Μια δημοσκόπηση αλλιώτικη απο τις άλλες. Απαντήσεις έκπληξη που ανατρέπουν όσα πιστεύαμε

του Μιχάλη Χαιρετάκη

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΣΑΝ ΑΣΤΕΙΟ

Πολλοί θα θυμόσαστε την εταιρεία δημοσκοπήσεων-φάντασμα commonview.
Τότε είχα αποκαλύψει οτι πίσω απο αυτήν κρυβόταν 2 μετακλητοί του υπουργού επικρατείας Χ. Βερναρδάκη.

Μάλιστα την ανάρτησή μου στο facebook την είχε κάνει άρθρο της η ομάδα αλήθειας της ΝΔ.

Πριν λίγες μέρες λοιπόν διαπίστωσα οτι το site commonview.gr όπως και το site άλλης μιας εταιρείας δημοσκοπήσεων, της bridging europe δεν ήταν πια κατοχυρωμένα. Κατοχύρωσα το όνομα και μεταξύ σοβαρού και αστείου στη συνέχεια, λέω δεν κάνω και μια δημοσκόπηση; Άλλωστε η Ελλάδα είναι η χώρα που ακόμα και σοβαρές υποτίθεται εταιρείες δημοσκοπήσεων πέφτουν έξω στις μετρήσεις τους πολύ πέρα απο τα όρια του στατιστικού λάθους. Κάποτε μάλιστα που γνωστός δημοσιογράφος έκανε διαδικτυακή δημοσκόπηση με τεράστιο δείγμα, πάνω απο 5000 συμμετέχοντες, του θύμισα οτι στη δημοσκόπηση των εκλογών του Σεπτεμβρίου 2015 δεν είχε πιάσει ούτε το λήγοντα στις προβλέψεις του.

Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Για τη δημοσκόπηση χρησιμοποιήθηκε το EUSURVEY της Ευρωπαϊκής ένωσης που εγγυάται διαφάνεια και που με την κατάλληλη προεργασία (κλειστή ψηφοφορία 1000-2000 ατόμων με προσκλήσεις) μπορεί να δώσει αποτελέσματα σαφώς ποιοτικά ανώτερα και πιο αξιόπιστα απο αυτά που βλέπουμε καθημερινά στα ΜΜΕ.

Οι ερωτήσεις που μπήκαν είχαν συγκεκριμένο σκοπό. Να αποκαλύψουν την ταυτότητα του κομματικού χώρου των ερωτηθέντων, την ιστορικότητα της συμμετοχής τους στις εκλογές,την οικονομική τους κατάσταση, τον χώρο που αυτοπροσδιοριζόταν πολιτικά (δεξια κέντρο αριστερα κλπ) και 2 ερωτήσεις έκπληξη που μπαίνουν πρώτη φορά σε δημοσκοπήσεις. Η μια ήταν αν εμπιστεύονται τις δημοσκοπήσεις και η δεύτερη αν θεωρούν τον εαυτό τους πατριώτη ή όχι. Ανεξάρτητα απο πολιτικό χώρο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν ελεύθερα.
Ουσιαστικά με ενα λογαριασμό στο twitter και μερικά tweets μαζεύτηκαν 143 απαντήσεις. Η ιστορία του ονόματος commonview προξενούσε καχυποψία και γι ατό οι συμμετοχές ήταν περισσότερες απο τον χώρο του Σύριζα παρά απο τους υπόλοιπους πολιτικούς χώρους.

Αν και ο αριθμος των συμμετεχόντων είναι μικρός η ποιότητα του δείγματος δεν είναι καλή, μπορεί κάποιος κανονικοποιώντας το δείγμα , σύμφωνα και με τα αποτελέσματα των εκλογών Σεπτεμβριου 2015 και ευροεκλογών 2019 να βγάλει ποσοστά που δεν θα απέχουν μακριά απο την πραγματικότητα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα της δημοσκόπησης είναι τα παρακάτω:

1.Ακόμα και με το πιο ακατάλληλο δείγμα δημοσκόπησης όταν υπάρχουν σωστές και στοχευμένες ερωτήσεις μπορούν να βγούν πολύτιμα συμπεράσματα.

2.Ακόμα και στο χώρο του διαδικτύου όπου ο μέσος όρος αυτού που συμμετέχει είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση απο κάποιον που βρίσκεται σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας, φαίνονται τα σημάδια της οικονομικής εξαθλίωσης.

3.Οι πολίτες δεν εμπιστεύονται πια τις δημοσκοπήσεις που πολλές φορές είναι μεθοδευμένες ώστε να δίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για τον πελάτη που τις παραγγέλνει.

4.Οι πολίτες θεωρούν τους εαυτούς τους πατριώτες ή μη ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο την πολιτική τους τοποθέτηση και ιδεολογία. Αυτό είναι και το πιό πολύτιμο συμπέρασμα της δημοσκόπησης.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Τα αποτελέσματα ακολουθούν χωρίς καμμιά επεξεργασία:
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.