Στο Πεκίνο κάνουν τους Κινέζους για τα πλοία που σπάνε το εμπάργκο στη Βόρεια Κορέα - Πως γίνονται αόρατα και εκτελούν τις μεταφορές

Freepen.gr - Οι Κινέζοι αξιωματούχοι είχαν απορρίψει τον περασμένο Δεκέμβριο τις αιτιάσεις ότι πωλούσαν πετρέλαιο στη Βόρεια Κορέα παρά το γεγονός ότι είχαν "πιαστεί στα πράσα.

Ωστόσο αυτήν τη φορά μπορεί να είναι πιο δύσκολο να δικαιολογηθούν, αφού όπως αναφέρουν οι WSJ δορυφορικές φωτογραφίες και πληροφορίες που συλλέχθηκαν από αξιωματούχους των ΗΠΑ, παρουσιάζουν τουλάχιστον έξι κινεζικά πλοία που εκμεταλλεύτηκαν ή λειτουργούσαν παραβιάζοντας τις κυρώσεις του ΟΗΕ κατά της Βόρειας Κορέας.

Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι ΗΠΑ συνδύασαν τις πληροφορίες από ασιατικά ύδατα ως μέρος της στρατηγικής της διοίκησης του Trump για να πιέσουν τη Βόρεια Κορέα να εγκαταλείψει τα πυρηνικά όπλα και τους πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς.

Η προσπάθεια ταυτοποίησε τα πλοία με το όνομα και παρακολούθησε τις κινήσεις τους.

Τα πλοία εισήλθαν σε λιμάνια της Βόρειας Κορέας και μετέφεραν από ό,τι είπαν οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ, παράνομο φορτίο στη Ρωσία και το Βιετνάμ ή πραγματοποιούσαν τις φορτώσεις από πλοίο σε πλοίο στη θάλασσα.

Επιπλέον, τα αποδεικτικά στοιχεία των ΗΠΑ δείχνουν ότι τα πλοία πραγματοποίησαν εκτεταμένους ελιγμούς με σκοπό να αποκρύψουν τις παραβιάσεις.

Η WSJ αναφέρει ότι αποχαρακτηρισμένες αναφορές πληροφοριών, φωτογραφίες και χάρτες που μοιράζονται με τα Ηνωμένα Έθνη Αμερικανοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι πολλαπλές περιπτώσεις κινεζικών πλοίων παραβιάζουν ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας που απαγορεύουν τις εξαγωγές άνθρακα της Βόρειας Κορέας και μεταφορές πλοίου προς πλοίο ραφιναρισμένου πετρελαίου με προορισμό τη Βόρεια Κορέα. Η Εφημερίδα εξέτασε μεγάλο μέρος αυτών των στοιχείων.

Μέσα σε λίγες μέρες μετά την περάτωση της πλήρους απαγόρευσης του U.N., το Glory Hope 1, ένα κινεζικό πλοίο, εισήλθε στην Κίτρινη Θάλασσα κοντά στη Βόρειο Κορέα υπό σημαία του Παναμά. Το πλοίο διέσχισε την Κίτρινη Θάλασσα, εισήλθε στον ποταμό Taedong της Βόρειας Κορέας και στη συνέχεια έπλευσε προς το βορειοκορεατικό λιμάνι του Songnim, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπέβαλαν στο U.N.

Το σκάφος απενεργοποίησε το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS), μια συσκευή μετάδοσης που αποκαλύπτει τη θέση του πλοίου σε άλλα πλοία, δορυφόρους και συστήματα χερσαίας παρακολούθησης.

"Όταν το AIS είναι κλειστό στην απέραντη θάλασσα, είστε ουσιαστικά αόρατοι", δήλωσε ο Ιωάννης Σγουράς, ένας παλαίμαχος καπετάνιος δεξαμενόπλοιων "Μπορείτε ακόμα να εντοπίζεται ένα βαπόρι από άλλα πλοία σε ραντάρ αν βρίσκεται στην εμβέλεια, αλλά δεν μπορούν να δουν το όνομα, το φορτίο ή τον προορισμό του πλοίου."


Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι των Μυστικών Υπηρεσιών χρησιμοποίησαν δορυφορικές φωτογραφίες για να παρακολουθήσουν το Glory Hope 1 δεδομένου ότι πήρε φορτίο άνθρακα της Βόρειας Κορέας στις 7 Αυγούστου. Το πλοίο ακολούθησε την πορεία προς την ακτή της Κίνας, με το AIS ακόμα απενεργοποιημένο.




Το υπουργείο εξωτερικών της Κίνας δήλωσε στο WSJ ότι συμμορφώνεται πλήρως με τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και ασχολείται με τις παραβιάσεις σύμφωνα με το νόμο.

Τον Δεκέμβριο, η κινεζική αντιπροσωπεία στον ΟΗΕ δεν παρείχε στην επιτροπή κυρώσεων καμία επίσημη εξήγηση για το λόγο για τον οποίο η Κίνα ήταν πρόθυμη να επιτρέψει σε ορισμένα πλοία να πάνε στη Βόρεια Κορέα αλλά όχι σε άλλα. Ορισμένοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ πιστεύουν ότι ο στόχος ήταν να προστατευθούν πλοία με κινεζικούς δεσμούς που διαπιστώθηκαν να παραβιάζουν τις κυρώσεις.

Οι ΗΠΑ είναι πιθανό να συνεχίσουν να πιέζουν για σκληρή επιβολή των κυρώσεων. Οι Κινέζοι λογικά θα συνεχίσουν να κάνουν τους Κινέζους.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail