Ποια γυμναστική τονώνει περισσότερο το μεταβολισμό

Η μορφή γυμναστικής που επιλέγει κανείς, όπως το τρέξιμο, το κολύμπι ή η άρση βαρών, εξαρτάται τόσο από τις προσωπικές του προτιμήσεις όσο και από τους στόχους που έχει θέσει σε επίπεδο φυσικής κατάστασης.

Αναδημοσίευση από: onmed.gr

Αυτοί που θέλουν να βελτιώσουν την αναπνευστική και καρδιακή λειτουργία τους προτιμούν συνήθως την αερόβια άσκηση, ενώ αυτοί που στοχεύουν στην αύξηση της μυϊκής τους μάζας επιλέγουν τις ασκήσεις με βάρη.

Πώς επιδρούν όμως αυτές οι δύο μορφές γυμναστικής στον μεταβολισμό;

Την απάντηση έρχεται να δώσει μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Clinical Investigation – Insight.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης στη Δανία εξέτασαν τις επιδράσεις της αερόβιας άσκησης και των ασκήσεων ενδυνάμωσης στην παραγωγή ορμονών που επηρεάζουν τον μεταβολικό ρυθμό. Για τον σκοπό αυτόν, ζήτησαν από μια ομάδα υγιών εθελοντών να κάνουν είτε ένα αερόβιο πρόγραμμα σε στατικό ποδήλατο είτε ένα πρόγραμμα ασκήσεων με βάρη μία φορά την εβδομάδα. Η προπόνηση και στις δύο περιπτώσεις είχε διάρκεια μία ώρα.

Μετά από κάθε προπόνηση, οι συμμετέχοντες έδιναν δείγμα αίματος ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα γαλακτικού οξέος, χολής και σακχάρου τους καθώς και μια σειρά ορμονών.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των δειγμάτων, η ομάδα της αερόβιας άσκησης παρουσίασε σημαντική αύξηση στην παραγωγή της ορμόνης FGF21, η οποία έχει ποικίλες θετικές επιδράσεις στον μεταβολικό ρυθμό. Συγκριτικά με την ομάδα των ασκήσεων ενδυνάμωσης, στην ομάδα της αερόβιας άσκησης η αύξηση της FGF21 ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη.

Μια αύξηση στα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των καύσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμη και σε κατάσταση χαλάρωσης, διευκολύνοντας έτσι τις προσπάθειες απώλειας των περιττών κιλών.

Παράλληλα, η FGF21 παίζει ρόλο στον διαβήτη, στην παχυσαρκία και σε άλλες μεταβολικές διαταραχές, εξηγούν οι ερευνητές. Η αύξησή της με φυσικό τρόπο, για παράδειγμα μέσω της γυμναστικής, μπορεί λοιπόν να αποδώσει σημαντικά οφέλη για την υγεία.


Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...