Η πλέον υπερχρεωμένη εταιρεία της Κίνας είναι πολύ μεγάλη για να καταρρεύσει

Πολλοί παράγοντες εργάζονται ενάντια στην πλέον υπερχρεωμένη εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων της Κίνας. Ο όμιλος China Evergrande κουβαλά βάρος χρεών ύψους 113,7 δισ. δολαρίων, ενω τα κέρδη του από βασικές δραστηριότητες εμφάνισαν μείωση 45% το α’ εξάμηνο του έτους. Η ανάπτυξη στον κλάδο του real estate επιβραδύνεται, με τις τράπεζες να έχουν λάβει εντολές να μειώσουν την παροχή στεγαστικών δανείων. Η αποστροφή του λόγου του προέδρου της Κίνας Σι Τζινπίνγκ ότι τα σπίτια είναι για να ζουν οι άνθρωποι και όχι για να γίνονται οχήματα κερδοσκοπίας επανεμφανίζεται όλο και πιο συχνά στον δημόσιο λόγο στη χώρα.

Αναδημοσίευση από: capital.gr
Της Nisha Gopalan

Ώρα να πατήσει κανείς φρένο, σωστά; Λάθος, εάν είσαι η Evergrande. Η εταιρεία, της οποίας το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ήδη θεματικά πάρκα και έναν ποδοσφαιρικό σύλλογο, επιθυμεί τώρα να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια. Καταναλώνει μάλιστα πολύτιμη ρευστότητα - 160 δισεκατομμύρια γιουάν (22 δισεκατομμύρια δολάρια) - για την κατασκευή εργοστασίων για την παραγωγή τους στην Guangzhou.

Οι επενδυτές κάθε άλλο παρά ενθουσιάζονται με το ριψοκίνδυνο πνεύμα του ομίλου. Η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει συνολικά 30% της αξίας της από τις αρχές του έτους, καθιστώντας την εκείνη με τη χειρότερη απόδοση μεταξύ των κινεζικών εταιρειών του κλάδου των ακινήτων που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Το κόστος δανεισμού της εταιρείας σε δολάριο συγκαταλέγεται μεταξύ των υψηλότερων εκτός ΗΠΑ και τα ομόλογα της κλονίζονται ισχυρότατα.


Για όσους όμως κοιτούν επίμονα το όλο και διογκούμενο φορτίο χρέους της Evergrande, περιμένοντας απλώς τη στιγμή της "έκρηξης", υπάρχει μια χρήσιμη συμβουλή: η συγκεκριμένη εταιρεία είναι πολύ μεγάλη για να καταρρεύσει. Η Evergrande είναι ένας από τους μεγαλύτερους ογκόλιθους της ανάπτυξης ακινήτων στην Κίνα - με project σε 226 πόλεις - και ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της, Hui Ka Yan, είναι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος της χώρας.

Δεδομένου ότι η αξία των ακινήτων αντιστοιχεί περίπου στο ένα τέταρτο του κινεζικού ΑΕΠ, κάθε αστάθεια στον κλάδο θα ήταν πολύ βαριά, σχεδόν ασήκωτη για το "στομάχι" του Πεκίνου. Ξανά και ξανά, η κυβέρνηση της Κίνας, έστω και απρόθυμα, έχει ανοίξει στο παρελθόν τις πιστωτικές "κάνουλες" προκειμένου να ενισχύσει μια όλο και πιο αδύναμη αγορά real estate. Ρίξτε απλώς μια ματιά στο 2008, το 2011 και το 2014.

Opinion

Το πιο σημαντικό, η Evergrande έχει το μεγαλύτερο αποθεματικό γης της Κίνας, με 276 εκατ. τετραγωνικά μέτρα (276.000 στρέμματα ή 27.600 εκτάρια) συνολικής επιφάνειας, σύμφωνα με την Citigroup. Και ενώ η εταιρεία έχει μεγάλη έκθεση στις μικρότερες πόλεις της Κίνας, όπου η ανάπτυξη επιβραδύνεται γοργά, κυριαρχεί ταυτόχρονα στην ανάπλαση μεγάλων, πλούσιων πόλεων όπως η Shenzhen, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα μεγάλα.

Η γη βρίσκεται σε σπάνη στη Shenzen και η αστική ανάπλαση - η κατεδάφιση των παλαιών κτηρίων χαμηλής πυκνότητας για να ανοίξει ο δρόμος για πολυώροφα κτήρια κατοικιών - θεωρείται ευρέως ως η απάντηση στον αυξανόμενο πληθυσμό της πόλης. Τα συγκεκριμένα project δίνουν στην Evergrande πρόσβαση σε φθηνά τεμάχια γης, γεγονός που συμβάλλει στη διατήρηση ενός κόστους γης εκ των χαμηλότερων μεταξύ των ανταγωνιστών στον κλάδο, σύμφωνα με τον Toni Ho, αναλυτή της RHB Securities. Εάν, δε, οι διαμαρτυρίες στο Χονγκ Κονγκ επιταχύνουν τα σχέδια της Κίνας να καταστήσει τη Shenzhen το νέο "παγκόσμιο κοσμοπολίτικο" κέντρο της, όπως έχει αναφέρει το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, η Evergrande θα βρεθεί να εκκινεί από θέση ισχύος.

Η στρατηγική διαφοροποίησης της δραστηριότητας της εταιρείας μέσω της δραστηριοποίησής της στον κλάδο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι βέβαιο ότι θα κοστίσει μια σοβαρή αιμορραγία σε ρευστό για χρόνια, ενώ ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο πεδίο γίνεται όλο και πιο σκληρός. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Κίνα, την περασμένη εβδομάδα, ο Elon Musk κατάφερε να πετύχει συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές για την Tesla.

Ωστόσο, η συμμετοχή στην εκτέλεση ενός από τα εμβληματικά για την προεδρία του Σι Τζινπίνγκ projects έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα: οι κατασκευαστές φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα να προμηθεύονται γη σε πολύ φθηνότερες τιμές από τις τοπικές περιφερειακές κυβερνήσεις στην Κίνα σε σχέση με τις εταιρείες του χώρου του real estate.

Αυτό εξηγεί γιατί πολλές εταιρείες, όπως η Country Garden Holdings Co. και η Agile Group Holdings Ltd. προσπαθούν ήδη να πραγματοποιήσουν εισπήδηση στον κλάδο.

Το να έχεις την εύνοια του καθεστώτος του Πεκίνου και να εξασφαλίζεις εισροές χαμηλού κόστους δεν είναι καθόλου κακό για μια εταιρεία με τα προβλήματα ρευστότητας της Evergrande. Ίσως τελικά να υπάρχει μια ατσάλινη λογική πίσω από την τρέλα των εκτεταμένων δαπανών της.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.