Σιδηροδρομική διπλωματία Κίνας αποδίδει καρπούς ως η συνέχεια του Πειραιά!

Αναδημοσίευση από: defence-point.gr

Η Σερβία ξεκίνησε, την Τρίτη, την κατασκευή σιδηροδρομική γραμμής, που θα συνδέει το Βελιγράδι με την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, Βουδαπέστη, χρηματοδοτούμενη από κινεζικά κεφάλαια. Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει την υποδομή της βαλκανικής χώρας, ενώ παράλληλα υπογραμμίζεται, ότι θα ενισχύσει και την επιρροή του Πεκίνου στην Ευρώπη.

Τον Μάιο, η Σερβία δανείστηκε 297,6 εκατομμύρια δολάρια από την κινεζική Exim Bank με σκοπό να εκσυγχρονίσει ένα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της σερβικής πρωτεύουσας Βελιγραδίου, με την ουγγρική, τη Βουδαπέστη.

Το Πεκίνο προσβλέπει σε μια μεγάλη συνεργασία με τη Σερβία και την Ουγγαρία, η μία υποψήφια προς ένταξη χώρα και η άλλη μέλος της ΕΕ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας One Belt, One Road («μια ζώνη, ένας δρόμος», ο νέος-σύγχρονος «δρόμος του μεταξιού»), με στόχο να ανοίξει καινούριους εξωτερικούς εμπορικούς δεσμούς για τις κινεζικές επιχειρήσεις.

Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης, αναμένεται να κοστίσει 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ και προορίζεται να γίνει η κύρια διαδρομή μεταφοράς για τα κινεζικά προϊόντα που φθάνουν δια θαλάσσης στο ελληνικό λιμάνι του Πειραιά, με κατεύθυνση την υπόλοιπη Ευρώπη.

Από το εργοτάξιο στην περιοχή Zemun του Βελιγραδίου, η πρωθυπουργός Άννα Μπράναβιτς δήλωσε ότι το μήκος 30 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής από την πρωτεύουσα ως την πόλη στα βόρεια της χώρας, Stara Pazova, «είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα μπρος».

«Το επενδυτικό πρόγραμμα αυτό …είναι το πρώτο διασυνοριακό κατασκευαστικό έργο, είναι μέρος ενός σχεδίου 16+1 χωρών …είναι η πρώτη απόπειρα μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη συμμετοχή της Σερβίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα την Τρίτη, στη διάσκεψη κορυφής 16+1 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Κίνας, η Μπράνιτς συναντήθηκε με τους Κινέζους και Ούγγρους ομολόγους της, Λι Κεκιάνγκ και Βίκτορ Ορμπάν και συζήτησε το ενδεχόμενο περαιτέρω συνεργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Σερβία έχει αναπτύξει εξαιρετικές σχέσεις με την Κίνα από τη δεκαετία του 1990, όταν το Βελιγράδι απομονώθηκε οικονομικά από τη Δύση, εξαιτίας του ρόλου του στους πολέμους της – πρώην πλέον – Γιουγκοσλαβίας.

Τη Δευτέρα, η Ουγγαρία κάλεσε επίσης πρόσκληση υποβολής προσφορών για τον εκσυγχρονισμό τη δικής της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Βελιγράδι. Η κατασκευή του ουγγρικού τμήματος, που αξίζει περίπου 550 δισεκατομμύρια φιορίνια, αναμένεται να ξεκινήσει το 2020, με την κινεζική Exim Bank να χρηματοδοτεί το 85% του έργου.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...