Νεκροφόρες «τάφοι» ενοικιάζονται σε τιμές λιμουζίνας!

«Χρυσές» πληρώνουν οι οικογένειες την τελευταία μεταφορά των αγαπημένων τους προσώπων

Από: newsauto.gr
Του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)

Το τελευταίο αυτοκίνητο στο οποίο μπαίνει κυριολεκτικά κανείς για τελευταία φορά είναι πολυτελές, έχει επιβλητική σχεδίαση, προσδίδει σεβασμό και ονομάζεται… «Νεκροφόρα»!

Μπορεί για κάποιους οι νεκροφόρα να αποτελεί «απαγορευμένη» λέξη στο λεξιλόγιό τους ωστόσο για κάποιους άλλους αποτελεί μια τεράστια πηγή εσόδων που άνετα μπορεί να την χαρακτηρίσει κανείς… μονοπώλιο! Άλλωστε για μια απλή «μεταφορά» λίγων χιλιομέτρων εντός της Αττικής το κόστος ξεκινά από τα 120 ευρώ ενώ αν πρόκειται για δρομολόγιο εκτός συνόρων λόγω καύσης το κόστος ξεπερνά τα 1.500 ευρώ.

H ενοικίαση της νεκροφόρας αποτελεί φλέγον θέμα μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου αλλά και του υπουργείου Μεταφορών και ήδη σε πρόσφατα ψηφισμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 66 ξεκαθαρίζεται ότι:

«Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και μεταφορών καθορίζονται τα πρόσωπα που δικαιούνται να θέσουν σε κυκλοφορία οχήματα Ειδικής Χρήσης Ειδικού Σκοπού κατηγορίας Μ που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών, έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς, προορίζονται για τη μεταφορά νεκρών και διαθέτουν προς τον σκοπό αυτό ειδικό εξοπλισμό (νεκροφόρες), οι προϋποθέσεις, το μεταφορικό έργο, η διαδικασία, τα δικαιολογητικά που προσκομίζονται στις οικείες υπηρεσίες μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια».

‘Εκτοτε βέβαια δεν έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση που θα ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας οχημάτων μεταφορών νεκρών με αποτέλεσμα όλα τα Γραφεία Τελετών που ακόμη δεν έχουν αποκτήσει κάποιο τέτοιο όχημα αναγκάζονται να ενοικιάζουν τέτοια οχήματα από συναδέλφους τους οι οποίοι «έτυχε» να έχουν ολόκληρους στόλους από νεκροφόρες.

Αλλά όταν η μεταφορά ενός νεκρού εντός Αττικής κοστίζει τουλάχιστον από 120 έως 150 ευρώ ενώ εκτός Αθηνών η «ταρίφα» ξεκινά από τουλάχιστον 300 ευρώ για μια απόσταση έως 100 χιλιόμετρα και μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.500 ευρώ αν πρόκειται για μεταφορά νεκρού στη γειτονική Βουλγαρία για καύση τότε πολύ εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς πως κάτι δεν πάει καλά…

Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto.gr οι πολύ υψηλές χρεώσεις είναι τις περισσότερες φορές «αφορολόγητες» καθώς δεν επιτρέπεται το ένα Γραφείο Τελετών να κόψει απόδειξη στο άλλο Γραφείο Τελετών που ενοικιάζει την νεκροφόρα!
Επίσης ο Σύνδεσμος των Γραφείων Τελετών έχει αποστείλει προς όλα τα νοσοκομεία και νεκροταφεία της χώρας οδηγίες σχετικά με την μεταφορά των νεκρών και σύμφωνα με αυτή απαγορεύεται η μεταφορά τους με κλειστά φορτηγάκια!

Ωστόσο κάποια νοσοκομεία έχουν ήδη αρνηθεί να υιοθετήσουν τις οδηγίες του Συνδέσμου των Γραφείων Τελετών καθώς όπως αναφέρουν: «Δεν είναι δυνατόν τη στιγμή που σε όλη την Ευρώπη η μεταφορά των νεκρών από τα νοσοκομεία να γίνεται με κλειστά φορτηγάκια στην Ελλάδα να απαγορεύεται η μεταφορά τους με τέτοιου είδους οχήματα και να επιτρέπεται μόνο με νεκροφόρες.

Αλλά σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Α1β/2706/1983 – ΦΕΚ Β-230/28-4-1983 τα οχήματα μεταφοράς νεκρών (νεκροφόρες) απαγορεύεται να σταθμεύουν έξω από τα Γραφεία Τελετών (Κηδειών), μπορεί όμως να επιτραπεί αυτό εφόσον φέρουν κατάλληλο κάλυμμα για να μη δημιουργούνται δυσμενείς ψυχολογικές επιδράσεις στους ένοικους των οικιών που βρίσκονται κοντά. Για τα νοσοκομεία όπου βρίσκονται χιλιάδες άρρωστοι άνθρωποι δεν υπάρχουν δυσμενείς ψυχολογικές επιδράσεις αλλά προφανώς και οι διατάξεις εξυπηρετούν συμφέροντα! Προσδοκούμε να αλλάξει επιτέλους η συγκεκριμένη διάταξη ώστε να μην βλέπουν οι ασθενείς των νοσοκομείων τις νεκροφόρες να πηγαινοέρχονται με τα φέρετρα να κάνουν πασαρέλα προς όφελος της ψυχολογίας των ασθενών. Δεν θα μπορούσαν να διασκευαστούν τα κλειστά φορτηγάκια ώστε να μεταφέρουν τα φέρετρα με τους νεκρούς χωρίς να αντιλαμβάνεται κανένας τίποτα; Αλλά όπως φαίνεται είναι πολλά τα χρήματα…».

Πως χαρακτηρίζεται ένα όχημα «νεκροφόρα»

Οι νεκροφόρες αποτελούν διασκευασμένα οχήματα, κυρίως μοντέλα station wagon ή αγροτικά, στα οποία έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό συρτάρι όπου τοποθετείται το φέρετρο και στα πλαϊνά του οχήματος έχουν τοποθετηθεί συνήθως κεριά.

Στο εξωτερικό πωλούνται πάρα πολλές μεταχειρισμένες νεκροφόρες αλλά οι Έλληνες ιδιοκτήτες γραφείων Τελετών αποφεύγουν να τις εισάγουν καθώς κινδυνεύουν να μην μπορούν να εκδώσουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ένα όχημα για να μπορεί να κυκλοφορεί με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας ως νεκροφόρα θα πρέπει να εκτελωνιστεί ως αυτοκίνητο και όχι ως φορτηγό και παράλληλα θα πρέπει ο κάτοχός της να μεταβεί σε κάποιον μηχανολόγο μηχανικό ώστε να γράψει έκθεση και να κατατεθεί στο ΥΜΕ ώστε να λάβει την περιβόητη άδεια κυκλοφορίας.

Η εν λόγω έκθεση του Μηχανολόγου κοστίζει το λιγότερο 2.000 ευρώ για ένα έτοιμο αυτοκίνητο! Σε περίπτωση που κάποιος τώρα θέλει να διασκευάσει ένα όχημα station wagon σε νεκροφόρα πέραν της έκθεση του Μηχανολόγου θα πρέπει να διασκευαστεί από φανοποιό που στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλοί με αποτέλεσμα το κόστος διασκευής να εκτοξεύεται σε πάνω από 10.000 ευρώ!

Οπότε είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως η απόκτηση κάποια νεκροφόρας στην εγχώρια αγορά κοστίζει μια περιουσία ενώ η απόκτησή της από το εξωτερικό επίσης είναι απαγορευτική λόγω κόστους αλλά και γραφειοκρατίας. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να διαθέτουμε στην Ελλάδα νεκροφόρες που αποτελούν «βόμβες» για το περιβάλλον αλλά και την οδική ασφάλεια λόγω παλαιότητας.

Στην Ευρώπη αντίθετα οι νεκροφόρες έχουν καταργηθεί κυρίως για ψυχολογικούς λόγους ενώ η κυκλοφορία τους επιτρέπεται μόνο δίπλα στα νεκροταφεία.
Για όλες τις υπόλοιπες μεταφορές νεκρών χρησιμοποιούνται φορτηγάκια κλειστού τύπου για λόγους ψυχολογικούς και μόνο.

Άλλωστε δεν είναι και ότι καλύτερο να ταξιδεύει κανείς οδικώς με την οικογένειά του και να τον προσπερνά μια νεκροφόρα η στο πλάι σας στο εθνικό οδικό δίκτυο να έχετε το «ακατανόμαστο» για πολλούς όχημα που όταν το βλέπουν ξεκινούν να κάνουν τον σταυρό τους…
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...