P350: Αυτά είναι τα νέα περιπολικά του Λιμενικού Σώματος


Όπως σημειώσαμε σε χθεσινή μας ανάρτηση στις 24 Αυγούστου 2018  η ιταλική εταιρεία Cantiere Navale Vitoria SPA αναδείχθηκε προσωρινος ανάδοχος του διαγωνισμού της αριθ. 09/2017 Διακήρυξης ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΕΑ 20 για την απόκτηση δύο παράκτιων περιπολικών με προαίρεση άλλων δύο (2+2) άνω των 30 μέτρων (και όχι μεγαλύτερο των 45 μέτρων), συνολικής αξίας €55.560.000,00, με αξία ανά σκάφος €13.890.000,00.

Αναδημοσίευση από: ptisidiastima.com



Τα νέα σκάφη προορίζονται για την αντικατάσταση των παλαιών περιπολικών, μήκους 29 μέτρων, της κλάσης Δήλος (ή αλλιώς γνωστά και ως Abeking) του Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή είτε ενός είτε  δύο επιπρόσθετων  πλοίων (η άσκηση προαίρεσης μπορεί να γίνει  μεμονωμένα),  τότε ο  χρόνος παράδοσης για το τρίτο πλοίο επεκτείνεται κατά έξι (6) μήνεςαπό τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα (30) μήνες, και για το τέταρτο πλοίο επεκτείνεται κατά δώδεκα (12) μήνες από τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα έξι (36) μήνες.



Το πρόγραμμα έχει ουσιαστικά τροποποιηθεί στα 3 +1 αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού.

H Cantiere Navale Vitoria SPA έχει μακρόχρονη παράδοση στη σχεδίαση και κατασκευή σκαφών διαφόρων τύπων από το 1927 (!), με περισσότερα από 800 σκάφη στη συνολική της παραγωγή, μεταξύ αυτών  τεσσάρων περιπολικών  μήκους 27 μέτρων τύπου C382 για την Κύπρο.



Το νέο σκάφος του ΛΣ-ΕΑ σύμφωνα με πληροφορίες είναι τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 υποδηλώνει το μήκος σε μέτρα) που υπηρετεί με τις δυνάμεις ακτοφυλακής της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350TN). Το ελληνικό P350, σχεδιασμένο κατά το βέλτιστο δυνατόν για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, θα είναι κατά περίπου 1,5 μέτρο μακρύτερο (σχεδόν 37 μέτρα) προκειμένου να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις του διαγωνισμού με κυριότερη αυτήν της αυτονομίας και εκτοπίσματος 160 τόνων. Η ταχύτητά του με πλήρη φόρτο θα ξεπερνά τους 37 κόμβους, ενώ χωρίς φόρτο θα προσεγγίζει τους 40 κόμβους. η μέγιστη ακτίνα ενέργειας με ταχύτητα τουλάχιστον 18 κόμβους θα είναι τουλάχιστον 1.000ν.μ. σε κατάσταση πλήρους φόρτου σε ήρεμη θάλασσα. Το υλικό κατασκευής θα είναι αλουμίνιο ενώ τα τοιχώματα και τα παράθυρα της γέφυρας θα φέρουν αντιβαλλιστική προστασία. Θα υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ  για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV καθώς και περιοχή διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο).




Κάθε σκάφος θα φέρει τουλάχιστον ένα πνευστό ταχύπλοο περιπολικό σκάφος (RHIB) μήκους τουλάχιστον 6,5 μ και ταχύτητας 40 κόμβων, σε επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB. Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα μπορούν να φέρουν 12,7mm ή 7,62mm πολυβόλο ή βομβιδοβόλο 40mm. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ραντάρ S-band και Χ-band καθώς και σύστημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον ιστό του πλοίου με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης. Επιπλέον το κάθε σκάφος θα φέρει επίσης σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς. Περισσότερα σε επόμενη ανάρτησή μας και σε επόμενο τεύχος της Π&Δ.

D-Mitch
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...