Η θέση της Τουρκίας είναι δύσκολη και δεν μπορεί να κάνει και πολλά στην Κύπρο

Αναδημοσίευση από: infognomonpolitics.blogspot.gr
 
Του Στέργιου Σεβαστιάν
 
Με μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, μπορεί κανείς να δει την κατάσταση στην κυπριακή ΑΟΖ, για την οποία τόσος ντόρος γίνεται. Οι πηχιαίοι τίτλοι στα ελληνικά ΜΜΕ περί τουρκικών προκλήσεων και παρενοχλήσεων των γεωτρήσεων, μοιάζουν αβάσιμοι.
 
Παρατηρώντας την κίνηση του πασίγνωστου πλέον τουρκικού σκάφους ερευνών, Barbaros Haryedin Pasa, βλέπουμε οτι κινείται σε μια περιοχή, είτε εκτός οικοπέδων της κυπριακής ΑΟΖ, είτε εντός του μη παραχωρηθέντος οικοπέδου 7 (βλέπε φωτό της ανάρτησης). Το pattern κίνησης του τουρκικού σκάφους, είναι ένα σκέλος μήκους 50 ναυτικών μιλίων, το οποίο διατρέχει με ταχύτητα περίπου 4,5 κόμβων, κάτι που σημαίνει οτι χρειάζεται περίπου 24 ώρες για να το ολοκληρώσει. Κάθε μέρα, από τις 00:00 ώρα Γκρήνουιτς, έως τις 12:00 διατρέχει το σκέλος με βόρεια πορεία, ενώ από τις 12:00 έως τα μεσάνυχτα με νότια. Σύμφωνα με την κίνησή του από το site Marine Traffic, τις τελευταίες μέρες πραγματοποιεί αυτήν την διαδρομή, συνοδεία του τουρκικού βοηθητικού σκάφους Bravo Supporter, πλοίο το οποίο ξεκίνησε απο το λιμάνι της Alayna στις 25 Ιουλίου, για να συναντήσει το Barbaros, ενώ το ίδιο το ερευνητικό σκάφος ανεχώρησε στις 13 Ιουλίου από το Tasuku. Και οι δύο τουρκικοί λιμένες βρίσκονται βορείως της Κύπρου. Η κοντινότερη απόσταση που πλησιάζουν το σκάφος γεωτρήσεων West Capella, το οποίο εκτελεί γεωτρήσεις στο οικόπεδο 11 για λογαριασμό της γαλλικής Total και της ιταλικής ENI, είναι περίπου τα 40 ναυτικά μίλια. 

Μαζί με το West Capella, επιχειρούν το υπό βρετανική σημαία πυροσβεστικό σκάφος Troms Hera, όπως και το εφοδιαστικό Burch Williams, για τα οποία έχει εκδοθεί και η Navtex 457, η οποία ορίζει διάδρομο τροφοδοσίας από το χώρο της γεώτρησης έως την Κύπρο, όπως φυσικά και η 424 για την κύρηξη της περιοχής ως περιοχή γεωτρήσεων έως τις 15 Οκτωβρίου.
 



 
Στα όρια του οικοπέδου 11, όπως φαίνεται στην εικόνα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι γεωτρήσεις του κοιτάσματος Ζορ, προεξάρχοντος του πλοίου  Saipem 10000.
 
Ακόμη, στο λιμάνι της Λεμεσού, βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες, με άγνωστο σκοπό, αγκυροβολημένο το Pacific Khamsin, σκάφος γεωτρήσεων. Πάντως, σύμφωνα με το fleet status report, όπως αυτό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της εταιρείας Pacific Drilling, στην οποία ανήκει το πλοίο, αναφέρει οτι το πλοίο βρίσκεται στην Κύπρο, σε κατάσταση άμεσης -immediate- διαθεσιμότητας, χωρίς κάποιον πελάτη να του έχει κάνει ανάθεση έργου. Μπορεί κάποιος να υποθέσει οτι η προοπτική της κυπριακής ΑΟΖ, έκανε την εταιρεία να αποστείλει το σκάφος της στην Κύπρο, για να αποκτήσει πλεονέκτημα σε πιθανή ανάληψη συμβολαίου από πετρελαϊκή εταιρεία!

Από τα ανωτέρω, γίνεται ακόμα πιο εύγλωττο το μέλλον της περιοχής, η τουρκική αδυναμία ουσιαστικής παρέμβασης, αλλά και η σαφής υποστήριξη στην διαδικασία εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων της κυπριακής ΑΟΖ από την Κυπριακή Δημοκρατία, όπως αυτή έγινε έκδηλη από την παρουσία γαλλικών και αμερικανικών πολεμικών πλοίων στην περιοχή, αλλά και από την επίσκεψη στην Κύπρο της Ιταλίδας ΥΠΑΜ.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...