«Αερομαχίες» στο Αιγαίο - Έλληνες πιλότοι «κλειδώνουν» τουρκικά F-16

Κλιμάκωση των τουρκικών αεροπορικών προκλήσεων και παραβιάσεων του εθνικού εναέριου χώρου, καθώς και αυξημένες αερομαχίες, καταγράφονται τις τελευταίες ημέρες. Γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες για ένα "ατύχημα" στο Αιγαίο.

Από: antinews.gr

Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, προ ημερών, Έλληνας χειριστής, προκειμένου να αναγκάσει τουρκικό F-16 να εγκαταλείψει τον ελληνικό εναέριο χώρο, "κλείδωσε" το αεροσκάφος στο στόχαστρό του, ενώ πετούσε κοντά στο Καστελόριζο.

Ο Τούρκος πιλότος, για να απομακρυνθεί, αναγκάστηκε να ρίξει flares (θερμοβολίδες), τακτική που συνήθως ακολουθείται όταν ένα ιπτάμενο μέσον είναι εγκλωβισμένο από άλλο μαχητικό αεροσκάφος ή από σύστημα αεράμυνας. Στην προκειμένη, ο Έλληνας πιλότος φέρεται να είχε "κολλήσει" στην ουρά του τουρκικού μαχητικού. Κάτι που, όπως οι περισσότεροι γνωρίζουν, σημαίνει ότι το εμπρός αεροσκάφος έχει χάσει την αερομαχία και ο πιλότος που είναι από πίσω του, του στέλνει... φιλάκια (!).

Τις τελευταίες ημέρες, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία των ελληνικών Αρχών, οι εμπλοκές, δηλαδή οι "εικονικές αερομαχίες" έχουν αυξηθεί θεαματικά, εξαιτίας των τουρκικών παραβιάσεων και των προσπαθειών των τουρκικών μαχητικών να πραγματοποιήσουν υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά και νησίδες. Προ ημερών, κάτι τέτοιο επιχειρήθηκε ενώ επισκεπτόταν τις Οινούσσες ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αντιστράτηγος, Γεώργιος Καμπάς. Τον οποίο τα τουρκικά μαχητικά επιχείρησαν να εμποδίσουν, αλλά αναχαιτίστηκαν από ελληνικά.

Να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες προ εξαμήνου, κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικού μαχητικού, σημειώθηκε μια άκρως επικίνδυνη "εικονική" αερομαχία, η οποία ξεπέρασε τα όρια του εγκλωβισμού τουρκικού μαχητικού από ελληνικό (!).

Άκρως ενδιαφέρον είναι επίσης ότι, κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι Έλληνες πιλότοι πηγαίνουν "κλειδωμένους" τους Τούρκους πιλότους για πολλά λεπτά στους ουρανούς του Αιγαίου.

Κάτι που, ολοφάνερα, φέρνει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση τους Τούρκους πιλότους και δείχνει την... υποδεέστερη θέση τους σε σχέση με τους Έλληνες.

Γεγονός που, εκτός των άλλων, δημιουργεί τις συνθήκες για σπασμωδικές αντιδράσεις εκ μέρους των Τούρκων πιλότων, και για επικίνδυνες καταστάσεις στους ουρανούς του Αιγαίου.

Παραβιάσεις και εικονικές αερομαχίες των τελευταίων ημερών

19 - 12 - 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 3 (3x2 F-16)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 8 (3 CN-235 και 5 Ε/Π)

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 14

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 4

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 19

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 8 (5 από τα μαχητικά, 2 από τα CN-235 και 1 από το Ε/Π)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 3

ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

18 - 12 - 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 8 (7x2 F-16 και 1x 3 F-16)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 2 CN-235 και 1 Ε/Π

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 20

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 16

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 15

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 51 (όλες από τα μαχητικά)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 3

ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

Δώδεκα εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν οι υπερπτήσεις που πραγματοποίησαν τουρκικά F-16 σε ν. Παναγιά, Οινούσσες και Ρω.

17 - 12 - 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 15 (11X2F-16, 3X4F-16, 1X4F-4)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 7 (2 CN-235 και 5 Ε/Π)

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 45

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 12

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 27

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 40 ( όλες από τα μαχητικά)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 16

ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

Μία εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν η υπέρπτηση που πραγματοποίησαν 2 τουρκικά αεροσκάφη F-16 στις 10:14, άνωθεν ν. Καλόγηροι, στα 22.000 πόδια.

16 - 12 - 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 2 (2x2 F-16)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 1 CN-235

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 5

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 4

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 5

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 29 ( 17 από το CN-235 και 12 από τα μαχητικά)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 1

ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 20η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 3 (3x2 F-16)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 2CN-235

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 8

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 2

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 5

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 3 (όλες από τα μαχητικά)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 1

ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

Τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.