Πτώση Mirage 2000: Ανθρώπινο λάθος ή κάτι πιό σημαντικό;


Λυπάμαι πραγματικά για όσα συμβαίνουν στη χώρα μου. Κάθε μερα όλο και περισσότερο. Δεν ξέρω από που να ξεκινήσω. 

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Από το ότι για ένα σημαντικό θλιβερό γεγονός, η επίσημη ενημέρωση έγινε από ένα λογαριασμό που πριν κάποιους μήνες φιλοξένησε γραβάτες με πέη;

Από το γεγονός οτι όπως διαβάσαμε η πολιτεία, αν δε γίνει κάποια εξαίρεση, ξεπληρώνει το χρέος της προς τον ήρωα νεκρό πιλότο με μια σύνταξη φιλοδώρημα των 400 ευρώ σύμφωνα με τους μνημονιακούς νόμους;

Από το ότι στα social media ορισμένοι "αριστεροί" βγάζουν τις ακαθαρσίες του εγκεφάλου τους στη φόρα χλευάζοντας το νεκρό ξεπερνώντας ακόμα και το εμετικό τουίτ του Πιτσιρίκου για τους νεκρούς της Marfin;

Θα τα προσπεράσω όμως όλα αυτά γιατί είναι η σημερινή μας καθημερινότητα, είναι το πρόσωπο του τέρατος, που σταμάτησε να τρομάζει πολλούς από μας γιατί το αποδεχθήκαμε. Και όπως είχε γράψει ο Μάνος Χατζιδάκις:

"Ή υποταγή ή ό εθισμός σε μια τέτοια συνύπαρξη, ή συνδιαλλαγή, δεν προκαλεί τον κίνδυνο της αφομοίωσης ή της λήθης, του πώς πρέπει, του πώς οφείλουμε να σκεφτόμαστε, να πράττουμε καί να μιλάμε; Αναμφισβήτητα αρχίσαμε να τό ανεχόμαστε. Καί ή ανοχή, πολλαπλασιάζει τα ζώα στη δημόσια ζωή, τα ισχυροποιεί καί τα βοήθα να συνθέσουν με ακρίβεια τη μορφή του τέρατος, πού προΐσταται, ελέγχει καί μας κυβερνά."

Εγώ πάλι, δεν κατάφερα ποτέ να μπολιάσω τον εαυτό μου με την αναισθησία και την απάθεια, ακόμα και τώρα που είμαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά και θα γράψω τις σκέψεις μου εδώ, όπως πάντα βασισμένες πάνω σε στοιχεία και όχι σε σαχλαμάρες που διαβάζω εδώ και εκεί και άρχισαν να κυκλοφορούν ήδη στο διαδίκτυο.

Άρχισαν να κυκλοφορεί η είδηση (όπως και για το δυστύχημα στο Αδενδρο έριξαν τις ευθύνες στους νεκρούς) οτι ήταν σφάλμα του πιλότου, που έπαθε παραίσθηση, vertigo και καρφώθηκε στη θάλασσα.

Απαξιώνουν το νεκρό, για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες, εμφανίζοντας ένα παραμυθάκι, μια αστεία ιστορία, ότι σε ένα σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος, ο έμπειρος πιλότος, έκανε πτήση όψεως περνώντας μέσα από νέφωση (!!!) χωρίς να ελέγχει τα όργανα του αεροσκάφους, αγνόησε τις προειδοποιήσεις και καρφώθηκε στη θάλασσα.

Μην ξεχνάτε, το ίδιο παραμύθι το παρουσίασαν και στα Ιμια πρίν απο 22 χρόνια και τότε μιλούσαν για vertigo και παραισθήσεις, το ίδιο και στο δυστύχημα του ελικοπτέρου στην Κίναρο.

Θα θυμίσω ότι στα δυστυχήματα των αεροσκάφων αυτών τα πορίσματα δε βγαίνουν από τη φαντασία και τις υποθέσεις καφενείου, κάποιων που βαφτίζονται "ειδικοί" αλλά από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους. Και αν κάποιοι λένε τώρα ότι μπορεί και να μη βρεθεί ποτέ, θα απαντήσω με αυτό εδώ http://archive.is/UDFSR που λέει οτι τα αεροσκάφη Mirage 2000 είναι εφοδιασμένα εδώ και χρόνια με ειδική συσκευή εντοπισμού για το μαύρο κουτί που λειτουργεί ακόμα και σε βάθος 5000 μέτρων και θερμοκρασίες -5 έως 80 βαθμούς Κελσίου.

Τι θα μας πουν; Δικαιολογίες της πλάκας, ότι τελείωσε η μπαταρία σαν αυτή με την κάμερα του ελικοπτέρου της Αστυνομίας και δε λειτουργεί;

Από το μαύρο κουτί θα φανεί καθαρά, τι συνέβη, όχι από τις θεωρίες και τα σενάρια του κάθε πικραμένου.

Ανθρώπινο λάθος, μηχανική βλάβη ή κατάρριψη, 3 πιθανότητες υπάρχουν και δεν καταλαβαίνω τη σπουδή ορισμένων να μας κάνουν να πιστέψουμε αυτή που είναι η πιο αδύναμη.

Μην ξεχνάμε οτι τα τουρκικά αεροσκάφη είναι οπλισμένα και μπορούν να φέρουν πυραύλους αέρος-αέρος τόσο AIM-9 Sidewinder όσο και AIM-120C-7s. Και στις δύο περιπτώσεις οι πύραυλοι αυτοί δεν απαιτούν λοκάρισμα του στόχου με ραντάρ, οπότε ο τελευταίος δεν αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο που πλησιάζει ωστε να προλάβει να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα.

Προφανώς και δε θα αναλάμβαναν την ευθύνη οι Τούρκοι ακόμα και στην περίπτωση που "κατά λάθος" έγινε το ατύχημα που περιέγραφε πριν λίγες ημέρες ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα. Να έλεγαν δηλαδή οτι κατέρριψαν αεροσκάφος συμμαχικής Νατοϊκής χώρας έχοντας μόνο να χάσουν και όχι να κερδίσουν κάτι απο αυτή την παραδοχή;

Η μηχανική βλάβη πάλι είναι μια αρκετά πιθανή εκδοχή αν διαβάσουμε για την προβληματική συντήρηση των Mirage όπως προκύπτει από δημοσιεύματαhttp://archive.is/2LbLu - http://archive.is/okAsB αποτέλεσμα των μνημονιακών περικοπών και των πρόσθετων εξόδων για τη σίτιση / στέγαση των δεκάδων χιλιάδων προσφύγων-μεταναστών.

Η πιο αδύναμη πιθανότητα απο τις 3, είναι το ανθρώπινο λάθος, λόγω κόπωσης και πτήσης όψεως για άγνωστο λόγο. Εκτος εάν... η πτήση όψεως έγινε εξ ανάγκης λόγω μη λειτουργίας των οργάνων. (Βλάβη, ηλεκτρονικές παρεμβολές)

Να θυμίσω επίσης ότι σε κάποια σοβαρή χώρα που δεν ανακοινώνεται ο θάνατος ήρωα πιλότου από τα social media, όπως είναι η Taiwan σε ανάλογη περίπτωση πριν λίγους μήνες καθηλώθηκαν όλα τα Mirage για κάποιες μέρες μέχρι να γίνουν οι απαιτούμενες έρευνες για τις συνθήκες πτώσης του αεροσκάφους.

Και κάτι τελευταίο κλείνοντας το άρθρο. Το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στην Κίναρο, http://archive.is/m39eZ και http://archive.is/1sY4M χαρακτηρίστηκε πριν 2 χρόνια "Άκρως Απόρρητο" ενώ κυκλοφορούσε πριν κάν ξεκινήσει η έρευνα, η γνωστή εκδοχή του ανθρώπινου λάθους και του vertigo.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail