Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες: Σβήνω φωτιές με το Καναντέρ που πετούσε ο πατέρας μου

Αναδημοσίευση από: newsbomb.gr

Αεροπλάνα με 40 χρόνια δράσης στα φτερά τους καλούνται σε κάθε αντιπυρική περίοδο να αναμετρηθούν με το νερό, την φωτιά και τον άνεμο

Μετρημένα στα δάκτυλα τα γερασμένα αεροσκάφη που επιχειρούν σε όλη την Ελλάδα που κουβαλούν πάνω τους τουλάχιστον 40 χρόνια δράσης

Στο υπόστεγο της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών, στην αεροπορική βάση Ελευσίνας, δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Ανεβασμένοι σε σκαλωσιές ή έχοντας τρυπώσει στην άτρακτο ενός Canadair CL 215, μηχανικοί με γράσα στα χέρια συναρμολογούν και επιδιορθώνουν.

Βρίσκονται εκεί σε βάρδιες επιφυλακής, από το πρώτο φως έως τη δύση του ηλίου για τακτικές και έκτακτες επεμβάσεις. Αεροπλάνα σαν κι αυτά, με τέσσερις δεκαετίες δράσης στα φτερά τους καλούνται σε κάθε αντιπυρική περίοδο να αναμετρηθούν με το νερό, την φωτιά και τον άνεμο.

Η αποστολή όσων τα πιλοτάρουν αλλά και εκείνων που τα συντηρούν είναι απαιτητική. Οι βλάβες προκύπτουν με μεγάλη συχνότητα

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στη «Καθημερινή» κυβερνήτες, με τα ίδια αεροσκάφη έχουν πετάξει πατέρας και γιος. Μάλιστα ο ένας εξ’ αυτών έχασε πριν από 17 χρόνια τον πατέρα του από πτώση αεροσκάφους του ίδιου τύπου.

Όπως λένε αυτά τα αεροσκάφη (Canadair CL 215) είναι περισσότερο επιρρεπή σε βλάβες σε σχέση με τα πιο σύγχρονα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι στις 15 Αυγούστου ένα από αυτά παρουσίασε βλάβη και στον κινητήρα και προσγειώθηκε στην Τανάγρα, ενώ μέχρι πρόσφατα οι μηχανικοί εργάζονταν εντατικά για να το επαναφέρουν.

Συνολικά εννέα από τα 11 Canadair CL 215 της χώρας διατέθηκαν για την φετινή αντιπυρική περίοδο από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας στην Πυροσβεστική. Από αυτά, δυο κατασκευάζονται εκτάκτως στην Ανδραβίδα.

Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα αεροσκάφη αυτού του τύπου αποκτήθηκαν μεταξύ 1974 και 1979.

Οι κυβερνήτες εξηγούν ότι η παλαιότητα τους δυσκολεύει επιχειρησιακά και μάλιστα δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο. Χρειάζεται να μεταφερθούν εκεί και τα καύσιμα τους. Ως όριο απογείωσης για λόγους ασφαλείας τίθεται η εξωτερική θερμοκρασία των 38 βαθμών Κελσίου. Σε ημέρες καύσωνα, μετασταθμεύουν σε άλλα μέρη για να είναι ετοιμοπόλεμα. Αλλά και μέχρι την απογείωση μεσολαβούν απαραίτητα βήματα και στάδια ελέγχου, στα οποία μπορεί να διαπιστωθεί απορρύθμιση που είτε θα καθυστερήσει για λίγο ή σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ματαιώσει την πτήση.

Ακόμη, η έλλειψη αποσβεστήρα στα καθίσματα, μεταφέρει το κάθε τράνταγμα στο σώμα του χειριστή. Και οι αναταράξεις είναι πολλές, ειδικά όταν η άτρακτος αγγίζει την επιφάνεια της θάλασσας για να εφοδιαστεί με νερό.

«Φορτωμένο με νερό, το αεροπλάνο, συμπεριφέρεται διαφορετικά, είναι σαν μια νταλίκα με φορτίο που πρέπει να μπει μέσα στη χαράδρα», λέει ο σμηναγός, Μάξιμος Γιαμουρίδης, που επιχείρησε στην πρόσφατη μεγάλη πυρκαγιά στα Κύθηρα
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...