Το ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς απέκτησε νέα “καρδιά” και νέο όνομα

Αναδημοσίευση από: proelasi.org

ΔΟΥΚΑΣ ΓΑΪΤΑΤΖΗΣ

Επισήμως γνωστό ως το PAK FA, το Su-57 είναι ένα εξελιγμένο μαχητικό αεροσκάφος με έναν νέο σύγχρονο κινητήρα που υπερτερεί έναντι των Αμερικανών ομολόγων του.

Το πρωτότυπο του ρωσικής κατασκευής μαχητικού αεροσκάφους γνωστό ως το PAK FA (T-50) έχει πλέον υιοθετήσει την ονομασία Su-57, αφότου η νέα άτρακτος του ολοκλήρωσε όλες τις δοκιμές. Το εξελιγμένο αεροσκάφος πρέπει ακόμα να ολοκληρώσει τις δοκιμές οπλισμού και κινητήρα πριν ξεκινήσει η τελική παραγωγή του.

Το ένατο πρωτότυπο του T-50 είχε εφοδιαστεί με τον κινητήρα πέμπτης γενιάς, Izbelie-30, ο οποίος θα δοκιμαστεί στα τέλη του έτους.

Εν συγκρίσει με τον Izbelie-117, ο κινητήρας είναι μια νέα εξέλιξη και έχει ήδη τοποθετηθεί στα τελευταία Su-57. Ο Izbelie-117 είναι η εκσυγχρονισμένη έκδοση του κινητήρα Al-31 -της καρδιάς του αρχικού Su-27.

Τι θα προσφέρει ο νέος κινητήρας;

Κάθε νέος κινητήρας θα δώσει στο Su-57 τη δυνατότητα να διατηρεί ταχύτητα πλεύσης κατά τη διάρκεια της υπερηχητικής πτήσης, που σημαίνει το αεροσκάφος θα μπορεί να ταξιδεύει σταθερά στα 2000 χλμ/ώρα (1500 μίλια/ώρα).

Τα συνθετικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της νέας ατράκτου θα βελτιώσουν επίσης τις “αόρατες” ικανότητες του μαχητικού καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό του από τα εχθρικά ραντάρ.

Ωστόσο, τα πρώτα οχτώ Su-57 που εξήλθαν από την γραμμή παραγωγής “πολύ πιθανόν να διαθέτουν τις καρδιές παλιού μετάλλου” -είπε στο RBTH ο αρχισυντάκτης του αμυντικού περιοδικού Arsenal Otechestva, Βίκτορ Μουραχόβσκι.

Δεν θα είναι μέχρι το 2019 που η πολεμική αεροπορία της Ρωσία θα ενισχυθεί με Su-57 πλήρως φορτωμένα με νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου του Izbelie-30. Ο κινητήρας θα χρειαστεί να διέλθει μια μακρά σειρά δοκιμών και θα τοποθετηθεί στο αεροσκάφος Su-57 όχι νωρίτερα από το 2019 ή 2020, πρόσθεσε ο Μουραχόβσκι.

Δεύτερο στάδιο δοκιμών

Εν αντιθέσει με τα προηγούμενα πρωτότυπα, το ένατο πρωτότυπο του Su-57 ειναι εξοπλισμένο με ολοκληρωμένο πακέτο ράδιο-τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Αυτό θα δώσει στο αεροσκάφος τη δυνατότητα να αποφεύγει όλα τα σύγχρονα αντιαεροπορικά συστήματα, εξήγησε ο Μουραχόβσκι. Η πρώτη φάση δοκιμών του Su-57 επέδειξε εντυπωσιακό έλεγχο κατά την πτήση σε υποηχητικές και υπερηχητικές ταχύτητες, όπως επίσης και σε διάφορα υψόμετρα.

Η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει μόνο μετά την ολοκλήρωση του δευτέρου σταδίου δοκίμων (δοκιμές οπλισμού). Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ηνωμένης Αεροπορικής Βιομηχανίας -Γιούρι Σλιούσαρ- η ρωσική πολεμική αεροπορία θα παραλάβει τα πρώτα 12 αεροσκάφη Su-57 μέσα στο 2019.

Οι ανταγωνιστές του αεροσκάφους

Ο κύριος ανταγωνιστής του Su-57 θα είναι τα αμερικανικής κατασκευής F-22 Raptor και F-35 Lightning.

Ο Βαντίμ Κοζιούλιν, ένας καθηγητής στην ρωσική ακαδημία στρατιωτικής τεχνολογίας, είπε στο RBTH ότι το Su-57 θα είναι αρκετά πιο φτηνό από τους Αμερικανούς ομολόγους του.
Το ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς θα εισέλθει σε φάση μαζικής παραγωγής πολύ αργότερα απ’οτι το F-22 Raptor, το οποίο βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ για έξι χρόνια, ο Κοζιούλιν πιστεύει ότι αυτή η καθυστέρηση είναι κάτι το θετικό, καθώς προσφέρει στον ρωσικό στρατό περισσότερο χρόνο για να αξιολογήσει τα άλλα μαχητικά αεροσκάφη πριν οριστικοποιήσει το δικό του μαχητικό αεροσκάφος.

Boris Egorov, Nikolai Litovkin
Απόδοση/Μετάφραση από το rbth.com για την Προέλαση.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...