Ασυδοσία ή κακοδιαχείριση; Φιλελεύθερο κράτος ή κρατικισμός ή μήπως κάτι άλλο;

pixabay / junodbex

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Το σημερινό άρθρο γράφτηκε με αφορμή μια αναρτηση που διάβασα σήμερα στον τοίχο του καλού διαδικτυακού μου φίλου Vasilis Pazopoulos διαβάσα σήμερα και γράφει:

"Ξανά αντιγράφω από τον γνωστό - άγνωστο τοίχο, γιατί με προβλημάτισε

Υπάρχουν τσακάλια που θα βρούνε λύση στο παρακάτω;

Διαβάζω ανάρτηση με το εξής περιστατικό: επιβάτης ΚΤΕΛ έχει προπληρώσει δύο θέσεις στο όνομα του διότι ήθελε να μην κάθεται κανένας δίπλα του. Όταν στη διάρκεια της διαδρομής ανέβηκαν υπεράριθμοι, οι οποίοι ήταν όρθιοι, δημιουργήθηκε θέμα με την κενή θέση που είχε πληρώσει ο τύπος για να βάλει τη βαλίτσα του.

Έγινε μια ψιλομανούρα αλλά τελικά αυτός δεν ενέδωσε και κατάφερε να την κρατήσει κενή. Το ερώτημα ήταν πώς αξιολογούμε τη συμπεριφορά του μονόχνωτου επιβάτη.

Οι περισσότεροι του έδωσαν απόλυτο δίκιο και είπαν ότι θα έκαναν το ίδιο, βρίσκοντας πάτημα στο ότι οι θέσεις είναι αριθμημένες και το ΚΤΕΛ δεν έχει δικαίωμα να επιβιβάσει υπεράριθμους που αναγκαστικά θα ταξιδέψουν όρθιοι.

Εγώ προσπέρασα το θέμα των υπεράριθμων και της παρανομίας και στάθηκα στην αντικοινωνική συμπεριφορά του επιβάτη που έκλεισε τις δύο θέσεις. Έχω δικαίωμα να κλείνω στο ίδιο όνομα περισσότερες από μία θέσεις και να τις αφήνω κενές επειδή έτσι μου γουστάρει; Αν είμαι π.χ. εκκεντρικός σαουδάραβας μεγιστάνας, με άπειρα λεφτά, και κλείσω όλες τις διαθέσιμες θέσεις σε όλα τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα για ένα χρόνο, ώστε να πηγαινοέρχονται τα πούλμαν άδεια, υπάρχει πρόβλημα ή όχι;"

Αυτά έγραφε ο Βασίλης για να συμπληρώσω και να απαντήσω εγώ στη συνέχεια

Να το κάνω το πρόβλημα ακόμα πιο φανερό;.Εχεις κάνει κράτηση για μια θέση στο δίχρονο παιδάκι σου και μπαίνει ένας υπεράριθμος υπερήλικας ή μια εγκυμονούσα. Θα μείνουν όρθιοι ή θα πρέπει να τους παραχωρήσεις τη θέση και να ταλαιπωρηθείς εσύ και το παιδάκι σου; Φταίς εσύ ή ο μεταφορέας;

Να το μεταφέρω και στη σημερινή Ελλάδα σε πρόβλημα που αγγίζει τον καθένα. Μπαίνουν σχεδόν κάθε μέρα , τις τελευταίες ημέρες 300-500 μετανάστες και πρόσφυγες. Τι κάνεις; Τους συλλαμβάνεις; τους πνίγεις; τους ταϊζεις; τους παρέχεις τροφή, στέγαση και ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης, για ανθρωπιστικούς λόγους,φορολογώντας μέχρι εξόντωσης τους κατοίκους που δεν έχουν ανθρωπιστικούς λόγους για να ζήσουν;

Σε μια υγιή αγορά που ισχυουν, ΑΥΣΤΗΡΟΙ κανόνες λειτουργίας, θα πρέπει να αφήνεται να αυτορυθμίζεται , το κράτος να επεμβαίνει σε περιπτώσεις αισχροκέρδειας, μονοπωλιακής συμπεριφοράς. Σήμερα με την πρόοδο της τεχνολογίας αυτή η επέμβαση θα μπορούσε να είναι εύκολα εποπτικού χαρακτήρα. πχ στο θέμα της προσφοράς και ζήτησης εισιτηρίων μπορεί να ελέγχεται απλά και εξονυχιστικά καθημερινά χωρίς να απαιτούνται δεκάδες άνθρωποι για τον έλεγχο.

Επίσης ενα κράτος δικαίου θα μπορούσε να διαχειρίζεται τις συγκοινωνίες με κέρδος όχι τόσο μεγάλο όσο ο ιδιώτης αλλά με κέρδος όμως, όχι με χασούρα.Και με διαφάνεια, όχι προσλαμβάνοντας ανίκανους συμβούλους, υπεράριθμους και άσχετους κομματικους υπηρέτες ως υπαλλήλους.

Στην κάθε περίπτωση πρέπει να βάλει το χεράκι του το κράτος δικαίου και όχι το πονηρό και άθλιο ελληνικού τύπου κράτος. Για να έχεις ελεύθερη αγορά πρέπει να υπάρχουν κανόνες. Ελεύθερη αγορά δε σημαίνει ζούγκλά.

Στην άλλη περίπτωση ο εγκληματίας διακινητής μεταναστών και προσφύγων θα πρέπει να μπαίνει ισόβια στην φυλακή. Για 25 χρόνια τουλάχιστον εκτειόμενα. Τα κυκλώματα θα πρέπει να εξαρθρώνονται. Αν αύριο αποφασίσει ολόκληρη η Συρία και το Ιρακ να μετακομίσουν παρέα με το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές,το Μαρόκο και τόσες άλλες χώρες όπου δε συμβαίνει κάποιος πόλεμος, στην Ελλάδα , δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να χάσει ο κάθε μικροϊδιοκτήτης εδω το σπιτάκι ή το χωραφάκι του , ο συνταξιούχος τη μισή και βάλε σύνταξη, ο μαγαζάτορας να κλείσει απο τους υπέρογκους φόρους.

Σύνορα δεν υπάρχουν; Νόμοι δεν υπάρχουν;

Αν δεν ξέρεις να ξεχωρίσεις ποιος είναι πρόσφυγας , ποιος είναι τζιχαντιστής και ποιός παράνομα εισερχόμενος οικονομικός μετανάστης, να τους αντιμετωπίσεις χωριστά για την κάθε περίπτωση, μην κάνεις τον πολιτικό. Πήγαινε καλύτερα να βοσκήσεις πρόβατα ρε κακομοίρη. Αν και για το τελευταίο αμφιβάλω οτι θα τα καταφέρεις , γιατί δε θα μπορείς να ξεχωρίσεις το πρόβατο απο το κατσίκι.

Ο εγκληματίας ιδιώτης που δεν βάζει λεωφορείο ή βάζει υπερήλικες ή εγκύους όρθιους και όρθιες στο λεωφορείο , θα πρέπει να τιμωρείται με υπέρογκο πρόστιμο, που θα τον κάνει να γονατίζει οικονομικά, που να καταβάλεται άμεσα χωρίς καμμία καθυστέρηση ή ένσταση. Να του αφαιρείται η άδεια εξάσκησης σε περίπτωση υποτροπής. ¨Ετσι φεύγει κάθε σκέψη για κερδοσκοπία σε βάρος των επιβατών

Το κοινωνικό κράτος τύπου Σουηδίας της εποχής Πάλμε ή μια ελεγχόμενη ελεύθερη αγορά τύπου Κίνας (λυπάμαι αγαπητοί φίλοι φιλελέδες δεν βρήκα άλλο πρόχειρο παράδειγμα φιλελεύθερης χώρας με κανόνες και έλεγχο κρατικό) , δείχνουν οτι υπάρχουν τρόποι. Αρκεί να υπάρχει θέληση.

Να σας πώ και ενα μικρό μυστικό: Οταν υπάρχουν αυστηροί κανόνες το ποιος είναι ιδιοκτήτης της επιχείρησης, το κράτος ή ο ιδιώτης είναι μικρή λεπτομέρεια. ΠΟΤΕ δεν φταίνε τα πολιτικά συστήματα, φταίνε ΠΑΝΤΑ εκείνοι που τα υλοποιούν και τα εφαρμόζουν.

ΥΓ. Ρίξτε μια ματια γύρω σας στους σημερινούς πολιτικούς ειδικότερα αυτούς που κυβερνούν σήμερα ή αυτούς που κυβέρνησαν στο παρελθόν. Σε πολλούς απο αυτούς δε θα τους εμπιστευόσασταν ουτε θέση παιδιού για τα θελήματα , είναι τόσο ανίκανοι και άχρηστοι, πολιτικοί κηφήνες που αν δεν είχαν κάποιο δημόσιο αξίωμα και δεν ήταν σιτιζόμενοι είτε απο το κόμμα τους είτε απο τον ελληνικό λαό, κρατικοδίαιτοι θα είχαν ψοφήσει απο την πείνα. Τι πολιτικά συστήματα να εφαρμόσουν, όταν δεν ξέρουν την τύφλα τους απο οικονομία και ζωή;
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail