Το πλοίο για την Αυστραλία: Ο υποπλοίαρχος του «Πατρίς» θυμάται

Το «Πατρίς» περνά κάτω από τη Harbour Bridge στο Σίδνεϊ (φωτ.: Greek Shipping Miracle Museum)
Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από την πώληση και μετέπειτα διάλυση του πλοίου «Πατρίς», με το οποίο δεκάδες χιλιάδες Έλληνες έφτασαν στην Αυστραλία αναζητώντας μια καινούργια ζωή. Υποπλοίαρχος του πλοίου αυτού, στο παρθενικό του ταξίδι από τον Πειραιά στην Αυστραλία και για πολλά ταξίδια ακόμη, ήταν ο Νικόλαος Σούτος. «Ολόκληρα χωριά έφταναν στο λιμάνι του Πειραιά για να χαιρετήσουν τους δικούς τους ανθρώπους, σε κάτι που φάνταζε σαν κηδεία σε έναν ζωντανό, καθώς ήταν άγνωστο αν θα τον ξαναδούν ποτέ», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Νικόλαος Σούτος σε συνέντευξή του στο SBS και τον Στέργο Καστελλορίου.

Ο Νικόλαος Σούτος, που σήμερα είναι επιτυχημένος εφοπλιστής, θυμάται την ιστορία μιας «όμορφης νεαρής», όπως την περιέγραψε, η οποία έφτασε ως νύφη στην Αυστραλία με σκοπό να παντρευτεί με συνοικέσιο έναν ηλικιωμένο.

Με τη βοήθεια του τότε υποπλοίαρχου του «Πατρίς» ο γάμος αυτός δεν έγινε ποτέ, με τη γυναίκα να ζητά «καταφύγιο» σε συγγενείς της στο Σίδνεϊ, και χρόνια αργότερα να τον συναντά από τύχη σε ένα επαγγελματικό του ταξίδι στους Αντίποδες. «Άκουσα το όνομά μου και γύρισα να δω ποιος με φωνάζει. Ήταν αυτή η γυναίκα μαζί με τον σύζυγό της και το παιδί τους. Εκείνος με μάτια βουρκωμένα μου είπε: “κύριε Σούτο να σας φιλήσω, οφείλω την ευτυχία μου σε εσάς”», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υποπλοίαρχος του «Πατρίς».

Μια άλλη ανάμνηση που μοιράστηκε μαζί μας ο Νικόλαος Σούτος έχει να κάνει με την παρουσία ενός άνδρα στο λιμάνι, ο οποίος χαϊδεύοντας το κουφάρι του πλοίου τού ζητούσε να στείλει μήνυμα στα αγαπημένα του πρόσωπα στην Ελλάδα (ακούστε τη συνέντευξη για περισσότερες λεπτομέρειες).


Πρώτος από αριστερά ο Ν. Σούτος, κατά την επίσκεψη του Κ. Καραμανλή στο «Πατρίς» (1959)

Λίγα λόγια για το «Πατρίς»
Το πλοίο ναυπηγήθηκε στο Μπέλφαστ και παραδόθηκε στις 25 Μαρτίου 1950, με το όνομα «Bloemfontein Castle», της Union Castle. Το 1959 αγοράστηκε από την εταιρεία Χανδρή και δρομολογήθηκε απευθείας στη γραμμή Πειραιάς-Αυστραλία, μετά από μια σύντομη μετασκευή που διήρκεσε τρεις μήνες.

Όταν ναυπηγήθηκε το πλοίο, λίγα χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, βασίστηκε στη φιλοσοφία της Union Castle της εποχής εκείνης, για ύπαρξη μιας τουριστικής θέσης για 739 επιβάτες και τεσσάρων αμπαριών για εμπορεύματα.

Όταν ατόνησαν οι μετακινήσεις των Ευρωπαίων προς τη Νότια Αφρική, το πλοίο πουλήθηκε στην εταιρεία Χανδρή και πήρε το όνομα «Πατρίς». Μετά τη μετασκευή οι επιβάτες ανέρχονταν σε 1.036, με πλήρωμα 250 ατόμων. Τη γραμμή σύνδεσης με την Αυστραλία εξυπηρέτησε πιστά μέχρι το 1979, οπότε πουλήθηκε στην εταιρεία Καραγιώργη.

Μετασκευάστηκε εκ νέου, και έχοντας μετατραπεί σε φέριμποτ δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα την οποία εξυπηρέτησε περίπου μέχρι το 1987, παίρνοντας διαδοχικά τα ονόματα «Mediterranean Island» και «Mediterranean Star».


«Mediterranean Island»

Με τη μετασκευή οι επιβάτες μειώθηκαν σε 936 και μπορούσε να μεταφέρει 300 οχήματα. Το 1987 πουλήθηκε, και στη συνέχεια διαλύθηκε.

Πηγή: sbs.com.au.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.