Αντιδρούν πλέον στις αναχαιτίσεις οι τούρκοι πιλότοι - Αυξάνονται οι εμπλοκές στο Αιγαίο

Αυξημένες κατά 828% (!) είναι οι υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών σε ελληνικά νησιά το πρώτο δίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.


Οι προκλητικές πτήσεις οπλισμένων τουρκικών F-16 πάνω από κατοικημένα ή ακατοίκητα ελληνικά νησιά είναι πλέον σχεδόν καθημερινές και έχουν φτάσει τις 116, όταν πέρυσι είχαν καταγραφεί μόλις 7 έως τα τέλη Φεβρουαρίου και συνολικά 124 όλη τη χρονιά.

Η επεξεργασία των στοιχείων του ΓΕΕΘΑ από «ΤΑ ΝΕΑ» όχι απλώς φανερώνει την κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, αλλά δείχνει και ποια νησιά βάζουν συστηματικά στο στόχαστρό τους οι Τούρκοι επιδιώκοντας να τα «γκριζάρουν». Οι Οινούσσες, η Παναγιά, οι Λειψοί, το Καστελλόριζο, οι Αρκιοί βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα όπου έχουν καταγραφεί οι περισσότερες υπερπτήσεις από την αρχή του χρόνου, αλλά και συνολικά από το 2019.

Τουρκικά F-16 έχουν πετάξει από την αρχή του χρόνου έως σήμερα 19 φορές πάνω από τις Οινούσσες των 826 κατοίκων. Αν προστεθούν δε και οι 28 υπερπτήσεις της περσινής χρονιάς, τότε οι Οινούσσες έχουν μπει συνολικά 47 φορές στο στόχαστρο των Τούρκων. Αλλά και πάνω από τη νησίδα Παναγιά που βρίσκεται στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα του Βόρειου Αιγαίου τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη έχουν πετάξει επίσης 19 φορές.

Νοτιότερα, στα Δωδεκάνησα, η Αγκυρα επιλέγει σχεδόν καθημερινά να «γκριζάρει» εμπράκτως αρκετά ακριτικά νησιά με αλλεπάλληλες προκλητικές υπερπτήσεις. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, μαχητικά της Τουρκίας έχουν πετάξει (μέχρι χθες 27/2) 18 φορές πάνω από τους Λειψούς, 17 πάνω από τους Αρκιούς, 8 πάνω από το Καστελλόριζο και τη Ρω, 8 πάνω από το Αγαθονήσι.

Σημειώνεται ότι αρκετά απ' αυτά τα νησιά - όπως οι Οινούσσες, οι Αρκιοί, η Παναγιά, το Φαρμακονήσι - η Αγκυρα τα έχει κατατάξει στις γνωστές λίστες της θεωρίας των «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο. Ισχυρίζεται δηλαδή ότι έχουν αμφισβητούμενη κυριαρχία. Πρόκειται για τη θεωρία την οποία η Τουρκία έφερε στο προσκήνιο με την κρίση των Ιμίων και από καιρού εις καιρόν την επαναφέρει. Το έκανε εξάλλου και σχετικά πρόσφατα, τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο υπουργός εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου υποστήριξε με προκλητικό τρόπο ότι «στο Αιγαίο υπάρχουν νησιά που δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους».

Ανώτατοι στρατιωτικοί παράγοντες έχουν επισημάνει στα «ΝΕΑ» ότι οι πτήσεις οπλισμένων τουρκικών αεροσκαφών πάνω από εθνικό έδαφος, δηλαδή πάνω από ελληνικά νησιά, αποτελεί έμπρακτη αμφισβήτηση της εδαφικής κυριαρχίας της Ελλάδας. Η συχνότητα δε αυτή της ακραίας και προκλητικής πρακτικής της Τουρκίας, τους τελευταίους μήνες, έχει προκαλέσει προβληματισμό στο ελληνικό «Πεντάγωνο» αφού γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία επιχειρήθηκε η επανεκκίνηση του διαλόγου για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

ΕΜΠΛΟΚΕΣ. Εμπειροι αξιωματικοί της Αεροπορίας παρατηρούν ότι το τελευταίο διάστημα τα τουρκικά αεροσκάφη αντιδρούν στις ελληνικές αναχαιτίσεις - με αποτέλεσμα να είναι πολύ αυξημένες και οι εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά - και επιλέγουν να παραμένουν για αρκετή ώρα πάνω από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο της Ελλάδας. Σε αρκετές περιπτώσεις δε οι Τούρκοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη τάνκερ - καθώς η Τουρκία δεν διαθέτει πολλά αεροδρόμια στα παράλιά της - για να κάνουν τα μαχητικά της εναέριο ανεφοδιασμό. Πηγές της Αεροπορίας εκτιμούν ότι πλέον οι εντολές που έχουν οι τούρκοι πιλότοι είναι να δηλώνουν ότι είναι «παρόντες στο Αιγαίο» με αυτές τις ακραίες προκλήσεις.

Ολα τα παραπάνω πιστοποιούνται άλλωστε και από τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ. Οι παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου της Ελλάδας στο Αιγαίο παρουσιάζουν κατακόρυφη αύξηση. Το πρώτο δίμηνο του 2019 ήταν 583 και φέτος το ίδιο διάστημα είναι 1.132. Πρόκειται για αύξηση 97%. Αλλά και οι εμπλοκές τουρκικών μαχητικών με ελληνικά μαχητικά το πρώτο δίμηνο του 2019 ήταν 40, ενώ τώρα είναι 134 (αύξηση 136%).
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.