Η Κίνα αναλαμβάνει τα ισραηλινά λιμάνια και «απειλεί» τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ στη Μεσόγειο

Κινεζικές εταιρείες αναλαμβάνουν τη διαχείριση ισραηλινών λιμανιών και αυτό προκαλεί «πονοκέφαλο» στον ισραηλινό και τον αμερικανικό στρατό

Αναδημοσίευση από:  bankingnews.gr

Προβληματισμό προκαλεί στα υψηλότερα κλιμάκια των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων το γεγονός ότι, οι αυξανόμενοι οικονομικοί δεσμοί της χώρας με την Κίνα θέτει εν αμφιβόλω τις ναυτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στην ευρύτερη περιοχή.

Ο σκεπτικισμός πυροδοτήθηκε από το γεγονός ότι, μία μεγάλη κινεζική εταιρεία αναλαμβάνει τη διαχείριση του λιμανιού της Χάιφα στο πλαίσιο μίας 25ετούς σύμβασης.

H Shanghai International Port Group ( (SIPG) θα διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι του Ισραήλ στη Χάιφα, ως μέρος μιας σύμβασης που θα ξεκινήσει το 2021 και θα έχει διάρκεια 25 ετών.

Την ίδια ώρα μία άλλη κινεζική εταιρεία υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή ενός νέου λιμανιού στη νότια ισραηλινή πόλη Ashdod.

«Όταν η Κίνα αποκτά λιμάνια το κάνει με το πρόσχημα της εμπορικής διαδρομής από τον Ινδικό Ωκεανό μέσω της διώρυγας του Σουέζ στην Ευρώπη, ως το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα.

Μήπως μία οικονομική προοπτική όπως αυτή έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια;» διερωτήθηκε ο Ισραηλινός στρατηγός Shaul Horev άρχισε σε συνέντευξή του σε ισραηλινά μέσα ενημέρωσης.

Ο Horev, ο οποίος έχει επίσης υπηρετήσει ως αρχηγός του ναυτικού και πρόεδρος της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, συνέχισε να εκφράζει την ανησυχία για την επέκταση της Κίνας:

«Δεν σταθμίζουμε επαρκώς την πιθανότητα αυτή. Το ερώτημα κατά πόσο ο έκτος στόλος των ΗΠΑ μπορεί να δει τη Χάιφα πλέον ως οικείο λιμάνι.

Με βάση την εξαγορά του από την Κίνα, η προηγούμενη κατάσταση πραγμάτων πλέον δεν υφίσταται».

Ζητά έναν ισραηλινό μηχανισμό ασφαλείας, ο οποίος θα επανεξετάσει και θα τις κινεζικές επενδύσεις στο Ισραήλ και τη Μεσόγειο για να διασφαλίσει ότι δεν θα πλήξουν τα συμφέροντα ασφαλείας της χώρας ή των εταίρων της, όπως οι ΗΠΑ.

Σύμφωνα με διάφορες εκθέσεις, η Κίνα δαπάνησε περίπου 150 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στις χώρες που εμπλέκονται στην οικονομική πρωτοβουλία, «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», (Belt and Road Initiative, BRI) η οποία επιδιώκει να συνδέσει την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική με μια εκτεταμένη υποδομή ελεύθερων συναλλαγών κινεζικής προέλευσης.

Μεσογειακά λιμάνια όπως η Χάιφα αποτελούν βασικό σύνδεσμο σε αυτόν τον διάδρομο, που η Κίνα ελπίζει ότι θα είναι πλήρως εδραιωμένος ως η οδός μεταξιού του 21ου αιώνα μέχρι το 2049.

Ωστόσο η εξέλιξη αυτή προβληματίζει τους Ισραηλινούς για το κατά πόσο θα μπορούσε να ανοίξει την «πόρτα» στην κινεζική κατασκοπεία και την επέκταση της επιρροής του Πεκίνου στην ευρύτερη περιοχή.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...