Πώς η Μόσχα έλυσε και το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα της έλλειψης πάρκινγκ

Maxim Shemetov / Reuters
Δεκάδες χιλιάδες Μοσχοβίτες έχουν υποκύψει στο νέο επιχειρηματικό φαινόμενο του car-sharing, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πολύ μεγάλο κόστος της στάθμευσης σε πάρκινγκ (περίπου 20 ευρώ/ μέρα) καθώς και των λιγοστών χώρων που παρέχουν τη δυνατότητα στάθμευσης στην ρωσική μεγαλούπολη των 12,5 εκατομμυρίων κατοίκων.


Η σύγκριση είναι χαρακτηριστική: Όλο το 2016 πραγματοποιήθηκαν 45.000 διαδρομές με τη μέθοδο car sharing, ενώ το 2018 πραγματοποιούνται 30.000 διαδρομές τη μέρα.

Tι είναι car sharing;

Πρόκειται για ένα μοντέλο ενοικίασης αυτοκινήτου όπου τα οχήματα εκμίσθωνται για μικρότερες χρονικές περιόδους (συνήθως ανά ώρα) και συχνά προορίζονται για διαδρομές μικρής απόστασης σε αστικές περιοχές.

Η βασική αρχή του car sharing είναι ότι παρέχει στους πελάτες τα οφέλη του Ι.Χ., χωρίς το κόστος και τις ευθύνες ενός ιδιόκτητου αυτοκινήτου. Αποτελεί δημοφιλή εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης στις πόλεις, επειδή είναι πιο ευέλικτη από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και σχετικά οικονομική.
Σύμφωνα με το carclub, το μοντέλο λειτουργεί ως εξής: ο χρήστης έχει την ανάλογη εφαρμογή στο κινητό του και ενημερώνει σε ποιο σημείο είναι, ζητώντας αυτοκίνητο. Επίσης αναφέρει το σημείο προορισμού και πόσες περίπυο ώρες θα το χρειαστεί. Η υπηρεσία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες τη βδομάδα. Συνήθως ο μεγάλος όγκος των αυτοκινήτων των εταιριών car sharing είναι παρκαρισμένος έξω από σταθμούς μετρό, αλλά σχεδόν πάντα υπάρχει ένα διαθέσιμο αυτοκίνητο κοντά στο σημείο που θέλει ο πελάτης.

Ο Ρόμαν Τουβλόφ είναι ένας από αυτούς που υιοθέτησαν αυτόν τον νέο τρόπο μετακίνησης, όπως αναφέρει το Reuters. Αποφάσισε να πουλήσει το Audi A5 αυτοκίνητό του όταν συνειδητοποίησε ότι θα του ερχόταν 50 ευρώ πιο φτηνά τον μήνα, αν μετακινούνταν με ταξί για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά του. Θα του ερχόταν 100 ευρώ πιο φτηνά το μήνα, αν υιοθετούσε το car sharing. «Τώρα δεν με ενδιαφέρει ούτε η τιμή της βενζίνης, ούτε ότι φθάρηκαν τα λάστιχα, ούτε ότι μου γρατζούνισαν το αυτοκίνητο. No car, no problem» λέει ενθουσιασμένος.

Reuters
Πλέον, αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο ανά 1.082 κατοίκους στη Μόσχα και οι αρχές της πόλης προβλέπουν ότι ο αριθμός θα μειωθεί σε ένα αυτοκίνητο ανά 500 κατοίκους τα επόμενα χρόνια.
Υπάρχουν 15 εταιρείες car sharing στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των Delimobil, Yandex.Drive, BelkaCar και YouDrive.

Η κατοχή ενός ΙΧ αυτοκινήτου εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς Ρώσους σύμβολο επιτυχίας -κληρονομιά από τη σοβιετική εποχή- αλλά η αυξανόμενη δημοτικότητα του car sharing δείχνει ότι όλο και λιγότεροι ενδιαφέρονται για την ιδιοκτησία. Αυτό που ανακάλυψε εσχάτως η Ρωσία, λειτουργεί από τη δεκαετία του ’90 στον Καναδά, ενώ από το 2000 εφαρμόζεται και στις ΗΠΑ και κάποιες ασιατικές χώρες.

Η πρώτη εταιρία car sharing ωστόσο ήταν ελβετική και ξεκίνησε να λειτουργεί το 1948, λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής Sefage, περίπου 348.000 άνθρωποι παγκοσμίως οδηγούν 12.000 αυτοκίνητα, μέσω της μεθόδου car sharing.

Με πληροφορίες από Carclub, Reuters ,
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...