Υπερσύγχρονο ελληνικό F-16 με… ξεχασμένο σύστημα αυτοπροστασίας

Αναδημοσίευση από: defence-point.gr

Εάν η Ελλάδα συμπεριφερόταν ορθολογικά από οικονομικής απόψεως και κατάφερνε να εξοικονομηθούν από δεκάδες ως εκατοντάδες εκατομμύρια κόστους στην αναβάθμιση των μαχητικών F-16 σε «Viper», επιτυγχάνοντας να εμπλακεί ενεργά η ελληνική αμυντική βιομηχανία στο έργο της συντήρησης του στόλου σε βάθος χρόνου, θα έπρεπε να εξεταστεί το να ενσωματωθεί στο μαχητικό ένα σύγχρονο σύστημα αυτοπροστασίας που θα επέλυε τα προβλήματα δεκαετιών.

Η μερική λύση τους μετά από τόσα χρόνια, σε μια τεχνολογία απολύτως ψηφιοποιημένη εδώ και αρκετά χρόνια, στην οποία πραγματοποιούνται άλματα σε ετήσια βάση, αποτελεί ένα από τα «θαύματα» που συμβαίνουν στην Ελλάδα που ακολουθεί τις εξελίξεις με μια δυο δεκαετίες καθυστέρηση.

Τα συστήματα του είδους δομούνται με απολύτως ψηφιακή αρχιτεκτονική με επίκεντρο σύστημα (σ.σ. DRFM, το Digital Radio Frequency Memory) για το οποίο στην Ελλάδα – θυμόμαστε χαρακτηριστικά – επέμεναν συγκεκριμένοι εμπλεκόμενοι από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, ότι «μια πλακέτα είναι, σιγά το πρόβλημα», με αποτέλεσμα να μας ταλαιπωρούσε μέχρι πολύ πρόσφατα, χωρίς να έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα.

Είναι λοιπόν τουλάχιστον αστείο να επιμένουμε, αφού τα F-16 θα μοιάζουν με αυτοκίνητο πολυτελείας, του οποίου αντί για ένα σύγχρονο σύστημα κλιματισμού, διαθέτει air condition της δεκαετίας του 1980. Κι εδώ η τεχνολογία είναι εξαιρετικά πιο πολύπλοκη, ενώ αφορά στην επιβίωση του πιλότου στο ενδεχόμενο να απαιτηθεί εμπλοκή σε πραγματικές επιχειρήσεις.

Όποιος διαφωνεί και θεωρεί πως είτε κάνουμε εντελώς λάθος είτε παρουσιάζουμε αποσπασματικά το θέμα, ήμασταν πάντα και παραμένουμε έτοιμοι να φιλοξενήσουμε κάθε άποψη και να εμπλακούμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας σε σχετική συζήτηση, με επιχειρήματα πραγματικά ειδικών με στόχο να διαμορφώσει καθένας άποψη του τι ισχύει και τι όχι.

Για παράδειγμα, για ποιον λόγο δεν μπορεί στα ελληνικά F-16 να ενσωματωθεί ένα σύστημα που χρησιμοποιεί η αμερικανική Αεροπορία, στη θέση ενός που μας «έχει βγάλει την ψυχή» 15 και πλέον χρόνια και η ενσωμάτωσή του στην αρχιτεκτονική της αναβάθμισης, θα αυξήσει το κόστος των δύο πρώτων ετών;

Τα δύο χρόνια θα δαπανηθούν στη σχεδίαση της αναβάθμισης, Πώς να πιστέψουμε ότι το δικό μας σύστημα το οποίο συζητάμε από το 2000 (τη δεύτερη έκδοσή του, όχι την αρχική, αλλιώς πάμε ακόμα πιο πίσω) είναι πιο προηγμένο; Διερευνήσαμε, ρωτήσαμε τουλάχιστον εάν έχουμε καλύτερες επιλογές και σε ποιο κόστος; Δε γνωρίζουμε, ερώτημα θέτουμε. Ή έχουμε κι εδώ άλλο ένα «φετίχ»;

Συνήθειες είναι βέβαια αυτές, η αντίσταση στην αλλαγή δεν είναι κάτι δυσεξήγητο. Τόσες δεκαετίες, μέχρις ενός σημείου είναι λογικό να αναπτύσσεται… μια σχέση! Πόσοι δεν μπορούν να αποχωριστούν τον Σκαραβαίο τους; Μόνο που η περίπτωση των μαχητικών είναι λίγο διαφορετική, καθώς δεν τα καβαλάμε για να πάμε για μόστρα στην πλατεία.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...