Οι νέοι «κυνηγοί» του τουρκικού ναυτικού στο Αιγαίο

φωτο από: thinknews.gr
Αναδημοσίευση από: thinknews.gr

Απόλλων Λεονταρίτης


ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΟΚΙΜΩΝ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΑΦΝΣ ATR-72-600 TMPA

Σε φάση πτήσεων πιστοποίησης συστημάτων φαίνεται ότι βρίσκεται αυτή την περίοδο το πρωτότυπο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) τύπου ATR-72-600 TMPA του προγράμματος MELTEM II του τουρκικού Ναυτικού.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα έχει σημαντικές καθυστερήσεις καθώς υπογράφτηκε αρχικά τον Ιούλιο του 2005 για προμήθεια 10 αεροσκαφών που βασίζονται στο ATR-72 500 turboprop της ιταλικής Alenia. Οι παραδόσεις του προγράμματος συνολικού ύψους 219 εκ. δολαρίων αναμενόντουσαν με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2010.

Το πρώτο ATR-72 500 έφτασε στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ (Turkish Aerospace Industries) το Φεβρουάριο του 2008 προκειμένου να πραγματοποιηθούν όλες οι εργασίες τροποποίησης στην άτρακτο (με την ΤΑΙ σε ρόλο υπο-κατασκευαστή στο πρόγραμμα). Όμως τον Μάιο του 2013, υπήρξε αλλαγή πορείας καθώς η παραγγελία μειώθηκε από 10 σε 8 αεροσκάφη σε ρόλο τακτικών μεταφορών και 6 σε ρόλο ΑΦΝΣ. Η Τουρκία εκμεταλλεύτηκε την καθυστέρηση προς όφελος της καθώς στο μεταξύ η γραμμή παραγωγής της Alenia είχε διακόψει την παραγωγή του ATR-72 500 χάριν της πιο προηγμένης έκδοσης ATR-72 600. Οπότε και η συμφωνία πλέον αφορούσε το νέο μοντέλο

Τον Ιούλιο του 2013 το πρώτο α./φος της έκδοσης μεταγωγικού παραδόθηκε στο τουρκικό Ναυτικό, ενώ τον επόμενο κιόλας μήνα το πρώτο ATR-72 600 παραδόθηκε στην ΤΑΙ για εργασίες μετασκευής στην έκδοση MPA. Το αεροσκάφος αυτό πιθανότατα να είναι και το συγκεκριμένο που υφίσταται αυτήν την περίοδο πτητικές δοκιμές πιστοποίησης συστημάτων. Μπορεί να φέρει δύο τορπίλες Mk-46 ή Mk-54 ενώ ο εξοπλισμός αποστολής είναι το σύστημα AMASCOS της Thales το οποίο ενσωματώνει ένα ευρύ φάσμα συστημάτων εντοπισμού.

Οι εκτιμήσεις για παράδοση του πρώτου αεροσκάφους το Φεβρουάριο του 2016 έχουν διαψευστεί και όλα δείχνουν ότι (όπως και στα προγενέστερα MELTEM I και ΙΙ) το πρόγραμμα MELTEM III θα έχει αναπόφευκτα καθυστερήσεις στο τουρκικό Ναυτικό.


ΟΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΑΦΝΣ

Το AMASCOS στα αεροσκάφη του τουρκικού Ναυτικού περιλαμβάνει ραντάρ OceanMaster Mk II, με διαμορφώσεις Ραντάρ Συνθετικού Διαφράγματος (SAR), Αντίστροφου SAR (ISAR) και Δείκτη Ναυτικού Κινούμενου Στόχου (ΜΜΤΙ).

Περιλαμβάνεται επίσης σύστημα υπερύθρων (FLIR) ASELFLIR 200, ακουστικός επεξεργαστής ηχοσημαντήρων TMS-2000, σύστημα Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM) DR3000, Εντοπιστής Μαγνητικών Ανωμαλιών (MAD) ASQ-508(V), ζεύξεις δεδομένων Link-11 και Link-16, σύστημα Ταυτοποίησης Φίλου ή Εχθρού (IFF) ανάκρισης/ απόκρισης APX-113 και ολοκληρωμένο Σύστημα Αδρανειακής Ναυτιλίας/ Παγκόσμιας Τοποθέτησης (INS/GPS) LN-100G.

Ο εξοπλισμός αυτοπροστασίας περιλαμβάνει σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων AAR-60 και σύστημα άφεσης αντιμέτρων (CMDS) ALE-47. Η συγκεκριμένη έκδοση του AMASCOS περιλαμβάνει 4 κονσόλες για τον τακτικό συντονιστή και τους χειριστές ακουστικής επεξεργασίας, ESM/ASW, σύνθεσης κατάστασης επιφανείας και επικοινωνιών.

Τα συστήματα ραδιοεντοπισμού μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αποστολές επιτήρησης – αναγνώρισης, και σε συνδυασμό με σύστημα Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM) αποτελούν μια πλήρη πλατφόρμα ηλεκτρονικού πολέμου, ικανό να εντοπίζει και να καταγράφει της ελληνική ηλεκτρονική διάταξη μάχης.

Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...
loading...