγκαίους ελέγχους. Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα (πιθανόν Τετάρτη ή Πέμπτη) θα συνεδριάσει το συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ προκειμένου να λάβει μία κεντρική απόφαση για το θέμα των πτήσεων στην Ευρώπη.

Μη χρησιμοποιείτε τα ΜΜΜ αν έχετε συμπτώματα

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απευθύνει όμως έκκληση και στους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, να ακολουθούν τις οδηγίες των ειδικών, καθώς και να τηρούν ορισμένους στοιχειώδεις κανόνες, για την προστασία των ίδιων, των οικογενειών τους και του κοινωνικού συνόλου –και ιδίως των ευπαθών ομάδων.

Ο κ.Καραμανλής, έχει καλέσει μέσω facebook τους πολίτες να ακολουθούν τις οδηγίες των ειδικών και να μη χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς εάν έχουν έστω και ήπια συμπτώματα. Οι χρήστες των ΜΜΜ καλούνται επίσης να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις, να τηρούν τους κανόνες υγιεινής και να σέβονται τους συμπολίτες τους.

Σε όλες τις οθόνες των αστικών συγκοινωνιών (σε σταθμούς μετρό, στάσεις τηλεματικής, συρμούς μετρό, κτλ) επαναλαμβάνονται συνεχώς ενημερωτικά μηνύματα που υπενθυμίζουν τις οδηγίες προστασίας και προσωπικής υγιεινής, που πρέπει όλοι να τηρούν ως μέτρο προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ συστήνει επίσης στους επιβάτες να ελαχιστοποιήσουν τις συναλλαγές με χαρτονομίσματα και κέρματα και να προτιμήσουν τη χρήση καρτών -πιστωτικών ή χρεωστικών- στα εκδοτήρια.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.