F-15 2040 vs F-35. Αιρετική επιλογή ή υπαρκτή λύση;

Πριν λίγο καιρό είχαμε ξεκινήσει μια σειρά άρθρων που αφορούσαν την εξέταση διαφόρων antiF-35 λύσεων από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Ανάμεσα σε αυτές είχαμε εξετάσει το Rafale, το Typhoon, το Gripen E, αλλά φυσικά και το ίδιο το F-35. Κοινή διαπίστωση σε όλες τις περιπτώσεις ήταν πως το F-35 δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από ένα αεροσκάφος, αλλά από μια οργανωμένη άμυνα, που θα περιλαμβάνει και προηγμένα αεροσκάφη.

Αναδημοσίευση από: ptisidiastima.com

Η εξέταση διαφόρων λύσεων, ανάμεσα σε αυτές και των Rafale/Typhoon, είχαν να κάνουν όχι τόσο με τις antiF-35 δυνατότητές τους, αλλά με την ικανότητές τους να παρέχουν τόσο μεγάλο όγκο πυρός, και τόσο προηγμένες ικανότητες, που θα άλλαζαν την έκβαση του πολέμου ακόμη κι αν ο αντίπαλος είχε στην διάθεσή του αεροσκάφη όπως το F-35. Και είναι απόλυτα λογικό, καθώς για παράδειγμα 30 Rafale ή 30 Typhoon, θα μπορούσαν να πλήξουν 60 εχθρικούς στόχους με SCALP/Storm Shadow χωρίς να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν την εχθρική αεράμυνα.

Φυσικά αντίστοιχες λύσεις μπορεί να παρέχει και το Gripen E, απλά το τελευταίο δεν έχει να προσφέρει κάτι περισσότερο από το F-16V, έτσι ώστε να δικαιολογηθεί η επένδυση σε ένα εντελώς νέο μαχητικό αεροσκάφος. Αυτό δεν σημαίνει πως το Gripen E δεν είναι μια εξαιρετική επιλογή, αλλά η εποχή που μπορούσαμε να επιλέγουμε 2,3 ή 5 διαφορετικά μαχητικά έχει περάσει ανεπιστρεπτί. 
Η ανάγκη ενίσχυσης της ΠΑ παραμένει, και μάλιστα είναι εξαιρετικά πιεστική. Τα F-16V, είναι μια εξαιρετική λύση, που θα προσφέρει στην ΠΑ μαχητικά 4,75 γενιάς με ικανότητα Fusion, που θα μπορούν να πετούν μέχρι και το 2050. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η ΠΑ δεν χρειάζεται νέο μαχητικό άμεσα, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει. Η ενίσχυσή της είναι κρίσιμη, καθώς το κατακερματισμένο μέτωπο με τα εκατοντάδες νησιά που πρέπει να προστατεύσουν οι Ένοπλες Δυνάμεις μας απαιτούν μια πανίσχυρη Αεροπορία. Κάπου εδώ πρέπει να πούμε, για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει την σειρά των άρθρων μας για το θέμα, πως στην Ελλάδα ζούμε, και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι «λεφτά δεν υπάρχουν».

Μιας και τα Rafale/Typhoon θα μπορούσαν πράγματι να είναι εξαιρετικές λύσεις ενίσχυσης, υψηλού κόστους όμως κτήσης και συντήρησης, θα πρέπει να εξετάσουμε και την λύση του F-15. Το τελευταίο ήταν για πολλά χρόνια το «καμάρι» της USAF, ένα εκπληκτικό μαχητικό, ο ορισμός της εναέριας υπεροχής. Το μαχητικό που η Δύση είχε να αντιτάξει απέναντι στα χιλιάδες σοβιετικά μαχητικά. Το κακό γιαυτό ήταν πως όντας εξαιρετικά προηγμένο δεν μπορούσε να πωληθεί σε όλους τους συμμάχους, ενώ κι όσοι μπορούσαν να το αγοράσουν δεν μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά. Οι «πλούσιοι» Ευρωπαίοι αγόρασαν Tornado ADV οι Γάλλοι Mirage 2000 (και παραλίγο Mirage 4000), και ελάχιστες χώρες προσέθεσαν τους Αετούς στο οπλοστάσιό τους.

Τώρα, το F-16 είχε την τύχη να συνεχίσει να εξελίσσεται, ακόμη και στην σκιά του F-35. Το F-15 όμως, μετά την ανάπτυξη του F-22 έχασε την παλιά του «αίγλη», παρά το γεγονός ότι παρέμεινε ένα εξαιρετικό μαχητικό, που όχι απλά συμπλήρωνε, αλλά υποκαταστούσε το «σπάνιο» F-22. Οι χρήστες συνεχίζουν να «αγαπούν» τα F-15 τους, τα οποία παρεμπιπτόντως έχουν πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (για δικινητήριο μαχητικό πάντα μιλάμε). Οι ΗΠΑ το χρησιμοποιούν παντού και πάντα, και το F-15E είναι το αεροσκάφος που έχει σηκώσει στις πλάτες του τους πολέμους στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Ένα πραγματικό bombs truck, που μπορεί να μένει πολλές ώρες στον αέρα, και να πλήττει κάθε είδους στόχο. Τις δε ικανότητές του τις απέκτησαν τα Rafale/Typhoon μόλις στις τελευταίες εκδόσεις τους.

Το 1999 η ΠΑ έφτασε πολύ κοντά στην απόκτηση αεροσκαφών τύπου F-15H ή ουσιαστικά F-15E. Τελικά αποφασίστηκε η αγορά των 60 F-16C/D Block 52+, αντί για ένα αριθμό 25-30 F-15H. Πολλοί έκτοτε κατακεραυνώνουν αυτή την απόφαση, αλλά δεν θα την κρίνουμε σήμερα. Τα F-15H δεν έφτασαν ποτέ στην Ελλάδα, και η χώρα μας προχώρησε με τα νέα της F-16 τα οποία σημειωτέον ήρθαν με σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων (για αύξηση της ακτίνας δράσης).

Η Boeing, που θα μπορούσε να την κατηγορήσει κανείς πως έχει εγκαταλείψει το στρατιωτικό της σκέλος, συνέχισε υποτονικά να αναπτύσσει τα F-15. Οι παραγγελίες από Σαουδική Αραβία, Σιγκαπούρη και προσφάτως, Κατάρ, της επιτρέπουν να βρίσκει πρόθυμους πελάτες που θα πληρώνουν για ένα προηγμένο F-15. Φυσικά δεν είναι μόνο οι Άραβες που «αγαπούν» το F-15, αλλά και οι ίδιοι οι Ισραηλινοί φαίνεται να επιθυμούν την αγορά μιας προηγμένης έκδοσης του αμερικανικοί αεροσκάφους.

Γυρίζοντας τώρα στην Ελλάδα, το F-15 θα μπορούσε να παίξει έναν ρόλο αντίστοιχο με αυτόν που θα έπαιζαν τα Rafale/Typhoon. Αεροσκάφη φορτωμένα με όπλα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, που θα περιπολούσαν πάνω από Αιγαίο, και θα δρούσαν όπου χρειάζονταν. Μια μικρή ομάδα αυτών των αεροσκαφών, φορτωμένα με 12 AIM-120C/D AMRAAM θα μπορούσαν να σκορπίζουν εχθρικές επιθέσεις κορεσμού πάνω από ελληνικά σημεία ενδιαφέροντος, όπως νησιά ή συγκεντρώσεις πλοίων του ΠΝ.

Ταυτόχρονα, το F-15E παραμένει αξεπέραστο στην διείσδυση σε χαμηλό ύψος, αν και θα πρέπει να πούμε πως αυτού του είδους η τακτική έχει πλέον ατονίσει, και καμία αεροπορία δεν θα διακινδύνευε πανάκριβα μαχητικά σε αποστολές διείσδυσης χαμηλού ύψους.

Τα F-15 που θα αγοράσει το Κατάρ θα είναι τα πλέον προηγμένα μαχητικά του τύπου, και θα υπερέχουν ακόμη και των Σαουδαραβικών. Ανάμεσα σε όλα τα άλλα θα έχουν και μια τεράστια μονοκόμματη οθόνη σε στυλ F-35, όπου ο προηγμένος υπολογιστής του θα κάνει fusion τα δεδομένα από το προηγμένο AESA ραντάρ του, καθώς και τα σύστημα IRST που θα διαθέτει. Τα σαουσαραβικά F-15 μεταφέρουν ήδη φορτίο 12 BVR AIM-120C AMRAAM! Συνεπώς ο Αετός, δεν γέρασε, απλά έγινε πολύ πιο ώριμος και φυσικά μάχιμος και επικίνδυνος!

Συνεπώς, ποια είναι η άποψή σας επί του θέματος; υπάρχει χώρος στην Ελληνική ΠΑ για ένα αεροσκάφος σαν το F-15 2040; θα άλλαξε τα δεδομένα στο Αιγαίο;

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο έχει κατηγοριοποιηθεί σαν ΘΕΜΑ. Σκοπός είναι να προάγουμε την διαδικτυακή συζήτηση μέσα από τα social media και το περιοδικό μας. Δεν έχει αλλάξει κάτι στον οικονομικό τομέα, η χώρα μας παραμένει στα Μνημόνια, οι αμυντικοί προϋπολογισμοί περικόπτονται συνεχώς. Το ΘΕΜΑ είναι μια υπόθεση εργασίας, προκειμένου να «πυροδοτήσουμε έναν δημιουργικό διάλογο.

Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...