Mirage 2000-5Mk.2: Ζωντανή απόδειξη ότι το “Ελλάς… Γαλλία, Συμμαχία”, ίσως στερείται περιεχομένου…

Μετά από μια διεξοδική – για τα δεδομένα του διαδικτύου – παρουσίαση της κατάστασης με τον στόλο των μαχητικών Mirage 2000-5Mk.2 στα δυο προηγούμενα άρθρα για το θέμα, ένα για την ολιγωρία από την εποχή του Γιάννου Παπαντωνίου και το άλλο για την πλημμελή αξιοποίηση του οπλικού συστήματος, ας πάμε και στους “φίλους και συμμάχους” Γάλλους. Επί του πρακτέου και έστω λίγο απλουστευτικά, επικεντρώνοντας δηλαδή στο υπό εξέταση ζήτημα, δεν είναι τίποτα από τα δύο για την Ελλάδα! Δεν ήταν ποτέ…

Αναδημοσίευση από: defence-point.gr

Οπότε και το γνωστό σύνθημα “Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία”, τελικά αποδεικνύεται – μια ακόμα – δική μας φαντασίωση και καλά θα κάνει η Ελλάδα να συνδέσει το θέμα των Mirage με οποιαδήποτε άλλη συζήτηση τουλάχιστον αφορούσα στα εξοπλιστικά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Στη δεκαετία του ’70 και λόγω της προσωπικής φιλίας του Κωνσταντίνου Καραμανλή με τον Ζισκάρ Ντ΄ Εστέν, απλά είχαν καθυστερήσει τις παραδόσεις των Mirage F1C στη γαλλική Αεροπορία, για να ξεκινήσουν άμεσα οι παραδόσεις στην δική μας Πολεμική Αεροπορία. Πέραν αυτού ουδέν…

Η πάγια πολιτική τους απέναντι της Ελλάδας εστιάζεται στο ότι επειδή είμαστε σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ και μέλη της Ε.Ε. μας αποδεσμεύουν χωρίς πρόβλημα μαχητικά και οποιοδήποτε όπλο, υπό την προϋπόθεση της άμεσης πληρωμής φυσικά. Δεν υπάρχουν χρηματοδοτικές δυνατότητες ή οποιουδήποτε είδους διευκόλυνση – πίστωση.

Το πιο… τρελό όμως συμβαίνει σήμερα! Ακόμα και τώρα που η Πολεμική Αεροπορία έχει απομείνει η μοναδική αεροπορική δύναμη σε ολόκληρη την Ευρώπη με γαλλικά μαχητικά σε υπηρεσία στο οπλοστάσιό της, η πολιτική των Γάλλων έναντι της χώρας παραμένει αρτηριοσκληρωτική και αναλλοίωτη…

Σήμερα ζητούν περί τα 410 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη των 24 μαχητικών Mirage 2000-5Mk.2 για εφτά χρόνια και των όπλων τους. Δεν είναι πολλά… Για να ακριβολογούμε είναι “σταγόνα στον ωκεανό” μπροστά στα χρήματα που έχουν δοθεί για τον στόλο των F-16 όλων των εκδόσεων σε ελληνική υπηρεσία από το 2003 μέχρι σήμερα. Υπάρχουν όμως ορισμένα… ΟΜΩΣ.

Επιμένουν οι φίλοι Γάλλοι στην πρακτική “πληρωτέω επί τη εμφανίσει”, γνωρίζοντας φυσικά σε όλες τους τις διαστάσεις τις οικονομικές μας αδυναμίες. Παρότι είναι η ιδανική ευκαιρία να θέσουν τις βάσεις για να μην αποτελέσουν σύντομα παρελθόν και για την τελευταία αεροπορική δύναμη της Ευρώπης που επιχειρεί – και – με γαλλικά μαχητικά. Ενδεικτικότερο γεγονός από το παρακάτω δεν υπάρχει:

Ακόμη και όταν βρίσκονταν στις διαπραγματεύσεις με τους Ινδούς για τον εκσυγχρονισμό των δικών τους Mirage 2000H/TH στο επίπεδο -5, οι… αθεόφοβοι δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να προτείνουν την ένταξη και των ελληνικών Mirage 2000EG στο ίδιο πρόγραμμα, με στόχο την επίτευξη κάποιου είδους οικονομίας κλίμακας.

Δεν αποπειράθηκαν καν δηλαδή να προσφέρουν το συγκεκριμένο προϊόν σε μία πιο ελκυστική και παράλληλα αποδοτική (για αυτούς !) τιμή, απέναντι σε έναν πελάτη ειδικής σημασίας (εξηγήθηκε παραπάνω), εταίρο, σύμμαχο και ευρισκόμενο σε δύσκολη θέση! Μετά διαμαρτύρονται για τους Αμερικανούς…

Ακόμη και αν οι Ινδοί αρνούνταν την ένταξη των δικών μας μαχητικών στο ίδιο πρόγραμμα και πάλι θα υπήρχε η δυνατότητα προσφοράς ενός περισσότερο προσιτού “πακέτου”. Αντ΄ αυτού κατέθεσαν, κατόπιν εορτής, ξεχωριστή πρόταση εκσυγχρονισμού των ελληνικών Mirage 2000EG και μάλιστα μετά από αίτημα της ελληνικής πλευράς… προτάσεις τόσο αλμυρές, που κινδύνευσε η υγεία των Ελλήνων υπευθύνων!

Ας τις δούμε λοιπόν, είναι ενδεικτικές… Η Thales που ήταν ο κύριος προμηθευτής (όχι ανάδοχος) του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 51 ινδικών Mirage 2000H/TH, κατέθεσε τρεις προτάσεις στην Πολεμική Αεροπορία το 2016.

Η πρώτη περιλαμβάνει 17 από τα 19 εναπομείναντα Mirage 2000EG, με αντικατάσταση του ραντάρ RDM-3 από το RDY-2 (αναφέρεται ότι το ραντάρ είναι ίδιο με αυτό των μαχητικών της Ινδίας), πλήρη διαμόρφωση του πιλοτηρίου, πιστοποίηση του ατρακτιδίου ASTAC, αναβάθμιση του συστήματος αυτοπροστασίας και Η/Π, ICMS 2000Mk.1 στο επίπεδο –Mk.3(;), εγκατάσταση νέου υπολογιστή αποστολής, καθώς και δύο πρόσθετων φορέων οπλισμού.

Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης και την παροχή ανταλλακτικών, ενώ το ύψος της έχει υπολογιστεί σε 670 εκατομμύρια ευρώ! Σε 140 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον κοστολογήθηκε η υποστήριξη των διαθέσιμων όπλων από την MBDA!

Η δεύτερη πρόταση που ονομάστηκε ενδιάμεση λύση, δεν περιείχε την πιστοποίηση του ατρακτιδίου ELINT/SIGINT τύπου ASTAC (η Πολεμική Αεροπορία τα αξιοποιούσε επιχειρησιακά στα RF-4E της 348 Μοίρας) και η διαμόρφωση του πιλοτηρίου είναι διαφορετική. Αντικαθίσταται το HUD και τοποθετούνται δύο μόνο οθόνες, ενώ περιλαμβάνεται και Link 16.

H τρίτη λύση, που προτάθηκε ως η πλέον οικονομική, περιέλαβε όσα και η πρώτη, καλύπτοντας μόνο 12 αεροπλάνα όμως. Τα υπόλοιπα πέντε προτάθηκε να αξιοποιηθούν ως πηγή ανταλλακτικών.

Το συνολικό κόστος για την ενδιάμεση λύση υπολογίστηκε σε 545 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε 560 εκατομμύρια ευρώ εκτιμήθηκε το κόστος της οικονομικής λύσης για τον εκσυγχρονισμό των 12 μονάδων. Σημειώστε ότι η Πολεμική Αεροπορία απέρριψε άμεσα αυτή την εκδοχή…

Το πραγματικό ζήτημα δεν εντοπίζεται στο ότι οι Γάλλοι δεν αποπειράθηκαν να μας εντάξουν στο ινδικό πρόγραμμα για να μειώσουν τα κόστη και να παρουσιάσουν μία πιο προσιτή τιμή! Πρόβλημά τους στο κάτω – κάτω της γραφής…

Δεν εντοπίζεται ούτε καν στο ότι τα ποσά αυτά είναι εκτός πραγματικότητας για μαχητικά εξοπλισμένα με ραντάρ μηχανικής σάρωσης! Τα νούμερα αυτά σε κάνουν βέβαια να πιστεύεις, εύλογα, ότι για κάποιον λόγο είναι οι Γάλλοι που δεν επιθυμούν τη συνέχιση της παρουσίας τους στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία!

Ενώ κάποιος λογικός θα περίμενε οι ίδιοι να κάνουν τα πάντα για να μην τελειώσει η ιστορία των Mirage στην Πολεμική Αεροπορία τα επόμενα χρόνια, από τη στιγμή που το Rafale είναι εξ αντικειμένου μια άπιαστη πολυτέλεια, ακόμα κι αν θεωρούνταν η βέλτιστη λύση για το νέο μαχητικό της ΠΑ.

Σημειώστε, ότι με το διπλάσιο και κάτι ποσό (670 εκατομμύρια ευρώ!) της πρώτης πρότασης για τον εκσυγχρονισμό των 17 Mirage 2000EG, εκσυγχρονίζουμε 84 F-16 σε επίπεδο Viper! Με ραντάρ AESA δηλαδή, Link 16 και πολλά άλλα…

Εντοπίζεται στο ότι οι απίστευτοι φίλοι και σύμμαχοι, δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να προσφέρουν μία δυνατότητα σταδιακής αποπληρωμής σε βάθος χρόνου. Έντοκη σε τελική ανάλυση, όχι άτοκη!

Εάν αυτό δεν είναι κεντρική πολιτική απόφαση αλλά προτάσεις που προέκυψαν από τις πρωτοβουλίες ανοήτων στελεχών εταιριών που θεωρούν πως έτσι θα εξασφαλίσουν ένα ακόμα χρυσοφόρο συμβόλαιο, τότε μοναδική λύση είναι η απομάκρυνσή τους από τις θέσεις που κατέχουν, ως επικίνδυνοι για τα συμφέροντα της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας!

Αυτά για να μην παραμυθιαζόμαστε λοιπόν μεταξύ μας… Είμαστε μόνοι απέναντι στην Τουρκία και θα παραμείνουμε μόνοι. Τουλάχιστον με αυτή την παραδοχή θα πρέπει να σχεδιάζουμε το δικό μας… worst case scenario.

Θα εξακολουθήσουμε ωστόσο να ελπίζουμε ότι κάποιος Γάλλος υπεύθυνος – στην κυριολεξία… – θα αντιληφθεί εγκαίρως τη μωρία της προσέγγισης απέναντι σε μια χώρα που πάντα τιμούσε και διαφήμιζε στην πράξη τα προϊόντα της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας.

Πάντως, μας είναι παντελώς αδύνατο να αντιληφθούμε, πως είναι δυνατόν ένας Γάλλος πρόεδρος με το επαγγελματικό υπόβαθρο του Εμανουέλ Μακρόν, να μην μπορεί να αντιληφθεί την αυτοκαταστροφική γαλλική προσέγγιση απέναντι στην Ελλάδα και τις αμυντικές της ανάγκες.

Προφανώς δεν ασχολείται και ιδιαίτερα. Άρα υπάρχουν κι άλλοι, από ελληνικής πλευράς δηλαδή, που θα έπρεπε να θέσουν στο ανώτατο επίπεδο την ελληνική ενόχληση. Με στοιχεία. Σύντομα θα ασχοληθούμε και με μια πιο ιστορική προσέγγιση του θέματος… όπου εκεί τα συμπεράσματα και οι συγκρίσεις προκαλούν κυριολεκτικά σοκ…
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.