Για άλλα 2 χρόνια θα μείνει ο τελευταίος μάγκας της Formula 1

Ο Κίμι είναι ο τελευταίος μια γενιάς «Πραγματικών οδηγών», οι γνώμες για την αξία του διίστανται. Είναι ο καλύτερος ή είναι «παλτό» που λένε και γράφουν στα σχόλια μερικοί άσχετοι; Ευτυχώς μόλις τελειώσει φέτος την αποστολή του με την Ferrari θα τον έχουμε στο τσίρκο για άλλα δύο χρόνια με την Alfa Romeo Sauber και βλέπουμε...

Από: gazzetta.gr
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Να ξεκαθαρίσουμε πως από το 2002 γούσταρα αφάνταστα τον Φινλανδό. Εκείνη την χρονιά έτρεχα και εγώ στο πρωτάθλημα Ενιαίου με Seat Leon και οι δικοί μας αγώνες, εκείνης της χρονιάς έμοιαζαν με αγώνες συγκρουόμενων. Πάρτε μια ιδέα... Έτσι καθώς ήμουν «ζεστός» άρχισα να παρακολουθώ αυτόν τον περίεργο πιτσιρικά που είχε μόλις 23 εκκινήσεις σε αγώνες αυτοκινήτου πριν τρέξει με ένα μονοθέσιο της Formula 1. Βλέπετε ήταν τόσο εξόφθαλμα καλός που ο Πίτερ Zάουμπερ τον τσίμπησε αμέσως... Το 2002 λοιπόν που άρχισα να τον παρακολουθώ είχε... 10 εγκαταλείψεις από κινητήρα στους 17 αγώνες... Το ότι τερμάτισε τελικά στην 6η θέση ήταν ένα θαύμα. Το 2003 έχασε το πρωτάθλημα για 2 μόλις βαθμούς καθώς εγκατέλειψε από μηχανικά προβλήματα 3 φορές...

Ωστόσο ο κεραυνοβόλος έρως ήρθε μαζί του στον αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ το 2005. Οδηγώντας ένα πληγωμένο αυτοκίνητο οδηγούσε την κούρσα από την πρώτη θέση. Οι κραδασμοί από τον εμπρός τροχό του ήταν τόσο μεγάλοι, που το αυτοκίνητο ήταν αδύνατον να οδηγηθεί. Εκείνος δεν έδειχνε σημεία προβληματισμού και συνέχισε μέχρι που κατέρρευσε το ψαλίδι και ολόκληρη η ανάρτηση από τους τρομερούς κραδασμούς. Αυτό ήταν. Ο τύπος βγήκε ατάραχος ξανάβαλε το τιμόνι... και αποδέχθηκε πως συμβαίνουν αυτά...

Τον λάτρεψα. Αυτός είναι πολύ μάγκας είπα. Το μότο «Don't Crack Under Pressure» (μην σπας κάτω από πίεση) βρήκε τον άνθρωπό του. Καθόλου τυχαία ο Κίμι έχει το παρατσούκλι Iceman, ο άνθρωπος παγάκι. Ένα λογοπαίγνιο που σημαίνει ταυτόχρονα πολλά πράγματα. Πως είναι ατάραχος, πως έρχεται από τους πάγους και πως δεν του καίγεται καρφάκι για ότι και αν συμβαίνει, στο αυτοκίνητο, στην πίστα ή στα πιτς... Αυτός «παγωμένα» και επαγγελματικά θα κάνει την δουλειά του.

Δεκαεπτά χρόνια μετά, ο «μάστορας» είναι ακόμα εδώ. Και μάλιστα μιλούν όλοι γι αυτόν. Μόλις στον προηγούμενο αγώνα έκανε τον απόλυτο γύρο στην Formula 1 με την ταχύτερη μέση ωριαία που έχει ποτέ σημειωθεί.

Ο Κίμι -που είναι υποτιμημένος- μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει μερικά αξιοθαύμαστα ρεκόρ.

Τόσο το 2005 όσο και το 2008, ισοφάρισε το ρεκόρ των 10 ταχύτερων γύρων σε μια σεζόν, που τέθηκε το 2004 από τον Σουμάχερ.

Κατέχει το δεύτερο υψηλότερο ρεκόρ με 46 ταχύτερους γύρους. Ο Σουμάχερ έχει 77.

Το 2008, ο Ράικονεν σημείωσε έξι συνεχόμενους ταχύτερους γύρους στην Ισπανία, την Τουρκία, το Μονακό, τον Καναδά, τη Γαλλία και τη Βρετανία και ισοφάρισε το ρεκόρ με τον Αλμπέρτο Ασκάρι για τους περισσότερους συνεχόμενους ταχύτερους γύρους σε μια αγωνιστική σεζόν.

Ήταν ο πρώτος οδηγός που κέρδισε με Ferrari στο ντεμπούτο του, από το 1989 που είχε κάνει το ίδιο ο Νάιτζελ Μάνσελ και ο πρώτος που κέρδισε, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και την pole position στον πρώτο του αγώνα με την Σκουντερία από το 1956. Το ίδιο είχε κάνει και ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Ο Ράικονεν έδωσε στη Ferrari την 200η νίκη στην Formula 1 καθώς και το 600ο βάθρο.

Το 2016 στο Ρωσικό Γκραν Πρι έδωσε στη Ferrari το 700ο βάθρο της ως κατασκευαστή.

Ο Ράικονεν είναι ο δεύτερος οδηγός που κατάφερε να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ενώ ήταν τρίτος στην κατάταξη των οδηγών πριν από τον τελευταίο αγώνα. Ο Τζουζέπε Φαρίνα ήταν αυτός που το πέτυχε πρώτος.

Ο Ράικονεν είναι ο τρίτος οδηγός της Ferrari μετά τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και τον Τζόντι Σέκτερ που κέρδισε το πρωτάθλημα στην πρώτη του χρονιά με την ομάδα.

Ο Ράικονεν είναι ο τρίτος Φινλανδός οδηγός που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, μετά τους Κέκε Ρόσμπεργκ και Μίκα Χάκινεν. Είναι επίσης ο πιο επιτυχημένος Φινλανδός οδηγός στην Formula 1, όσον αφορά τους βαθμούς, το βάθρο και τους ταχύτερους γύρους, και μοιράζεται τις περισσότερες νίκες με τον Χάκινεν.

Ο Ράικονεν κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε πρώτη χρονιά με την Ferrari με 6 νίκες, κερδίζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Αλέν Προστ με 5 νίκες από το 1990.

Ο Ράικονεν κέρδισε για πρώτη φορά Γκραν Πρι για την Lotus F1 στο Abu Dhabi το 2012.

Ο Ράικονεν κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο στο Ουγγρικό Γκραν Πρι καθώς βρέθηκε εκεί το 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2012, 2013, 2017 και 2018.

Ο Ράικονεν κατέχει το ρεκόρ για τους περισσότερους ταχύτερους γύρους στο Γκραν Πρι της Μελβούρνης το 2002, 2003, 2006, 2007, 2013 και 2017.

Ο Ράικονεν κατέχει το ρεκόρ για την μεγαλύτερη χρονική απόσταση μεταξύ δύο pole positions. Χρειάστηκαν 129 εκκινήσεις μεταξύ της pole positiion του Γαλλικού Γκραν Πρι το 2008 και του Γκραν Πρι του Μονακό το 2017.

Και όπως είπαμε σήμερα κατέχει το ρεκόρ για το γρηγορότερο γύρο στην ιστορία της Formula 1 που έγινε στον προηγούμενο αγώνα στην Μόντζα με 1.19.119 και μέση ταχύτητα 263.588 χιλιομέτρων!

Μάλιστα ίσως αυτός ο γύρος να στοιχίσει φέτος τον τίτλο στον Φέτελ, καθώς η ταραχή του Γερμανού και η αναστάτωση που έφερε στην ομάδα, ίσως να έπαιξε κάποιο ρόλο και στην «εκδιώξη» του από την Σκουντερία στο τέλος αυτής της χρονιάς.

Τι διαβάσαμε πιο πάνω... Σουμάχερ, Ασκάρι, Φαρίνα, Φάντζιο, Μάνσελ, Σέκτερ, Προστ... Αυτή είναι φίλοι μου η πραγματικότητα.

Ο παράξενος Φινλανδός ανήκει σε αυτήν την παρέα οδηγών... Όποιος λέει ή γράφει πως ο Κίμι είναι παλτό, προφανώς δεν έχει ιδέα από αγώνες. Ο Φινλαδός είναι ένα σπάνιο είδος που με τα λίγα του λόγια και το «στα παπάρια μου» φέρσιμο, γίνεται ένας αντιήρωας που οι γνώστες λατρεύουν. Άλλωστε ο δικός του ήρωας, ήταν η επιτομή του αντιήρωα, ο έχων πολλά «μπολς» (πολλά αρχ...) όπως ο ίδιος έχει πει, Τζέιμς Χαντ και για να τον τιμήσει άλλωστε είχε βάψει και το κράνος του με τα γνωστά χρώματα του κράνους του Χαντ.

Ο Κίμι είναι ένας σπάνιος σταρ. Ένας ανυπέρβλητος μάγκας που ευτυχώς θα τον έχουμε για άλλα δύο χρόνια με την ομάδα της Alfa Romeo/Sauber. Είτε παίρνει έναν υπνάκο λίγο πριν την εκκίνηση, είτε σωριάζεται σουρωμένος στο πάτωμα, είτε τρέχει αγώνες με snowmobile ή κουρευτικές μηχανές, είτε γλύφει ένα παγωτό, είτε λέει απίστευτες ατάκες στην ενδοεπικοινωνία ή στις... κατά τόπους σερβιτόρες... (που ενδεχομένως να είναι και παρεξηγήσιμες) ή βεβαίως στον Μάρτιν Μπραντλ... (δείτε το video)... η αλήθεια είναι πως βρίσκεται στην Formula 1 απλώς για να οδηγεί. Όχι για να είναι πολιτικά ορθός, όχι για να δίνει συνεντεύξεις και σίγουρα όχι για να είναι αρεστός στις μάζες. Τον λατρεύουν οι λίγοι που ξέρουν 2-3 πράγματα και υποκλίνονται στο ταλέντο του, στην απόλυτη ταχύτητά του (με στοιχεία) και στην υπέροχη, πραγματικά ελεύθερη προσωπικότητά του.

Η κίνηση να φύγει από την Ferrari είναι ένα παράξενο αποτέλεσμα από πόλιτικς, υποσχέσεις σε έναν μεγάλο CEO, μια τελευταία ευκαιρία στον Φέτελ (που μεταξύ μας... θα τον σκίσει ο μικρός το 2019...) και από ανάγκη... καθώς η Ferrari πρέπει να τα έχει καλά με την FIA και στην FIA πρόεδρος είναι ο Ζαν Τοντ που ο... γιός του, ο Νίκολας Τοντ... είναι ο μάνατζερ του Λεκλέρκ... Ε; To πιάσατε έτσι;

Ε λοιπόν... ο Κίμι δεν δίνει δεκάρα για όλα αυτά. Στις πολύ σημαντικές στιγμές μπορεί και να λείπει γιατί τους έχει όλους χεσμένους. Κυριολεκτικά!!!!!!!

Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...