Ρωσία, Στόλος: Το άμοιρο Kuznetsov παλεύει να ζήσει 15 χρόνια μέχρι τον αντικαταστάτη του!

Το σήριαλ του μοναδικού ρωσικού αεροπλανοφόρου Kuznetsov πάει από το ένα ντροπιαστικό επεισόδιο στο άλλο, ανέφερε πρόσφατα σε ανάλυση για τη ρωσική ναυτική ισχύ το Jamestown Foundation. Το σκάφος που χαρακτηρίζεται επισήμως ως «βαρύ καταδρομικό-αεροπλανοφόρο» ώστε να μπορεί να παρακάμπτει τους όρους της Συνθήκης του Μοντρέ για τα Στενά, αυτή την στιγμή επισκευάζεται και εκσυγχρονίζεται.


Το σκάφος δεν πρόκειται να αντικατασταθεί από κάποιο σύγχρονο αεροπλανοφόρο τα επόμενα 15 χρόνια τουλάχιστον, ίσως δε να μην αντικατασταθεί και ποτέ, γεγονός που υποδηλώνει την υποχώρηση της Ρωσίας ως ναυτικής δύναμης αλλά και την προβληματική φύση του ρωσικού αμυντικού εποικοδομήματος και του πολιτικού συστήματος.

Το Kuznetsov εξέθεσε για τελευταία φορά τη Ρωσία το 2016 κατά την ανάπτυξή του στην Ανατολική Μεσόγειο. Το σκάφος συνοδευόταν και πάλι από ρυμουλκά σε περίπτωση που αντιμετώπιζε βλάβη…

Το σκάφος δεν είναι πυρηνοκίνητο και κατά τον πλου αφήνει πίσω του πυκνά, μαύρα νέφη καπνού. Επίσης στην προκειμένη περίπτωση το σκάφος έχασε αεροσκάφη. Πέρυσι ακόμα και η δεξαμενή που το φιλοξενούσε βυθίστηκε προκαλώντας του ζημιές.

Τα ρωσικά ναυπηγεία που έχουν δεκαετίες να ναυπηγήσουν αεροπλανοφόρο είναι πολύ μικρά για ένα τέτοιο σκάφος. Η κατάσταση είναι τέτοια που Ρώσος αξιωματούχος πρότεινε το νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο να ναυπηγηθεί σε τρία κομμάτια και να συναρμολογηθεί στη θάλασσα!

Όμως είναι απίθανο γενικώς να ναυπηγηθεί νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο. Στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ ο επικεφαλής της United Ship Building Corporation παραδέχτηκε ότι το γερασμένο Kuznetsov δεν πρόκειται να αντικατασταθεί πριν από 15 έτη το συντομότερο, ίσως και περισσότερο.

Ρώσοι αναλυτές εκφράζουν φόβους ότι σύντομα το Kuznetsov θα καταλήξει μόνιμα αγκυροβολημένο εκπαιδευτικό πλοίο και η Ρωσία θα χάσει ακόμα και τη δυνατότητα επίδειξης σημαίας.

Και το ρωσικό ναυτικό επιβεβαιώνει ότι ο αντικαταστάτης του Kuznetsov δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Έτσι για όσο ακόμα «ζει», το Kuznetsov «θα παραμείνει το τελευταίο σπάνιο παράδειγμα των σοβιετικών φιλοδοξιών κυριαρχίας στους ωκεανούς».

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η τότε ΕΣΣΔ αποφάσισε τη ναυπήγηση πέντε αεροπλανοφόρων Kiev, Minsk, the Novorossiisk, Admiral Gorshkov (αρχικά Kharkov και μετά Baku) και Kuznetsov.

Από αυτά τα Kiev και Minsk πωλήθηκαν στους Κινέζους, το Novorossiisk κατέληξε παλιοσίδερα, το Gorshkov πουλήθηκε στην Ινδία. Μετονομαζόμενο σε INS Vikramaditya παραμένει περισσότερο χρόνο στις δεξαμενές από ότι στη θάλασσα.

Πάντως Ρώσοι αναλυτές αναφέρουν ότι ίσως τελικά η Ρωσία να μην χρειάζεται αεροπλανοφόρο και πως το κόστος ναυπήγησης ενός τέτοιου σκάφους θα απαγόρευε ναυπηγήσεις άλλων πλοίων. Εξάλλου θεωρούν πλέον τα αεροπλανοφόρα ευάλωτα.

Οι του Ναυτικού όμως δεν συμμερίζονται απόλυτα τις παραπάνω απόψεις και θεωρούν πως η αδυναμία ναυπήγησης αεροπλανοφόρου ρίχνει βαριά σκιά στο ρωσικό ναυτικό γενικώς καθώς η σχετίζεται με την αδυναμία παρακολούθησης των προηγμένων τεχνολογιών.

Κατά συνέπεια τη αγωνία του καημένου του Kuznetsov αντικατοπτρίζει την οικονομική και όχι μόνο αδυναμία των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων και του ρωσικού κράτους και ρίχνει μαύρη σκιά, πυκνότερη και από τον μαύρο καπνό των πετρελαιομηχανών του σκάφους όταν εμφανίζεται στη θάλασσα…
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.