Η υπόθεση του τάνκερ δεν είναι μόνο πολιτική αλλά κυρίως δικαίου

ΑFΡ
Η υπόθεση του Ιρανικού τάνκερ Adrian Darya-1 (το νέο του όνομα), έχει κινητοποιήσει πλέον και τις κυβερνήσεις όλων των Μεσογειακών χωρών. Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τις ΗΠΑ, αφορούν και κάθε χώρα που θα συνδράμει το συγκεκριμένο πλοίο στον πλου του (αγκυροβολία, τρόφιμα, επιμελητεία, πλήρωμα κλπ).

υποναυάρχου ε.α.
προέδρου Κοινωνίας Αξιών

Η θέση του συγκεκριμένου πλοίου αυτή τη στιγμή είναι νότια της Σαρδηνίας. Πλέει με πορεία 092 και ταχύτητα 6,8 νμλ, και απέχει 700 και πλέον νμλ από τις προσβάσεις του λιμανιού της Καλαμάτας, όπου υποτίθεται ότι έχει σκοπό να καταπλεύσει.
Δηλαδή με την συγκεκριμένη ταχύτητα θα χρειασθεί 6 μέρες περίπου για να καταπλεύσει.

Εάν ευσταθούν οι πληροφορίες που έχουν δημοσιευθεί για τις προθέσεις του, τόσος είναι και ο χρόνος που διατίθεται για πάρει αποφάσεις και να αντιδράσει η Ελληνική πλευρά.

ΠΡΟΣΦΟΡΟΤΕΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

Η βέλτιστη λύση για μας θα ήταν να κατευθυνθεί εκτός Ελληνικών χωρικών υδάτων, δεδομένων των πιέσεων που υπάρχουν από την Αμερικανική πλευρά.

Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο εάν αλλάξει προορισμό είτε εάν αγκυροβολήσει εκτός Ελληνικών χωρικών υδάτων, όπου δεν μπορούμε να έχουμε δικαιοδοσία, αφού δεν παραβιάζει τις εξαιρέσεις του διεθνούς δικαίου για να παρέμβουμε με τα πολεμικά μας πλοία ( πειρατεία, δουλεµπόριο, παράνοµες εκποµπές, δεν έχει σημαία, έχει την ίδια εθνικότητα µε το πολεµικό που κάνει τη νηοψία αν και φέρει ξένη σηµαία ή αρνείται να υψώσει τη σηµαία του).
Το δε πλαίσιο των ναυτικών επιχειρήσεων για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας δεν μπορεί να εφαρμοσθεί, αφού το Ιράν δεν συναινεί στους ελέγχους (ενδεχομένως να είναι και ένας από του λόγους που άλλαξε σημαία από Παναμέζικη σε Ιρανική).

Το παλιό Ρωσικό αγκυροβόλιο νότια της Πελοποννήσου (9,5 νμλ νοτιοδυτικά της Κυθήρων) και εκτός χωρικών υδάτων, θα μπορούσε να είναι μία από τις επιλογές του συγκεκριμένου πλοίου (ενδεχομένως να τους έχουν πληροφορήσει γι' αυτό οι Ρώσοι).
Στη περίπτωση αυτή δεν θα μπορούσαμε να επέμβουμε ούτε και να αποτρέψουμε την μεταφόρτωση του πετρελαίου σε άλλα πλοία, ούτε και τον ανεφοδιασμό του από πλοία ξένα (τρόφιμα, πλήρωμα κλπ).

Σε περίπτωση όμως που διέλθει από Ελληνικά χωρικά ύδατα είτε επιδιώξει να αγκυροβολήσει εντός αυτών, τότε θα πρέπει να κρατηθεί σε συγκεκριμένο αγκυροβόλιο, να ελεγχθεί και να παραπεμφθεί η υπόθεση στην Ελληνική Δικαιοσύνη, για την νομιμότητα της κράτησης, όσον αφορά την εφαρμογή των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από τις ΗΠΑ αλλά και την ΕΕ.

Με τον τρόπο αυτό αφενός δεν ακυρώνουμε τις καλές μας σχέσεις με τις ΗΠΑ, αφετέρου ένα ουσιαστικό πολιτικό ζήτημα αποκτά και τον δέοντα τυπικό νόμιμο χαρακτήρα ενός κράτους δικαίου
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.