Πώς θα καταφέρουμε ένα παιδί να φάει όταν δεν έχει όρεξη;

Αναδημοσίευση από: mothersblog.gr

Πρόκειται για μία αρκετά συχνή ερώτηση που απευθύνεται σε εμάς τους διαιτολόγους από νέους γονείς. Είναι αρκετά σύνηθες το φαινόμενο ένα παιδί να μην έχει όρεξη για φαγητό και αυτό να αποτελεί αφορμή εντάσεων και καυγάδων μεταξύ γονέων και παιδιών.

Αν πρόκειται για μεμονωμένο φαινόμενο και όχι για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά, δεν χρειάζεται να πιέσετε το παιδί να φάει το φαγητό του επειδή απλώς είναι η «ώρα του φαγητού». Μπορείτε να ετοιμάσετε τη μερίδα του για να την καταναλώσει όποτε εκείνο επιθυμεί.
Σε περίπτωση όμως, που πρόκειται για συστηματικό πρόβλημα τότε θα πρέπει να επιστρατεύσετε την υπομονή σας, καθώς θα χρειαστεί ίσως αρκετός καιρός για να καταφέρετε το παιδί να τρώει ικανοποιητική ποσότητα αλλά και ποικιλία τροφών.
Οι εντάσεις δεν θα σας οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, γι’ αυτό εφαρμόστε τα παρακάτω βήματα σταδιακά ώστε να μπορέσετε να εξασφαλίσετε την καλή θρέψη του παιδιού.
• Αρχικά αποφεύγετε να σερβίρετε στο πιάτο του τρόφιμα που ξέρετε ότι δεν του αρέσουν, αλλά προτιμήστε τροφές με τις οποίες το παιδί είναι εξοικειωμένο.
• Φροντίστε η εμφάνιση του πιάτου να είναι όμορφη, γιατί μελέτες δείχνουν πως αυτός ο παράγοντας βοηθά στην κατανάλωση του φαγητού από τα παιδιά. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε σερβίτσιο με τους αγαπημένους ήρωες του παιδιού.
• Δοκιμάστε να ζητήσετε τη βοήθεια του παιδιού σε απλές διαδικασίες κατά την παρασκευή του φαγητού ανάλογα βέβαια και με την ηλικία του. Με αυτόν τον τρόπο υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να θέλει να δοκιμάσει το φαγητό που έφτιαξε μαζί σας.

• Αποφύγετε να σερβίρετε μεγάλες μερίδες σε ένα παιδί που δεν έχει όρεξη, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη πίεση στο παιδί.
• Η κριτική αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για να πείσετε ένα παιδί να φάει. Φράσεις όπως « Είσαι κοντός/ή και αν δε φας δεν θα ψηλώσεις» μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα μπορούν να φέρουν.
• Μην χρησιμοποιείτε το φαγητό ως μέσο επιβράβευσης ή τιμωρίας. Π.χ. «Αν φας τις φακές σου, θα σου πάρω σοκολάτα» θα προκαλέσουν δυσλειτουργικές αντιλήψεις σχετικά με το φαγητό.
• Δώστε έμφαση στα οικογενειακά γεύματα. Η αλληλεπίδραση με τους γονείς και τα αδέρφια μπορεί να λειτουργήσει θετικά, καθώς η μίμηση των μεγαλύτερων είναι ένα μέσο που αυξάνει τις πιθανότητες να καταναλώσει ένα παιδί το φαγητό του.
• Τέλος, μην προσαρμόζετε το πρόγραμμα της διατροφής της οικογένειας στις προτιμήσεις του παιδιού αλλά το αντίθετο. Σερβίρετε σταδιακά στο παιδί μεγαλύτερη ποικιλία τροφών σε μικρές ποσότητες αλλά χωρίς πίεση.
AdTech Ad

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...