Μπέτυ Λιβανού και Νίκος Γαλανός, στην «Αμαρτία της Ομορφιάς». Η Τασσώ Καββαδία είχε αρνηθεί να κάνει την κακή πεθερά. Πώς της άλλαξε γνώμη ο Φίνος

11 Δεκεμβρίου 1972. Η «Αμαρτία της Ομορφιάς» έκανε πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες όλης της χώρας. Με πρωταγωνιστές την Μπέτυ Λιβανού και το Νίκο Γαλανό, τα κεντρικά θέματα της ταινίας ήταν τα καλλιστεία και η «κακιά πεθερά», που ήταν ένας κλασικός ρόλος στον ελληνικό κινηματογράφο. Μισό αιώνα μετά το μοτίβο μάλλον δεν άλλαξε.

Από: mixanitouxronou.gr

Το 1972, η 20χρονη Μπέτυ Λιβανού έκανε τα πρώτα της βήματα στη μεγάλη οθόνη. Ο σκηνοθέτης, Γιάννης Δαλιανίδης, είχε ανακαλύψει την πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό και την είχε φέρει στη Φίνος Φιλμς. Τη χρονιά εκείνη αποφάσισε να της δώσει τον πρώτο μεγάλο της ρόλο...

Η Λιβανού πρωταγωνιστούσε στο πλευρό του Νίκου Γαλανού και της Τασσώς Καββαδία στο νέο μελόδραμα του σκηνοθέτη.

Επηρεασμένος από τις τάσεις της εποχής, ο Δαλιανίδης βάσισε το έργο σε ένα τρίπτυχο, που εξασφάλιζε την εμπορική επιτυχία.

Καλλιστεία, εφοπλιστές και «κακιά πεθερά».

Τα θέματα φαινομενικά ήταν ασύνδετα, αλλά τη δεκαετία του εβδομήντα ήταν βασικά θέματα συζήτησης σε επίπεδο κουτσομπολιού.

Ανώδυνα και ευχάριστα θέματα εν μέσω της χούντας, όπου όλοι πρόσεχαν τι έλεγαν και σε ποιον.
Ήταν η εποχή που η βραδιά των καλλιστείων ήταν μια μεγάλη γιορτή και το «παρών» έδιναν διάσημοι καλλιτέχνες από όλους τους χώρους, αλλά και πολιτικοί. Οι κοπέλες που έπαιρναν μέρος αποκτούσαν φήμη και κύρος, ιδιαίτερα όμως όσες κέρδιζαν έναν τίτλο ομορφιάς.
Παράλληλα, ο «μύθος» των εφοπλιστών-κροίσων βρισκόταν στο απόγειό του. Την περίοδο εκείνη οι Έλληνες εφοπλιστές δεν ήταν και λίγοι, συγκριτικά με το μέγεθος της χώρας. Αρκετοί ήταν και γνωστοί ή σούπερ σταρ όπως ο Ωνάσης και ο Νιάρχος.

Άρα ένα καλό εμπορικό σενάριο μπορούσε να βασιστεί πάνω στον ρόλο του μεγιστάνα εφοπλιστή που αγάπησε το φτωχό πλην τίμιο και όμορφο κορίτσι.
Η «κακιά πεθερά» δεν ήταν μύθος αλλά μια αλήθεια της ελληνικής κοινωνίας.

Τη δεκαετία του ’70 ακόμη κάποια παντρεμένα ζευγάρια ζούσαν μαζί με τους γονείς τους σε όλη τη χώρα και πολύ περισσότερο στην περιφέρεια.

Έτσι προέκυψε η «κακιά πεθερά», που η παρουσία και οι παρεμβάσεις της ήταν ενοχλητικές και για το γαμπρό και τη νύφη. Αναλόγως που έμεναν. Ο κινηματογράφος παρουσίαζε αυτή την καθημερινότητα με υπερβολές.

Έτσι, η Τασσώ Καββαδία ήταν η ιδανική ηθοποιός για να ερμηνεύσει το ρόλο της κακιάς πεθεράς.

Κατείχε ήδη τον τίτλο της κακιάς, από προηγούμενες ερμηνείες της και το σενάριο φαινόταν να είναι γραμμένο στα μέτρα της.

Η ηθοποιός όμως είχε δηλώσει πως δεν επιθυμούσε να παίξει ξανά την αντιπαθητική.

Ο Φίνος, που ήξερε πάντα τη «συνταγή της επιτυχίας» δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια.

Της προσέφερε την τριπλάσια αμοιβή, η ηθοποιός δέχτηκε και η ερμηνεία της ξεχώρισε.

Πώς ξετυλίχθηκε η «Αμαρτία της Ομορφιάς»
Οι νεαροί πρωταγωνιστές, μία όμορφη και υπερβολικά καλοσυνάτη κοπέλα που έχει μόλις στεφθεί Σταρ Ελλάς και ο γόνος μιας μεγάλης εφοπλιστικής οικογένειας, ερωτεύονται παράφορα.

Ωστόσο, η μητέρα του νεαρού άντρα δεν εγκρίνει αυτή τη σχέση και σκαρφίζεται κάθε είδους πλεκτάνη προκειμένου να τους χωρίσει. Ο δραματικός τόνος κορυφώνεται στο φινάλε της ταινίας.

Η κακιά πεθερά τρελαίνεται και η ανεπιθύμητη νύφη, παρά τα όσα έχει τραβήξει, παραμένει στο πλευρό της και την φροντίζει.
Η Λιβανού και ο Γαλανός, όντας και οι δύο πολύ νέοι, προσέδωσαν στο έργο μια φρεσκάδα. Οι κριτικοί μπορεί να μην εντυπωσιάστηκαν από την ταινία, όμως παραδέχθηκαν τη χημεία των δύο πρωταγωνιστών και την ερμηνευτική δεινότητα της Τασσώς Καββαδία. Η «Αμαρτία της Ομορφιάς» στην πρώτη της προβολή έκοψε 126.930 εισιτήρια και ήρθε 13η σε 64 ταινίες της περιόδου.

Το ζευγάρι Λιβανού-Γαλανός αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό.

Το 2019, 47 χρόνια αργότερα, η Μπέτυ Λιβανού και ο Νίκος Γαλανός αναβίωσαν κατά κάποιο τρόπο τα πρώτα τους βήματα το 1972.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά οι ρόλοι αυτή τη φορά είναι ανεστραμμένοι.

Οι δύο μεγάλοι ηθοποιοί υποδύονται και πάλι το ζευγάρι, στην σειρά «Έρωτας Μετά».

Όμως αυτή τη φορά η κακιά πεθερά είναι η Μπέτυ Λιβανού. Ίσως επειδή όπως λέει και μια ισπανική παροιμία:

«Όταν ήμουν νύφη, δεν είχα καλή πεθερά και τώρα που είμαι πεθερά, δεν έχω καλή νύφη».

Η άλλη εκδοχή είναι ότι απλά δεν υπάρχουν καινούριες ιδέες στα σενάρια.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: YouTube
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.