Κινδυνεύουν με… ναυάγιο οι φρεγάτες Belharra;

Το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων φρεγατών Belharra φαίνεται ότι δεν πάει καθόλου καλά για τους Γάλλους. Γνώστης του προγράμματος από το «ελληνικό πεντάγωνο» μας εκμυστηρεύτηκε μερικές από τις σοβαρές πληροφορίες που έχουν φτάσει στην ελληνική πλευρά, οι οποίες εάν επιβεβαιωθούν θα θέσουν εν αμφιβόλω το πρόγραμμα ναυπήγησης στο σύνολό του, ακόμη και για την Γαλλία.


Δύο είναι οι βασικοί προβληματισμοί, που ακόμη δεν έχει μπορέσει να ξεπεράσει η γαλλική πλευρά. Ο ένας έχει να κάνει με την χρηματοδότηση του προγράμματος από τις γαλλικές τράπεζες, που δεν είναι η αναμενόμενη των προσδοκιών που αρχικά είχαν καλλιεργηθεί.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με τον αριθμό των παραγγελιών. Εάν το πλοίο βρει πελάτες μόνο την Γαλλία και την Ελλάδα, με τον αριθμό των παραγγελιών να μην ξεπερνάει τις 2 για την χώρα μας, τότε όχι μόνο κλυδωνίζεται το project αλλά κινδυνεύει να χαρακτηριστεί και ως μη βιώσιμο.

Αυτές οι πληροφορίες σε συνδυασμό με τις ενστάσεις της ελληνικής πλευράς (σ.σ. τις αναλύσαμε πρόσφατα, μπορείτε να τις δείτε εδώ) οι οποίες εκτός από χρονοβόρες είναι και κοστοβόρες εκτινάσσοντας την τελική τιμή στα 1,7 δις ανά πλοίο, φέρνουν δεύτερες και τρίτες σκέψεις για την πολιτική βούληση που απαιτείται ώστε να προχωρήσουν στην οριστική συμφωνία με την γαλλική πλευρά.

Σε αυτά, θα πρέπει να προστεθούν οι επαναλαμβανόμενες δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου αφενός ότι «Δεν υπάρχει καμία συμφωνία παρά μόνον ένα Loi (Letter Of Interest=Εκδήλωση ενδιαφέροντος), που δεν δημιουργεί καμία δέσμευση για κανέναν», όπως επίσης κι αφετέρου ότι «Το Ναυτικό είναι αυτό που θα αποφασίσει τι πλοίο θα πάρουμε».

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.