Πως βγάζουν τόσα χρήματα οι Youtubers;

Αναδημοσίευση από: tvxs.gr

ΝΑΤΑΛΙΑ ΠΕΤΡΙΤΗ

Η «δουλειά» του youtuber, όπως προκύπτει και από την ίδια τη λέξη, είναι να ανεβάζει διάφορα βίντεο με πρωταγωνιστή κυρίως τον ίδιο στο προσωπικό του κανάλι στο Youtube, ανάλογα με τα ενδιάφέροντά του και το εκάστοτε target group που διαθέτει. Για πολλούς το youtube-ing είναι μια τεχνολογικά (αλλά και από άποψη θεάματος) εξεληγμένη μορφή του blogging που άλλαξε τον τρόπο που ενημερωνόταν και διασκέδαζε ο κόσμος χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο.

Πλέον, πολλοί youtubers που ξεκίνησαν να γυρίζουν βίντεο για πλάκα και με όρους αποκλειστικά για διασκέδαση, φαίνεται πως είναι σε θέση να βγάζουν χρήματα από το χόμπυ τους, ενώ πολλοί φτάνουν σε σημείο να δηλώνουν την ιδιότητά τους αυτή ως επάγγελμα που τους εξασφαλίζει τα προς το ζην και σε αρκετές περιπτώσεις πολλά περισσότερα. Ποσά που τουλάχιστον στο εξωτερικό αγγίζουν εκατομμύρια ευρώ. Άλλωστε με τα κανάλια αυτά στο youtube να είναι αφιερωμένα σε ένα φάσμα ενδιαφερόντων που ξεκινά από τη μόδα και τα καλλυντικά και φτάνει μέχρι τα βιντεοπαιχνίδια και το stand up comedy, ήταν ζήτημα χρόνου το να μπει στη μέση η παραγωγή πραγματικού οικονομικού κέρδους.

Από που προκύπτει όμως το κέρδος των youtubers και είναι αρκετό αυτό για να κρίνονται ως οι επαγγελματίες του μέλλοντος;

Το πρώτο μέσο που χρησιμοποιεί ο μέσος youtuber για να βγάλει χρήματα μέσω των βίντεο που αναρτά στο κανάλι του δεν είναι άλλο από το AdSense. Πρόκειται για έναν παλιομοδίτικο πλέον τρόπο να βγάλει κανείς χρήματα, αλλά χρησιμοποιείται ακόμη αρκετά, ιδιαίτερα από άτομα που ξεκινούν τώρα την διαδικτυακή τους καριέρα. Το AdSense επιτρέπει στο χρήστη να χρησιμοποιήσει το κανάλι του για να διαφημίσει προϊόντα, τα οποία οι χρήστες βλέπουν να εμφανίζονται σε σποτάκια που παίζουν πριν την αναπαραγωγή του κανονικού βίντεο του youtuber. Για κάθε χίλια impressions στη διαφήμιση που παίζει πριν το βίντεο, ο youtuber λαμβάνει ένα συγκεκριμένο ποσό που έχει συμφωνήσει με την εταιρία. Το ποσό μπορεί να κυμαίνεται από 1 έως και 5 δολάρια, όμως με το YouTube να εισπράττει πλέον προμήθεια που αγγίζει το 50% των εισπράξεων και τους χρήστες να εγκαθιστούν όλο και συχνότερα AdBlock (πρόγραμμα που μπλοκάρει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο), επερωτάται το κατά πόσο θα συνεχίσει η ευρεία χρήση του AdSense.

Ακόμη ένας τρόπος για τους επαγγελματίες youtubers να βγάλουν χρήματα είναι το Patreon, μια εφαρμογή που λειτουργεί σαν «συλλέκτης τιπς». Αν οι χρήστες που βλέπουν το βίντεο το απολαμβάνουν και θέλουν να στηρίξουν το δημιουργό του, τότε χρησιμοποιώντας την εφαρμογή τον ενισχύουν οικονομικά με ένα ποσό της τάξεως του ενός δολαρίου το μήνα ή ανά βίντεο που ανεβαίνει. Για να πείσουν περισσότερο κόσμο να τους ενισχύσει, οι youtubers πολλές φορές παρέχουν έξτρα υλικό σε όσους κάνουν δωρεά, ή τους δίνουν πρόωρη πρόσβαση σε νέα βίντεο για να τα δουν προτού ανέβουν κανονικά στο διαδίκτυο.

Στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς υπάρχουν ακόμη περισσότερα περιθώρια για κέρδος. Αν ένας youtuber κάνει αναφορά σε μια εταιρία ή προϊόν σε ένα ποστ του, με τρόπο που φαίνεται να το επιλέγει στην καθημερινότητά του ή να το στηρίζει εν γένει, τότε μπορεί να απολαύσει ποσοστά από τις πωλήσεις που αποδεικνύεται πως έχουν γίνει μέσω αυτού. Αυτά κυμαίνονται συνήθως από 5 έως και 20% επί των πωλήσεων και αυτές μετρώνται από τα κλικ που γίνονται στις ιστοσελίδες των εταιριών από συνδέσμους που παρέχει ο youtuber στη σελίδα του.

Τα μεγαλύτερα κέρδη βέβαια προκύπτουν όταν ένας youtuber έχει γίνει πια πολύ διάσημος, αφού έτσι πολλές εταιρίες τον εμπιστεύονται ώστε να περάσει από τις έμμεσες διαφημίσεις στις κανονικές. Φτιάχνοντας ένα επίσημο διαφημιστικό βίντεο, είναι εφικτό να αποκτήσει κέρδη χιλιάδων δολαρίων, βγάζοντας έως και 12 φορές παραπάνω χρήματα από όσα θα προέκυπταν μέσω όλων των προηγούμενων μέσων. Καλλυντικά, ρούχα, gadgets, ακόμα και βιντεοπαιχνίδια, δημιουργούν μια τεράστια βιομηχανία κέρδους που ξεπερνά κάθε φαντασία.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει τη μανία με τους youtubers να εξαπλώνεται σε παγκόσμια επίπεδα; Για πολλούς, η οικονομική κρίση δημιούργησε μια τάση σύμφωνα με την οποία ο κόσμος αποστρέφεται την έννοια του star του Hollywood και γενικά του celebrity, αναζητώντας να ταυτιστεί με άτομα και να βρει νέα πρότυπα που να είναι πιο προσιτά σε αυτόν. Οι youtubers της διπλανής πόρτας φαίνεται πως είναι η τέλεια αντικατάσταση των προαναφερθέντων και η επιρροή διαρκώς μεγαλώνει.



Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...