Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Το κόκκινο πιπέρι ή πιπέρι cayenne προέρχεται από ποικιλία της πιπεριάς τσίλι και η καυτερή του γεύση οφείλεται στην ουσία καψαϊκίνη.

Αναδημοσίευση από: onmed.gr

Το πιπέρι cayenne αποτελεί εξαιρετική πηγή β-καροτενίου, ενός αντιοξειδωτικού που προστατεύει τα κύτταρα από την καταστροφική δράση των ελεύθερων ριζών και η επαρκής πρόσληψή του σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών.

Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Α, ενώ περιέχει βιταμίνη Β6, βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, ριβοφλαβίνη, κάλιο και μαγγάνιο.

Δείτε τα σημαντικά οφέλη για την υγεία από τη συστηματική κατανάλωση κόκκινου πιπεριού:

- Ανακουφίζει τους πόνους των αρθρώσεων και των μυών: Η καψαϊκίνη, η ουσία που δίνει στο πιπέρι την καυτερή γεύση, αποτελεί βασικό συστατικό πολλών θεραπειών για τους πόνους της αρθρίτιδας και τους μυϊκούς πόνους. Ανακατέψτε λίγο κόκκινο πιπέρι με 2-3 κουταλάκια του γλυκού ελαιόλαδο. Απλώστε στις αρθρώσεις που πονάνε και καλύψτε με γάζα. Στην αρχή μπορεί να αισθανθείτε ήπιο κάψιμο, μετά από μία εβδομάδα όμως, η αίσθηση αυτή θα υποχωρήσει.

- Ενισχύει την καύση θερμίδων: Μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση καυτερού πιπεριού βοήθησε 25 ενήλικες να αυξήσουν την ποσότητα των θερμίδων που έκαψαν. Μόλις μισό κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν στο γεύμα, βοηθά στην καταστολή της όρεξης και το κάψιμο θερμίδων.

- Είναι καλό για το κρυολόγημα: Η καψαϊκίνη είναι ισχυρό αποσυμφορητικό. Διεγείρει την απελευθέρωση της βλέννας από τις αναπνευστικές οδούς και ανοίγει τους αεραγωγούς.

- Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου: Έρευνα έδειξε ότι πάσχοντες από διαβήτη που κατανάλωσαν ένα γεύμα με μεγάλη ποσότητα κόκκινου πιπεριού χρειάστηκαν λιγότερη ινσουλίνη για να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

- Βελτιώνει τα συμπτώματα της ψωρίασης: Διπλή τυφλή μελέτη διαπίστωσε ότι η καψαϊκίνη βελτίωσε σημαντικά τον κνησμό και άλλα συμπτώματα της ψωρίασης.

- Τονώνει την κυκλοφορία του αίματος: Εάν έχετε πρόβλημα στο κυκλοφορικό, το πιπέρι cayenne βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή. Έρευνα έδειξε επίσης ότι η καψαϊκίνη βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

- Αντιμετωπίζει τη δυσοσμία του στόματος: Βοηθά στην παραγωγή σάλιου και διατηρεί το στόμα υγρό, κάτι που είναι απαραίτητο για την πρόληψη της κακοσμίας του στόματος.

- Πηγή βιταμίνης Α: Το πιπέρι cayenne είναι καλή πηγή βιταμίνης Α, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση καλής όρασης, στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στην ανάπλαση των κυττάρων και στη διατήρηση υγιούς δέρματος. Είναι σημαντικό αντιοξειδωτικό που μειώνει τη φλεγμονή και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες.

- Βοηθά στην πέψη: Το κόκκινο πιπέρι ενισχύει την παραγωγή σάλιου μέσω της διέγερσης των σιελογόνων αδένων όταν ξεκινά η διαδικασία της πέψης. Βοηθά τη ροή των ενζύμων που χρειάζεται το πεπτικό για τη σωστή λειτουργία και αυξάνει την παραγωγή γαστρικών υγρών, απαραίτητων για τον μεταβολισμό των τροφών και των τοξινών.

Πηγή: Reader's digest
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...