Air Berlin, ΟΑΣΘ και ΟΣΕ, Ευρωπαϊκές επενδυτικές ιστορίες για αγρίους


του Μιχάλη Χαιρετάκη

Η Air Berlin είναι μια γερμανική ιδιωτική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, ανάλογη με τις υπόλοιπες του χώρου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών το έχουν Γερμανοί επενδυτές (56.31%), ενώ μεγάλοι μέτοχοι είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (29.21%) και η Τουρκία (12.14%) ενώ οι υπόλοιποι είναι μικρομέτοχοι.

Η Air Berlin έχει 7200 υπαλλήλους περίπου και 140 αεροσκάφη στον στόλο της ενώ η ETIHAD, μεγαλομέτοχος, των ΗΑΕ έχει βάλει κεφάλαια στην εταιρεία ύψους 1.8 δις ευρώ απο το 2011.

Το δάνειο των 151 εκ ευρώ που έδωσε η Γερμανική κυβέρνηση για να την διασώσει αντιστοιχεί σε 1.8 ευρώ επιβάρυνση ανα Γερμανό πολίτη, ενώ αν έδινε τα αντίστοιχα επιδόματα ανεργίας , αν χανόταν οι θέσεις αυτές, τα χρήματα θα ήταν πολλές φορές περισσότερα, ενώ θα έχαναν αρκετά χρήματα οι Γερμανοί επενδυτές.

Τα 140 αεροπλάνα και οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι, θα δυναμώσουν ακόμα περισσότερο τον εθνικό τους αερομεταφορέα τη Lufthansa που θα δεχθεί ανέλπιστο δώρο.

Αν θέλουμε να κάνουμε μια σύγκριση με τον δικό μας ΟΣΕ, το φέσι του ΟΣΕ για τον κάθε Ελληνα πολίτη, είναι...μόνο 1430 ευρώ, ενώ την εταιρεία , ελεύθερη χρεών την παραδώσαμε σε μια άλλη κρατική ιταλική εταιρεία , για 45 εκ ευρώ, όσο κάνουν περίπου 3 τραίνα με πέντε βαγόνια το καθένα.

Βέβαια μπορείτε να πείτε οτι με τα 151 εκ ευρώ κατεβάζεις ταχυδακτυλουργικά την ανεργία κατά 2-3 ποσοστιαίες μονάδες με προγράμματα-ασπιρίνες όπως τα δικά μας ΕΣΠΑ για 5-6 μήνες και μετά έχει ο Θεός, αλλά τέτοια καραγκιοζιλίκια μόνο οι δικοί μας πολιτικοί κάνουν.

Ο δικός μας ΟΑΣΘ, η αντίστοιχη, στα μέτρα τα δικα μας Berlin Air, απο την άλλη πέρασε στο δημόσιο , ως ζημιογόνος και το πρώτο μέτρο, λαϊκισμού της νέας ηγεσίας του ήταν ποιό νομίζετε; Η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων(!!!).

Σαμπως απο την τσέπη τους τα πληρώνουν; Κοινωνική πολιτική της πλάκας, αφου είναι γνωστό οτι θα καταργηθει το μέτρο, μόλις ξαναπεράσει σε ιδιώτες, ενώ πάντα το μνημόσυνο γίνεται με ξένα κόλυβα με τα χρήματα των υπολοίπων και όχι απο κονδύλια του κράτους με αποτέλεσμα την ραγδαία υποβάθμιση της υπηρεσίας.

Το ίδιο δεν έγινε και στα νοσοκομεία και τώρα πια πρέπει να φέρνεις απο το σπίτι σου τα απαραίτητα αναλώσιμα , γιατί πολλές φορές δεν υπάρχουν, ενώ απολαμβάνεις τριτοκοσμικές υπηρεσίες υγείας στο ράντσο κάποιου διαδρόμου;

Είναι απορίας άξιον, πώς μια εταιρεία με μικρότερο μέσο τίμημα για το κάθε είσιτήριο θα εξυγιανθεί και θα γίνει κερδοφόρα απο την ίδια κυβέρνηση και τους πολιτικούς που την αντίστοιχη εταιρεία της Αθήνας, τον ΟΑΣΑ, με μεγαλύτερο μέσο τίμημα εισιτηρίου,με σαράβαλα λεωφορεία, είναι ζημιογόνα. Την αλήθεια αναζητήστε την σε μερικούς μήνες όπου η νέα εταιρεία με προίκα υψηλότερο κόμιστρο, απαλλαγμένη απο τα χρέη θα περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και στους δανειστές , όπως τόσες άλλες.

Μια σημαντική παρατήρηση, οι μέτοχοι της Air Berlin ούτε διαπομπεύθηκαν ούτε λοιδωρήθηκαν, όπως έγινε εδω, με τους μετόχους του ΟΑΣΘ.

Οσο για τις δικές μας ιδιωτικοποιήσεις; ΟΛΠ στο δημόσιο της Κίνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δημόσιο της Ιταλίας, αεροδρόμια στο δημόσιο της Γερμανίας και το δούλεμα συνεχίζεται...

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail