F-84G Thunderjet, το πρώτο αεριωθούμενο μαχητικό-βομβαρδιστικό της Πολεμικής Αεροπορίας

Το Republic F-84 Thunderjet είναι Αμερικανικής κατασκευής μαχητικό αεροσκάφος δίωξης – βομβαρδισμού. Προερχόμενο από μία πρόταση της Αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για ένα μαχητικό αεροσκάφος ημέρας, το F-84 πέταξε πρώτη φορά το 1946. Παρά την είσοδό του σε υπηρεσία το 1947, το αεροσκάφος υπέφερε από πολλά δομικά προβλήματα και προβλήματα του κινητήρα και το 1948 η Αμερικανική αεροπορία το ανακήρυξε ανίκανο να εκτελέσει κάποια πτυχή της αποστολής του, απειλώντας με ακύρωση του προγράμματος. Το αεροσκάφος δεν θεωρήθηκε πλήρως επιχειρησιακό μέχρι το 1951 με την παρουσίαση της έκδοσης F-84G. Το 1954 εισήχθησαν σε υπηρεσία το οπισθοκλινούς πτέρυγας F-84F Thunderstreak και το φωτοαναγνωριστικό RF-84F Thunderflash, τα οποία προέρχονται από το ίσιας πτέρυγας Thunderjet.

Το Thunderjet έγινε το κύριο επιθετικό αεροσκάφος της Αμερικανικής Αεροπορίας κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας, πετώντας 86.408 αποστολές και καταστρέφοντας το 60% των στόχων που καταστράφηκαν στο έδαφος κατά τη διάρκεια του πολέμου, ενώ κατέρριψαν 8 σοβιετικής κατασκευής μαχητικά MIG. Περισσότερα από τα μισά από τα 7524 F-84 που κατασκευάστηκαν υπηρέτησαν σε αεροπορίες χωρών μελών του ΝΑΤΟ, ενώ ήταν το πρώτο αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε από το ακροβατικό σμήνος της Αμερικανικής αεροπορίας Thunderbirds. Η Αμερικανική Στρατηγική Αεροπορική Διοίκηση χρησιμοποίησε το F-84 Thunderjet από το 1948 έως το 1957.

Το F-84 ήταν το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος παραγωγής που χρησιμοποίησε εναέριο ανεφοδιασμό καυσίμου καθώς και το πρώτο μαχητικό ικανό να μεταφέρει ατομική βόμβα. Τροποποιημένα F-84 χρησιμοποιήθηκαν σε πειραματικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων του προγράμματος FICON καθώς και στην ανάπτυξη του πειραματικού υπερηχητικού τουρμποπρόπ XF-84H Thunderscreech.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε περίπου 200 F-84G Thunderjet την περίοδο 1952-1953 και ήταν το πρώτο αεριωθούμενο μαχητικό-βομβαρδιστικό σε Ελληνική υπηρεσία. Υπηρέτησε μέχρι το 1959. Αναλυτικά οι πτέρυγες που εξοπλίστηκαν F-84F ήταν οι:

-335 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
-336 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
-337 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
-338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
-339 Μοίρα Παντός Καιρού
-340 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
-348 Μοίρα Τακτικής Αναγνωρίσεως

Τέσσερα αεροσκάφη εξόπλισαν το πρώτο Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος, τo Καρρέ των Ασσων, το οποίο συγκροτήθηκε το 1952 στην 337 Μοίρα Διώξεως-Βομβαρδισμού και πραγματοποίησε πολλές επιδείξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέχρι τη διάλυσή του το 1957, οπότε και έδωσε τη θέση του στο δεύτερο Ακροβατικό Σμήνος, την Ελληνική Φλόγα, με αεροσκάφη F-86.

F-84G Thunderjet
Ρόλος μαχητικό - βομβαρδιστικό
Πλήρωμα 1
Διαστάσεις
Μήκος 11,60 m
Εκπέτασμα 11,10 m
Ύψος 3,84 m
Επιφάνεια πτέρυγας 24 m²
Βάρος
Κενό 5200 kg
Μέγιστο απογείωσης 10585 kg
Σύστημα πρόωσης
Κινητήρες 1 × Allison J35-A-29 turbojet
Επιδόσεις & οπλισμός
Μέγιστη ταχύτητα 1000 km/h
Μέγιστο ύψος πτήσης 12350 m
Ακτίνα δράσης 1600 km
Οπλισμός 6 πολυβόλα Browning M3 των .50 in (12.7 mm)
Μέχρι 4450 lb (2020 kg) ρουκετών και βομβών,
συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής βόμβας Mark 7

από: el.wikipedia.org
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...