Ελλάς, πού είναι η αυτοκινητοβιομηχανία σου;

Διάβαζα προχθές στο newsauto.gr την είδηση ότι και το Βιετνάμ θα έχει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία και πραγματικά είχα έναν ακόμα λόγο για να πέσω σε θερινή κατάθλιψη.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Από: newsauto.gr

Ναι, το Βιετνάμ θα έχει αυτοκινητοβιομηχανία, έτοιμη μάλιστα να κατασκευάσει αυτοκίνητα για τη δύσκολη και απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Και αυτό, μετά το Μεξικό, τη Νορβηγία, την Ολλανδία, το Αζερμπαϊτζάν και τόσες ακόμα χώρες…

Αναμφίβολα, το αυτοκίνητο για πολλές χώρες θεωρείται θεμέλιο ανάπτυξης. Η Γερμανία, για παράδειγμα, σε τέσσερις μεγάλους πυλώνες στηρίζει την ανάπτυξη της οικονομίας της, η οποία σημειώστε ότι έχει ετήσια πλεονάσματα όσο το συνολικό χρέος της χώρας μας. Ενας από αυτούς είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι διορατικές (για άλλους φιλελεύθερες) κυβερνήσεις τα βλέπουν όλα αυτά και δίνουν κίνητρα -κυρίως φορολογικά- ώστε να ωθήσουν την ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνουν τις ανάλογες επενδύσεις. Στην Ελλάδα -όπως όλοι γνωρίζουμε- τιμωρούμε την όποια επένδυση με πολλαπλούς φόρους σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες.

«Κι όμως, κάποτε βγάζαμε τα Pony»… Αλλη μια στρεβλή ελληνική ιστορία, αφού το Pony δεν ήταν ένα «ελληνικό αυτοκίνητο».

Ας θυμίσουμε, λοιπόν, την «Pony ιστορία» όπως πραγματικά ήταν:

Τα Pony, λοιπόν, που η σεβαστή οικογένεια Κοντογούρη κατασκεύαζε τη δεκαετία του ’70, είχαν μια εξαιρετική εμπορική πορεία. Μπορεί ο βασικότερος πελάτης τους να ήταν το ελληνικό κράτος (ακόμα υπάρχουν κάποια σε αποθήκες του Ναυτικού), ήταν όμως ιδιαιτέρα δημοφιλή στη χώρα μας, λόγω της καλής τιμής τους αλλά και της ευχρηστίας τους. Αναμφίβολα η προσπάθεια ήταν καλή και δυναμική για τα δεδομένα της εποχής, έστω κι αν οι κατασκευαστές είχαν κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιούσαν μηχανικά μέρη της Citroën χωρίς να έχουν πάρει το επίσημο «oui» από τους Γάλλους.

Η επιχείρηση της οικογένειας Κοντογούρη ήταν τότε εισαγωγέας της Citroën στην Ελλάδα, αλλά οι Γάλλοι, έτσι ξαφνικά, έδωσαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Citroën σε ολόκληρη την Ελλάδα, στην -έως και σήμερα- εισαγωγική εταιρεία. Ο λόγος αυτής της απόφασης δεν έγινε επίσημα γνωστός. Οι πληροφορίες, όμως, επέμεναν ότι οι Γάλλοι ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένοι από το… παραμάγαζο (βλέπε Pony) που είχε ανοίξει ο επιχειρηματίας στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας μάλιστα μηχανικά μέρη του 2CV (πλαίσιο, κινητήρα, ανάρτηση κ.ά.) χωρίς την άδειά τους.

Ουσιαστικά η Ελλάδα δεν είχε ποτέ τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ όταν η οικογένεια Θεοχαράκη έφτιαξε μια μονάδα συναρμολόγησης της Nissan στο Βόλο, πολεμήθηκε τόσο η κίνηση αυτή που την έκλεισε κακήν κακώς.

Μη γελιόμαστε, ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία δε θα μπορέσουμε να έχουμε ποτέ. Και αυτό επειδή οι υπόλοιποι είναι ήδη έναν αιώνα μπροστά.
Μπορούμε, όμως, να έχουμε μονάδες παραγωγής στις οποίες θα εργάζονται χιλιάδες άνθρωποι και θα εξάγονται αυτοκίνητα από την Ελλάδα.
Μακάρι κάποια στιγμή να υπάρξει μια διορατική κυβέρνηση που θα δει τα οφέλη τέτοιων μονάδων και θα δώσει τα ανάλογα κίνητρα.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...