Το μαζούτ θα φτάσει στα πιάτα μας

Αναδημοσίευση από: eleftheriatypou.gr

Τη στιγμή που η οικολογική καταστροφή στα νερά του Αργοσαρωνικού από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» έχει φέρει σε απόγνωση τους κατοίκους των παραθαλάσσιων περιοχών από τη Σαλαμίνα μέχρι και τη Βούλα, με την Πολιτεία να εμφανίζεται ανίκανη να την αντιμετωπίσει εγκαίρως προτού μετατρέψει το σύνολο των ακτών της Νότιας Αττικής σε βούρκο πετρελαίου, οι δήμαρχοι των παράκτιων δήμων, ο ένας μετά τον άλλον, κινούνται δικαστικά. Την αρχή έκανε χθες ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος δήλωσε ότι «θα πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο, εξαιτίας του οποίου υπέστη οικολογική ζημιά το παραλιακό μέτωπο, καθώς και η όλη διαδικασία αντιμετώπισης». Ο κ. Μώραλης σημείωσε, μάλιστα, ότι ο Δήμος Πειραιά εξετάζει και όλα τα ένδικα μέσα για αστικές ευθύνες. Το παράδειγμα του Δημάρχου Πειραιά αναμένεται να ακολουθήσει σήμερα ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου, ενώ, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης, μιλώντας χθες στα «Παραπολιτικά 90,1», έκανε λόγο για εμφάνιση δεύτερης πετρελαιοκηλίδας, η οποία μολύνει το παραλιακό μέτωπο του δήμου κινούμενο προς την Πειραϊκή.

Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (ΕMSA), οι ελληνικές Αρχές -προφανώς, μην έχοντας εκτιμήσει ορθώς την κρισιμότητα της κατάστασης- ζήτησαν βοήθεια για την αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής τέσσερις ημέρες μετά! Σύμφωνα με τον EMSA, οι αρμόδιες Αρχές αιτήθηκαν κινητοποίηση του σκάφους αντίδρασης σε πετρελαιοκηλίδες «Aktea OSRV» στις 13 Σεπτεμβρίου, ενώ το μικρό δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε τα ξημερώματα της 9ης Σεπτεμβρίου!

Κι ενώ οι αρμόδιοι υπουργοί αναλώνονται σε κατόπιν εορτής «αυτοψίες» στις πληγείσες περιοχές, καθηγητές και περιβαλλοντικές οργανώσεις προειδοποιούν για τις συνέπειες μιας οικολογικής «τραγωδίας» που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί. O πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κώστας Μουτζούρης καυτηρίασε την καθυστέρηση του υπουργείου Ναυτιλίας, εξηγώντας ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις το πετρέλαιο πηγαίνει σε αμμώδεις παραλίες και η απορρύπανση μπορεί να διαρκέσει πολλά χρόνια, καθώς το μαζούτ παραμένει στο πορώδες της άμμου. Σύμφωνα με τον καθηγητή Υδάτινων Πόρων και Περιβάλλοντος του ΕΜΠ Κίμωνα Χατζημπίρο, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη αν ο κρατικός μηχανισμός ήταν σε ετοιμότητα κατά τα πρώτα 24ωρα του ναυαγίου και δεν αποκλείει ολοσχερή καταστροφή του οικοσυστήματος στις περιοχές που μολύνθηκαν! Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον καθηγητή, για περίπου πέντε χρόνια θα υπάρχει διαταραχή του θαλάσσιου οικοσυστήματος, ενώ τεράστιο πρόβλημα -με «αόρατη» και ολοκληρωτική διάλυση του οικοσυστήματος- θα υπάρξει εφόσον το πετρέλαιο «καθίσει» στον βυθό. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μαζούτ θα μπορεί να περάσει εύκολα στο πιάτο μας μέσω των ψαριών που θα τραφούν από το μολυσμένο πλαγκτόν.

«Αυτό που πρέπει να γίνει τώρα στην περιοχή είναι να ενταθούν οι προσπάθειες απορρύπανσης, ώστε να συλλεχθεί το μαζούτ το συντομότερο δυνατό και στη συνέχεια να υπάρξει διαρκής παρακολούθηση των περιβαλλοντικών και βιολογικών δεικτών» σημειώνει ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας Μάρκος Ακύλας. «Αν μια μικρή σχετικά διαρροή δημιουργεί μια τέτοια καταστροφή, δίπλα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το επιχειρησιακό κέντρο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ποια ακριβώς είναι η δυνατότητα της χώρας να αντιμετωπίσει διαρροές και ατυχήματα από μεγάλης κλίμακας πετρελαϊκές δραστηριότητες στο Ιόνιο και το Κρητικό Πέλαγος;» διερωτάται ο Τάκης Γρηγορίου από το ελληνικό γραφείο της Greenpeace.

Αγγελος Σκορδάς
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...