Τα μυστήρια της ναυπήγησης των τουρκικών υποβρυχίων κλάσης Reis…

Τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί και οι Τούρκοι μηχανικοί πριν από την έναρξη του ναυπηγικού προγράμματος των έξι υποβρυχίων τύπου Type 214TN αποτυπώνουν οι νέες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα MONCΗ.

Αναδημοσίευση από: defence-point.gr
Του Γιώργου Τσιμπούκη

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που αντλήθηκαν στο συνέδριο για την τουρκική αμυντική βιομηχανία «SAHA EXPO 2018» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη, τα έξι τουρκικά υποβρύχια που πρόκειται να ναυπηγηθούν έχουν τροποποιηθεί αρκετά σε σχέση με τις πληροφορίες που είχαν γίνει γνωστές πριν από τρία χρόνια, όταν ξεκίνησε η ναυπήγηση του πρώτου υποβρυχίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν δημοσιευτεί το Φθινόπωρο του 2015 τα τουρκικά υποβρύχια Type 214ΤΝ θα είχαν μήκος 66,3 μέτρα (έναντι 65 μέτρων των ελληνικών υποβρυχίων), βύθισμα 6,8 μέτρα (έναντι 6,3 μέτρων των ελληνικών υποβρυχίων), διάμετρο σκάφους 6,3 μέτρα, ύψος 13,1 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.845 τόνους (έναντι 1.690 τόνων των ελληνικών υποβρυχίων) και εκτόπισμα σε κατάδυση 2.023 τόνους (έναντι 1.860 τόνους των ελληνικών υποβρυχίων).

Οι τότε τροποποιήσεις είχαν προταθεί από την εταιρεία Thyssenkrupp Marine Systems, στο πλαίσιο της προσπάθειας των Γερμανών να αντιμετωπίσουν τα γνωστά προβλήματα ευστάθειας που τα γερμανικά υποβρύχια αντιμετώπιζαν. Τελικά, όπως φαίνεται τα προβλήματα ήταν ακόμη μεγαλύτερα γεγονός που ανάγκασε τους δύο συνεργάτες να τροποποιήσουν ξανά τις προδιαγραφές των τουρκικών υποβρυχίων.

Έτσι σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στο συνέδριο «SAHA EXPO 2018», οι διαστάσεις του υποβρυχίου Type 214ΤΝ κλάσης Reis είναι τελικά διαφορετικές σε σχέση με αυτά που γνωρίζαμε, αφού το μήκος του σκάφους είναι πλέον 68,35 μέτρα και όπως αναφέρει το δημοσίευμα της ιστοσελίδας, το τουρκικό υποβρύχιο επιμηκύνθηκε κατά 0,75 μέτρα σε σχέση με την προηγούμενη αναθεώρηση των ναυπηγικών σχεδίων.

Η αναφορά αυτή προκαλεί σύγχυση, διότι με βάση τα δημοσιεύματα του ειδικού τουρκικού τύπου, «Defence Turkey, Vol. 12 Issue 80, Year 2018 – “New Type Submarine Project’s 3rd Vessel ‘Murat Reis’ First Welding Ceremony Takes Place in Gölcü”» στη δεύτερη σελίδα του άρθρου αναφέρει ότι, “The New Type Submarines will be 66.3 meters in length, with a thousand and 854 (1.854) tons of surface displacement and 2 thousand 13 (2.013) tons of submerged displacement”, Πηγή: http://www.defenceturkey.com/files/issues/5aa6720d2ed70.pdf) δηλαδή τα τουρκικά υποβρύχια θα έχουν μήκος 66,3 μέτρα, εκτόπισμα 1.854 τόνους σε ανάδυση και 2.013 τόνους σε κατάδυση.

Όπως φαίνεται από το πρόσφατο δημοσίευμα του MONCH, οι Γερμανοί και οι Τούρκοι ναυπηγοί προχώρησαν από το 2014 μέχρι σήμερα σε τρείς τροποποιήσεις των σχεδίων του υποβρυχίου, αυξάνοντας το μήκος του Type 214TN από 65 μέτρα που ήταν αρχικά (όπως τα ελληνικά Type 214), στα 66,3 μέτρα το 2015 (η γερμανική πρόταση του Type 214 προς το Τουρκικό Ναυτικό), ακολούθως στα 67,6 μέτρα για να καταλήξουν κάποια στιγμή στα 68,35 μέτρα.
Ουσιαστικά, οι Τούρκοι ναυπηγοί επαύξησαν το μήκος του υποβρυχίου κατά 3,35 μέτρα σε σχέση με το αρχικό σχέδιο των Type 214 και κατά 2,05 μέτρα από αυτό που γνωρίζαμε το 2015. Αναφορικά με τα υπόλοιπα στοιχεία της κλάσης Reis, το βύθισμα του υποβρυχίου είναι 6,8 μέτρα, η διάμετρος του σκάφους είναι 6,3 μέτρα, το ύψος 13,1 μέτρα, το εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.850 τόνους και εκτόπισμα σε κατάδυση 2.050 τόνους.

Σε σύγκριση με τα δεδομένα που ήταν μέχρι σήμερα γνωστά, οι μόνες νέες μεταβολές που καταγράφονται είναι στο εκτόπισμα, το οποίο αυξήθηκε σύμφωνα με το MONCH και τα στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί το 2015 κατά 5 τόνους όταν το σκάφος είναι στην επιφάνεια και κατά 27 τόνους όταν είναι σε κατάδυση, ενώ με βάση αυτά που το τουρκικό περιοδικό Defence Turkey δημοσίευσε το 2018, η μόνη νέα μεταβολή ήταν η αύξηση του εκτοπίσματος του υποβρυχίου σε κατάδυση κατά 37 τόνους.

Η μικρή αυτή αύξηση του εκτοπίσματος του υποβρυχίου της κλάσης Reis, σε σχέση με την συνολική αύξηση του μήκους του κατά 3,05 μέτρα είναι αξιοπερίεργη και χρήζει περεταίρω διερεύνησης, αφού δεν μπορεί τεχνικά να εξηγηθεί.

Φως πάντως στο μυστήριο των τροποποιήσεων των τεχνικών χαρακτηριστικών των νέων τουρκικών υποβρυχίων, έρχεται να δώσει ο πρώην Αρχηγός του Τουρκικού Ναυτικού, Ναύαρχος (ε.α) Bülent Bostanoglu, σύμφωνα με τον όποιων η αρχική σχεδίαση του Type 214ΤΝ που πρότειναν οι Γερμανοί στους Τούρκους ήταν διαφορετική από την τελική που υιοθετήθηκε.

Η αρχική γερμανική πρόταση του Type 214ΤΝ προς το Τουρκικό Ναυτικό είχε ονομαστεί ως κλάση Cerbe. Η κλάση Cerbe που ενσωμάτωνε τις γερμανικές προτάσεις βελτίωσης του αρχικού σχεδίου του υποβρυχίου Type 214 είχε τις ακόλουθες διαστάσεις: μήκος 66,3 μέτρα, βύθισμα 6,8 μέτρα, διάμετρο σκάφους 6,3 μέτρα, ύψος 13,1 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.845 τόνους (σύμφωνα με το περιοδικό Defence Turkey, 1.854 τόνους) και εκτόπισμα σε κατάδυση 2.023 τόνους (σύμφωνα με το περιοδικό Defence Turkey, 2.013 τόνους).

Σύμφωνα με τον Ναύαρχο (ε.α) Bülent Bostanoglu, οι Τούρκοι ναυπηγοί εντόπισαν πέντε λάθη των Γερμανών στην πρόταση που είχαν καταθέσει και αντιπρότειναν σε αυτούς τις δικές τους τροποποιήσεις, οι οποίες και τελικά έγιναν αποδεχτές!

Στην πορεία όπως φαίνεται υιοθετήθηκαν και άλλες αλλαγές για να καταλήξουμε στα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά που τα τουρκικά υποβρύχια θα έχουν δηλ. μήκος 68,35 μέτρα, βύθισμα 6,8 μέτρα, διάμετρο σκάφους 6,3 μέτρα, ύψος 13,1 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.850 τόνους και εκτόπισμα σε κατάδυση 2.050 τόνους

Η νέα κλάση που ενσωματώνει τις τουρκικές προτάσεις ονομάστηκε Reis και είναι όπως αναφέρθηκε μεγαλύτερη σε σχέση με την γερμανική κατά 2,05 μέτρα και με μεγαλύτερο κατά μερικούς δεκάδες τόνους εκτόπισμα σε κατάδυση.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του MONCH το πρώτο υποβρύχιο θα ενταχθεί στο Τουρκικό Ναυτικό το 2021 (κατά άλλες πληροφορίες στα μέσα του 2022) και το τελευταίο το 2026 αντικαθιστώντας τα υποβρύχια κλάσης ΑΥ. Αυτή την περίοδο βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ναυπήγησης τρία υποβρύχια της κλάσης Reis.
 
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...