Τουρκία και Gazprom συμφώνησαν για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του Turkish Stream

FILE PHOTO: The logo of Russian state energy giant Gazprom © Benoit Tessier / Reuters
Freepen.gr - Ο ρωσικός κρατικός ενεργειακός γίγαντας Gazprom και η τουρκική κυβέρνηση έχουν καταλήξει σε συμφωνία για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του κλάδου  αγωγού Turkish Stream που θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο στους Ευρωπαίους καταναλωτές αναφέρει το RT.

Τα συμβαλλόμενα μέρη υπέγραψαν ένα πρωτόκολλο που επιτρέπει να προχωρήσει η κατασκευή, η οποία είχε παγώσει λόγω μιας νομικής διαφοράς για τις τιμές του φυσικού αερίου. Η Gazprom και η κρατική εταιρεία BOTAS της Τουρκίας κατέληξαν με μια συμφωνία που αναφέρει λεπτομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις των έργων, ανέφερε η ρωσική εταιρεία σε δήλωση. Σημείωσε ότι η συμφωνία "επιτρέπει τη μετάβαση σε πρακτικά βήματα για την υλοποίηση του έργου".

Τα έργα θα διεξαχθούν από μια κοινή επιχείρηση που ονομάζεται TurkAkim Gaz Tasima AS και θα είναι ιδιοκτησία της Gazprom και της BOTAS σε ισάριθμα μερίδια, ανακοίνωσε η ρωσική εταιρεία.

Νωρίτερα, ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε ότι η Gazprom και η BOTAS επέλυσαν μια μακροχρόνια νομική διένεξη σχετικά με τις τιμές εισαγωγής το 2015-2016. Η Τουρκία είχεζητήσει επί μακρόν έκπτωση 10,25% που επετεύχθη στο πλαίσιο της διακυβερνητικής συμφωνίας για την κατασκευή του αγωγού Turkish Stream από το 2014, αλλά η συμφωνία δεν υπογράφηκε ποτέ. Η BOTAS προχώρησε σε διεθνή διαιτησία το 2016 ζητώντας έκπτωση.

"Συμφωνήσαμε μια μείωση της τιμής του φυσικού αερίου κατά 10,25% το 2015-2016", δήλωσε ο Ερντογάν το Σάββατο κατά τη διάρκεια μιας προεκλογικής ομιλίας.

"Έχουμε την έκπτωση. Λαμβάνουμε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια αξίας των δικαιωμάτων μας πριν από τις εκλογές ", δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος, όπως ανέφερε το Anadolu.

Το ποσό που σύμφωνα με τις πληροφορίες που δήλωσε ο ρωσικός ενεργειακός μεγάλος συμφώνησε να καταβάλει στη BOTAS είναι το αντίστοιχο μείωσης των τιμών κατά 10,25 τοις εκατό κατά δύο έτη.

Η Gazprom επιβεβαίωσε ότι τα μέρη κατέληξαν σε προδικαστική διευθέτηση, αλλά δεν αποκάλυψαν λεπτομέρειες.

Αναφέρθηκε ότι η BOTAS είχε αρνηθεί να δώσει το πράσινο φως για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα επιτρέποντας στη Gazprom να κατασκευάσει το υποθαλάσσιο τμήμα της γραμμής.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...