Πίσω στον στόλο η 40χρονη φρεγάτα F-464 “Κανάρης”, είναι θετικό… μην πανηγυρίζουμε όμως κιόλας

Επανέρχεται σιγά σιγά στη δύναμη του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού η φρεγάτα F-464 «Κανάρης», τύπου Standard μετά τις εργασίες αποκατάστασης της ζημιάς που είχε προκληθεί στις 2 Νοεμβρίου 2017 όταν και είχε προσαράξει στη νησίδα Αταλάντη, κατά τη διάρκεια της επιστροφής στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Αναδημοσίευση από: defence-point.gr

Η λύση που βρέθηκε περνούσε μέσα από τη φρεγάτα «Μπουμπουλίνα» που έχει αποσυρθεί, το τμήμα ελασματουργών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Πλοίων Επιφανείας, αλλά και τη σημαντική ποσότητα ανταλλακτικών που είχαν εξασφαλιστεί στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Πληροφορίες από το Πολεμικό Ναυτικό αναφέρουν, ότι συνολικά επιδιορθώθηκε ένα μέρος του θόλου του πλοίου συνολικής επιφάνειας 5×8=40 τετραγωνικών μέτρων. Η εμπειρία των εμπλεκομένων αποδείχτηκε ασφαλώς καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Το πλοίο είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές και το σόναρ, το οποίο έχει σταματήσει να παράγεται, άρα να προμηθεύει η εταιρία με ανταλλακτικά εδώ και περίπου μια εικοσαετία, καθώς συμπλήρωσε αισίως τέσσερις δεκαετίες και υπό φυσιολογικές συνθήκες το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα έπρεπε να ασχολείται καθόλου…

Οι βασικές δοκιμές έχουν αποδείξει ότι το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να σε έναν αποδεκτό επιχειρησιακά βαθμό στο σόναρ, όμως η επιτυχία των εργασιών που εκτελέστηκαν ήταν άλλη. Αφούσε την υδροδυναμική αρτιότητα του πλοίου, το να μην παρουσιάζει δηλαδή προβλήματα στον πλου, συνεπεία των «μπαλωμάτων». Ο στόχος αυτό επετεύχθη απόλυτα.

Όσον αφορά τα συγκεκριμένα σόναρ, η αξία τους είναι περιορισμένη και σημαντικό ρόλο στο να μην εξαρτάται ιδιαίτερα από αυτό το Πολεμικό Ναυτικό από αυτά, παίζει η επιτυχής αντικατάσταση (ολοκληρώθηκε) των ελικοδρομίων στις φρεγάτες «Αιγαίον» και «Κουντουριώτης» (η πρώτη έχει φύγει από το ναυπηγείο, η δεύτερη πάρα πολύ σύντομα) με στόχο να μπορεί να φιλοξενηθεί ελικόπτερο Sikorsky που είναι ασυγκρίτως πιο αποτελεσματικά στην κάλυψη της εν λόγω επιχειρησιακής ανάγκης με την πόντιση σόναρ…

Παρατηρώντας όλο αυτό το «πανηγυρικό» κλίμα που γίνεται απόπειρα να στηθεί με τις συνήθεις κατευθυνόμενες διαρροές από το κτίριο της λεωφόρου Μεσογείων, θα «συμβουλεύαμε» να επανέλθουν στους συνήθεις χαμηλούς τόνους, καθώς δεν πρόκειται και να τρομάξει κανένας επειδή ξαναρίξαμε στη θάλασσα ένα πλοίο 40 ετών που κρατιέται «με νύχια και με δόντια» όπως όλοι μαρτυρούν.

Όταν αναγκάζεσαι λόγω των συνθηκών να μην το έχεις αποσύρει όπως θα έπρεπε εδώ και καιρό και όταν θα κληθείς να στηριχτείς σε φρεγάτες τις οποίες θα κρατήσεις οριακά στη ζωή δαπανώντας το ένα τέταρτο από το ποσό που η καθεμιά θα απαιτούσε, για να εκσυγχρονίσεις με τραγική καθυστέρηση και στοιχειωδώς τα ηλεκτρονικά τους συστήματα κ.λπ., αντί βολικών για πολλούς πανηγυρισμών, θα συνιστούσαμε περίσκεψη για την κατάντια.

Βέβαια, όποιος θέλει μπορεί να πανηγυρίζει. Τσάμπα είναι (σχήμα λόγου). Όποιος θέλει επίσης μπορεί να επικαλεστεί στις ιδιωτικές του συζητήσεις δήθεν «εθνικό απόρρητο», πιστεύοντας αφελώς ότι θα παραπλανήσει τον αντίπαλο ενισχύοντας την αποτροπή.

Ας μην τα κάνουμε όλα τόσο χοντροκομμένα, διότι στο τέλος κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας. Διότι κάποτε και αλήθεια να τους λέμε δεν θα μας πιστεύουν, άρα ενώ στόχο θα έχουμε την ενίσχυση της αποτροπής που είναι η βασική επιδίωξη, θα φέρουμε το αντίθετο αποτέλεσμα.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...